מי מאיתנו לא אהב לשחק בילדותו? ומי לא נהנה ממשחק טוב, גם כיום, כשכבר מזמן איננו ילדים?
היום בקורס ניהול ידע מתקדם של KMGN, Rudolph Dsou’za הוביל מפגש זה ולימד אותנו מרזי המשחוק.
Rudolph מנהל ידע ותיק, וכמו כולנו, למרות שאנחנו עוסקים בסוגים שונים של מרכיבים ופתרונות הקשורים לניהול ידע, יש לנו פינה חמה יותר בלב, לאחד המרכיבים או הפתרונות. בשיחה שלי עם Rudolph לאחרונה, הוא שיתף אותי שאכן אצלו מדובר במשחוק. זו תשוקתו האמיתית.
כמה המלצות למשחוק מצליח:
- מרכיבים: כללו במשחוק מרכבי אסטרטגיה (חשיבה), מיומנות, אתגר, פרסים (ייתכנו רכים) ומזל (אקראיות). אל תגזימו עם האקראיות.
- שקיפות: ודאו שכללי המשחק ברורים, ושהתוצאות, לרבות תוצאות הביניים, משוקפות לכולם.
- מענה לצורך שורשי: משחוק הוא השקעה. ברור שהוא צריך לענות על צורך עסקי. ודאו שאתם יורדים לסיבות השורש של הצורך העסקי ונותנים מענה לצורך השורשי.
- תאימות לתרבות הארגונית: התאימו את סגנון המשחוק לארגון שלכם ולתרבות של אנשיכם. אם מדובר בחברת הייטק לדוגמה, הוסיפו badges, אבירים וגיבורי פנטזיה אחרים.
- אינטגרציה למערכות הארגוניות: הבטיחו אינטגרציה, בכל מקום שניתן, למערכות ולכלים הארגוניים שקיימים ממילא. נצלו את הפורטל, המידעונים ויתר אמצעי התקשור והקיימים.
- רלוונטיות נוכחית: בחנו סביבכם מה קורה- אילו משחקי טלוויזיה או משחקי רשת בכותרות בימים אלו. קשרו את ההקשר המשחוקי לאחד מאלו.
- ירידת מתח: צפו לירידת מתח לאחר המשחוק. היערכו אליה ומתנו אותה כדי לייצר שגרת engagement חיובית מתאימה.
ואני מבקשת להוסיף- תהנו! ההנאה שלכם תקרין גם לאחרים ותתרום לא מעט להצלחת המהלך כולו.