פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
סוף 2022
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-31/12/2022)

עמיתי ניהול ידע יקרים,

 

שנה אזרחית נוספת באה לסיומה.

שנת 2022 הייתה ללא ספק שנה מרגשת לפורום ניהול הידע הבינלאומי KMGN.

שנת 2020 טבעה מודל הובלה חדש של שלושה (מוביל לעתיד, יו״ר, מנטור על);

שנת 2021 התמקדה בהעמדת היסודות (חשבון בנק, תהליכי עבודה וועדות) .

התחלנו את שנת 2022 עם כל מה שצריך כדי להפוך שנה זו לשנה בלתי נשכחת של התקדמות:

גיבשנו חזון חדש של השפעה על תחום ניהול הידע כולו, חולמים על רווחה לארגונים ולחברה בכלל דרך ניהול ידע טוב יותר.

 

כדי להגשים חזון זה, הוגדרו שלושה יעדים מרכזיים:

 

הראשון, להצמיח את KMGN. צמיחה הוגדרה כקריטית משתי סיבות: גם, כי השכל הצרפי- חוכמת המומחים המשותפת הינה הנכס הטוב ביותר שיכול לעמוד לרשותנו כדי לדחוף קדימה את תחומי ניהול הידע. אך גם, כי אם רוצים לעשות הבדל, צריך להגיע לכמה שיותר עמיתי ניהול ידע בעולם. שינוי ללא אנשים שיטמיעו- אינו שינוי.

משנים עשר מדינות הכפלנו את עצמנו ל-24 מדינות המיוצגות ב KMGN: אוסטריה, אוסטרליה, אינדונזיה, ארצות הברית, בוטסואנה, בחריין, בריטניה, גרמניה, דרום אפריקה, הודו, הולנד, הונג-קונג, יפן, ירדן, ישראל, מלזיה, נמיביה, סינגפור, ספרד, פורטוגל, צרפת, רוסיה, שוויץ ותאילנד. תודה ל-וד שהוביל פעילות זה יחד עם חטאב, אנני, ראג׳ש, ריפולי ודיוויד.

 

היעד השני היה לפתח ולהציע תפיסות חדשות לניהול ידע שיהיה מתקדם, מהיר ומשמעותי. זאת, באמצעות קורסים ופרויקטים. בשנת 2022 הצענו קורס בינלאומי של ״מתודולוגיות ניהול ידע מתקדמות״. יותר מ-100 עמיתי ניהול ידע המייצגים יותר מ- 20 מדינות בעולם, השתתפו בקורס ולקחו איתם כלים חדשים לעבודת ניהול הידע השוטפת שלהם. כמובן שבזכות פעילות זו קיבלנו פניות לא מעטות להצטרפות רשתות ניהול ידע ששמעו עלינו דרך הקורס, שביקשו להצטרף לפעילות KMGN. הרצנו גם שני פרויקטים מרכזיים, כשכל אחד מאלו מופעל על ידי צוות של עמיתי ניהול ידע ממקומות שונים בעולם: פרויקט לגיבוש תפיסה לשיתופיות בעידן החדש, חוצה תרבויות, שפות ונהגים, בעידן שבו לטכנולוגיה תפקיד חדש ושונה מזה שהכרנו בעבר. פרויקט שני שהרצנו היה פרויקט לגיבוש ארגז כלים הכולל ארבעה קיטים לארגונים במצבים שונים ומסייע בהטמעת תקן ISO3041. זאת, מתוך הבנה שתקן זה הינו בסיס למצוינות ניהול ידע, שפה ניהול ידע משותפת חוצת ארגונים ובסופו של ידע, הרחבת והעמקת ניהול הידע בארגונים בעולם. שני פרויקטים אלו הסתיימו עם תוצרים מרשימים:  הראשון, עם קורס חדש, שיוצע כבר בשנת 2023, והשני, ארגז הכלים כאמור, כולל תבניות, מדריכים ושאלונים, ועומד חינם לרשות הציבור. שוב, גם כאן, הפרויקטים לא היו סגורים רק לחברי KMGN הקיימים, והיווה בסיס להצטרפות מדינות ונציגים חדשים.

בנוסף, התקיימו מספר מפגשי שיתוף, בהם למדנו על כלים ושיטות של עמיתים ברחבי העולם.

יזמנו עיתון חודשי הנכתב כל פעם על ידי  רשת ניהול ידע ממדינה אחרת, גם ככלי להעמקת הקשר בין עמיתי ניהול ידע בעולם, וכמובן כדי ללמוד רעיונות חדשים, כל פעם מחדש.

אירוע השיא של השנה היה הקאתון בינלאומי לניהול ידע, ולמעשה התחלנו מסורת חדשה שבה אחת לשנה, עמיתי ניהול ידע מסביב לעולם מגדירים ומחדדים את אתגרי ניהול הידע המרכזיים הניצבים לפתחנו, דנים בהם במהלך ההקאתון, וכתוצאה מכך מתניעים את פרויקטי ניהול הידע המשותפים של KMGN לשנה העוקבת. תודה פאיז להובלת פעילות זו!

 

היעד השלישי שהגדרנו ל- KMGN השנה היה להמשיך לקדם את הטיפול בתשתיות, ולהניח את הקומה הבאה של היסודות: פלטפורמות דיגיטליות מתאימות שתוכלנה לשרת את KMGN ואת תחום ניהול הידע בכלל. שני אתרים הוקמו, האחד המשרת את KMGN והרשתות במדינות השונות, והאתר השני (עדיין בשלבי הקמה)- מסד ניהול ידע בינלאומי משותף, בו לכל מדינה יש גם מקום לתת-מסד שלה, בה ניתן לשתף גלובלית פרקטיקות ניהול ידע, במקום אובייקטיבי, חוצה מדינות, ארגונים ואינטרסים. בנוסף, הקמנו ערוץ יוטיוב, המבוסס על הקלטות של הרצאות מהקורסים שלנו ופעילויות שיתוף ידע מקצועי נוספות שקיימנו- שיתוף ידע לכלל.

 

המיצוב הנוכחי של KMGN כרשת ניהול הידע השיתופית ביותר מומש במלואו. הן בדרך בה נדונו והתקבלו החלטות במליאה ובוועדות; הן בדרך שבוצעו משימות תוך הפעלת חברים צעירים וותיקים; הן בקוסים עצמם שכללו כל פעם מחדש חדרי שיחה ושיתוף. גם עבודת הפרויקטים הייתה תוצר של מתנדבים כל פעם מחדש ממדינות שונות מסביב לעולם.

 

יש לנו סיבה טובה להיות גאים. אנחנו מסיימים את שנת 2022 במקום טוב בהרבה מהנקודה בה התחלנו. אם המיקוד בעבר היה בעיקר פנימה לתוך KMGN, הרי שהשנה מוקד הפעילות עבר להשפעה על תחום ניהול הידע כולו, כשאנחנו מדגימים עבודה שיתופית של ניהול ידע, משמרים, משתפים, מנגישים וממשיכים לפתח יחד את הידע של ניהול הידע.

אני מסיימת שנה זו של הובלת פעילות KMGNהבינלאומית, והופכת להיות מנטור ליו״ר הבא, פאיז סלמט מסינגפור, ולסגן החדש, מנפרד בורנמן מאוסטריה. אני בטוחה שהם ימשיכו להוביל אותנו להגשמת החלומות, ולהביא עוד רווחה לארגונים ולחברה דרך ניהול ידע.

 

מודה לכולכם על ההזדמנות, המסע והשותפות,

מוריה.