פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
איך גם ארגונים שמרנים ורגילים משתלבים במהפכת הדיגיטל?
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-06/05/2019)


מהפכת הדיגיטל היא אכן מהפכה משמעותית. מרשים לקרוא על התפתחויות האינטליגנציה המלאכותית ולמידת המכונה; נפלא לחלום על חוויית לקוח שמותירה טעם ייחודי, ועל חדשנות שלפי הגדרת ה DISRUPTIVE משאירה את כל מה שהיה לפני...ללא מענה.
ובכל זאת, רובנו לא יודעים איך אנחנו הקטנים, השמרנים והרגילים ביותר יכולים להשתלב בתוך המהפכה הגדולה הנפלאה הזו; מתי ואיך אפשר לקפוץ על הרכבת הדוהרת ולא להישאר מאחור.

אז זהו שאפשר.... יש הרבה צעדים קטנים שכולם מובילים להיות חלק מהמהפכה הגדולה. וגם אם אין להם כרגע הזדמנות לפתח אסטרטגיה כוללת שתשנה את פני ארגונם.

הצעדים הראשונים יכולים להיות על ידי יישום מרכיבי Digital Transformation גם אם לא מאמצים את התפיסה כולה ומשנים את פני המשק כבר עכשיו. להלן רשימה חלקית. אפשר לבחור מתוכה, או להסתמך עליה לקבלת רעיונות ליישום ראשוני. חלק מהצעדים טכנולוגיים, חלקם ממוקדים בתוכן, וחלקם קשורים לתהליכי עבודה. כולם יעזרו, בנפרד ויחד ליצירת התרבות:

  • אתר/פורטל: בדקו מה נדרש כדי להפוך אותם ל-רספונסיביים, כדי שיהיו מתאימים גם לשימוש בטלפון נייד (mobile).
  • מאגר ניהול ידע של שירות לקוחות: עשו צעדים ראשונים להתאים את התוכן כך שגם משתמש יוכל לקרוא ולפעול בעצמו. הכינו הכל לקראת תכני SELF SERVICE.
  • מסמכי מדיניות ונהלים: שאלו את עצמכם מה אפשר להחצין, כדי להפוך להיות יותר שקופים. מסמכי אסטרטגיה- כנ"ל. עבור חלק מהארגונים החצנה לעובדים היא כבר צעד ענק של שקיפות.
  • מידע ומסמכים: ראו מה אפשר להעביר לענן (כמובן תוך בירור עלויות). שפרו הנגשה למידע ולידע.
  • שירותי דיגיטל: החליפו תקשורת טלפונית, אנושית ומבוססת מייל לפעולות סטנדרטיות בטופס דיגיטלי. יש אינסוף כלים זולים או חינם שיכולים לסייע ביישום. גם בתוך הארגון בפורטל וגם אל מול הלקוחות והציבור. כל שירות דיגיטל סטנדרטי חוסך עבודה, זמן וטעויות לכל הצדדים. השאירו כמובן מקום לתקשורת אנושית למעוניינים.
  • שיתופיות: שתפו את העובדים. היו יותר דמוקרטיים בקבלת החלטות (לא כולן). שתפו את הלקוחות ואת הציבור. בחרו נושא בו יש עניין, כדאיות וסיכוי והתחילו שם.
  • חברו בין פעילויות ושותפים: ראו איפה ניתן להרוויח מחיבורים ושיתופים, גם אם נראה שהאחרים ירוויחו, ואתם רק לא תפסידו. החלו ביצירת ECOSYSTEM
  • נסו לאפשר יותר חדשנות: חדשנות בקשר עם הלקוח, בשירותים, במוצרים, בתפעול ו/או בניהול. התחילו בקטן בלי הכרזות.
    ענן. מובייל. שקיפות. ידע. דיגיטל. שיתופיות. חדשנות, ECOSYSTEM.

תוך שכך, זכרו את האנשים וודאו שיש להם מקום של כבוד בתהליך; שהם לא מרגישים מאוימים ממנו אלא דווקא מועצמים.

 

זהו. אפשר להתחיל בקטן. אחר כך בצירוף של חלקי הפאזל. בלי שהרגשתם, אתם על הגל הנכון וחלק מהתנועה הגדולה החשובה הזו, שיש לה סיכויי לשנות ולשפר את חיינו באופן משמעותי שלא יכולנו לחלום עליו לפני דור או שניים.
ברוכים הבאים לעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית.