פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
הקאתון ניהול ידע
מאת: (פורסם ב-26/08/2022)

הקאתונים הם חלק מהפעילויות הטרנדיות החדשות שארגונים ופורומים אוהבים לכלול כחלק מלוח הפעילויות השנתי.

אבל, הקאתונים לא באמת ניתן לשכפל בקלות לכל תחום דעת וצורך. יש לקיים תכנון זהיר, ולהתאים את הפורמט, כדי להבטיח שאכן, בסוף היום, או סוף הלילה, נקבל את אפקט ה WOW הרצוי.

 

בימים אלו אנו מתכננים את הקאתון ניהול הידע הגלובלי הראשון, שיתקיים באוקטובר הקרוב.

הדבר הראשון הוא להפנים שאנחנו לא אנשי הייטק, והתוצרים של מפגש זה לא יהיו מוצרי תוכנה, אלא ארגזי כלים של מתודולוגיות ניהול ידע, שיכולים לעזור ליישם ניהול ידע טוב יותר.

 

יש יתרונות וחסרונות בהרצת אירוע גלובלי. היתרון הגדול והמשמעותי ביותר הוא בהצטרפותם של אנשים מתרבויות שונות, מאסכולות חשיבה שונות, ויש על כן מקום רב לפעפוע של רעיונות שונים ומשלימים.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שלא כולם דוברי אנגלית מבית, לא מכירים את האחרים, ובאירוע אחד אין די זמן כדי לבנות את האמון הנדרש לשיתופיות טבעית. בתכנון האירוע, אנחנו חייבים להבטיח מספיק אנרגיות טובות כדי לפצות על קשיים אלו, ולשמר את אווירת ההקאתון החיובית הנדרשת.

 

הרצת האירוע כווירטואלי מוסיפה סיבוכיות. חלק גדול מהצלחה של הקאתון נובעת מכך שהאנשים הם פיזית ביחד; ואפילו מאכילת פיצה יחד. אנשים באזורי זמן שונים, יצטרפו כנראה בשעות שונות, ויש סבירות גבוהה שרבים לא יצטרפו לאירוע כולו. אז איך מתגברים על אתגרים שכאלו?

 

אנחנו מתכננים על כן, להריץ אירוע מורכב יותר: אירוע היברידי, הכולל 5-6 מדינות בהם מתנהלים אירועים פיזיים, ולידם עוד רבים המצטרפים באופן וירטואלי. האירועים הפיזיים יעוצבו ברוח דומה, כדי לתת תחושה של אירוע אחד ואווירה משותפת. התוכנית תכלול עבודה בצוותים וירטואליים המשתפים אנשים ממקומות שונים בעולם בכל צוות. כל שתי שעות נעצור, נסתנכרן, ונאפשר לאלו שהצטרפו זה עתה להשתלב באופן חלק. האירוע יכלול גם פעילויות עתירות אנרגיה, שתמנפנה את ה״ביחד״, את רמת האנרגיה שבחדר ואת היצירתיות שלנו. וכמובן- המרכיב המרכזי במזון יהיה פיצה, שיוגש בכל מקום בעולם- באותה שעה.

 

עוד פרטים? בקרוב. מבטיחה.

כל שוחרי ניהול הידע, מוזמנים, מכל מקום שבו נמצאים, להצטרף אלינו. ה- 12 באוקטובר 2022. 8 שעות של עבודה וכיף. מתחילים ב 5 שעון גריניץ׳ (זה פחות נורא ממה שנשמע-: מדובר ב-7 שעון ישראל). שריינו ביומן.