פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
בינה מלאכותית כאמצע לידע טוב ומשמעותי יותר בארגונים
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-13/07/2021)

13 ביולי. מפגש נוסף בקורס ניהול ידע ובינה מלאכותית של KMGN – פורום שיתופי פעולה בין מדינות בתחום ניהול הידע. היום יש אורח מיוחד- ד״ר טוני רהם, מוביל דעה בתחומי ניהול הידע ובינה מלאכותית. טוני מציג את הבנותיו לגבי תפקיד צוות ניהול הידע בפרויקט הבינה המלאכותית: ״האתגר המתפתח בארגונים הוא לגזור תובנות משמעותיות מנתונים, מידע וידע זמינים״, כך הוא משתף. אלו יכולים להוות בסיס לקבלת החלטות וביצועים עסקיים משופרים בארגונים. ניהול ידע משחק תפקיד משמעותי בפרויקטים אלו: מנהלי הידע בקיאים בארגון, בנתונים ובמתודולוגיות לטיוב נתונים אלו. הם מבינים כיצד הידע זורם בארגון, אילו נתונים באמת יתרמו לקבלת החלטות, ואילו תהליכים יש לבצע כדי לאסוף את הנתונים, לטייב אותם ולשלב אותם. הם אפילו מכירים את ההטיות הארגוניות הקיימות שלנו.

האם ישנם אתגרים? בוודאי. ארגונים מתניעים פרויקטים של בינה מלאכותית, ומכניסים לארגון טכנולוגיות חדשניות לצורך כך. יחד עם זאת, הם לא באמת מבינים את הדיסציפלינה. חינוך הארגון הופך להיות מהלך המקביל להרצת הפרויקט, התמודדות מעניינת ביותר. לצוות, פעמים רבות מידי, אין את הכישורים והמיומנויות הנדרשות לפרויקטים שכאלו. והנתונים... הם לעולם לא מה שציפינו.

ולנו כמנהלי ידע יש גם דאגות משלנו. מנהל הידע בדרך כלל לא נתפס ולא מוכר כנכס משמעותי שכדאי לצרף לצוות המתפתח לפרויקט הבינה המלאכותית. מה טוני מציע? לפנות להנהלה הבכירה. להציג להם את פרויקט הבינה המלאכותית מלכתחילה במונחים של ידע. במקרים כאלו, כך הוא למד, יותר קל, בהמשך, כשמתחילים ומקימים את הצוות, באופן טבעי להוסיף גם את מנהל הידע כחלק מליבת הצוות. כמה קל- כוחנו בבחירת המילים שלנו.

אז בואו ונתחיל לדבר ולתקשר בינה מלאכותית כאמצעי לידע איכותי ומשמעותי יותר בארגונים :)