פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
להפוך קבוצה לקהילה
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-21/07/2022)

להפוך קבוצה לקהילה הוא כנראה אחד השינויים היותר עדינים, שרבים מאתנו חווים כאשר אנחנו עוזרים לארגונים וללקוחות שלנו במסע ניהול הידע. זהו גם אחד האתגרים שאנחנו מתמודדים אתו היום ברשת KMGN לשיתופי ידע ושיתופי פעולה בין מדינות ורשתות ניהול ידע. הכל היה הרבה יותר קל כשהיו מעט מדינות, מעט רשתות ומעט אנשים שותפים, ועוד היה אפשר לקיים פגישות חודשיות ולשתף את פעילויות ניהול הידע שביצענו בחודש האחרון. היה קל יותר כאשר נפגשנו במרחב פיזי אחד, וכל פעם לפחות ליומיים רצוף.

אז איך אנחנו מרחיבים זאת, עכשיו כשיותר מדינות ורשתות נוטלות חלק ב  KMGN ויש לנו הרבה יותר אנשים, אך כמעט ואין מפגשים פיזיים ובוודאי לא מפגשים ארוכים.

 

השינוי צריך להתנהל בשני רבדים- בראש ובלב.

איך בראש? על ידי זה ש KMGN תיתן ערך לשותפים.

איך בלב? על ידי זה שנרגיש תחושה של אמון, ומוכרות אל מול עמיתנו.

 

השינוי צריך להיות מנוהל ולהתפתח בו זמנית מלמעלה למטה, ומלמטה למעלה:

מלמעלה למטה: על ידי יצירת הזדמנויות לשתף יחד, ללמוד יחד, לשוחח או ללמוד אחד מהשני; על ידי חגיגה משותפת של אירועים אישיים, קבוצתיים ותרבותיים.. על ידי הרצת אירועים ופרויקטים. על ידי הארת זרקור לרשתות ולאנשים המהווים חלק מ KMGN, תוך בקשה מהם לצעוד צעד קדימה ולשתף.

ומטה מעלה: על ידי שיתוף ושיתופיות. על ידי השתתפות באירועים ובפרויקטים שמארגנים, ועל ידי לקיחת חלק פעיל באלו. אבל, מעבר לכך- על ידי שאילת שאלות ומענה לאחרים. פלטפורמות ה Linkedin וה Whatsapp הן מקום מצוין לכך.

מתחילים פרויקט חדש? אפילו אם יודעים איך לבצע אותו, שתפו עם העמיתים שלנו, מה סוג הפרויקט ומאפייניו, ושאלו למי יש רעיון חדש ומרגש איך לתכנן או ליישם פרויקט שכזה. ניתן כמובן להעלות שאלות כאשר אנחנו מתמודדים עם אתגרי ניהול ידע. לשאול לא אומר שלנו אין תשובות. להקשיב לאחרים מאפשר לנו לראות עוד זוויות ועוד חלופות, ולגרום לפתרונות המוצעים על ידינו להיות אפילו יותר טובים, ולנו- להיות יותר מוערכים. לענות לשאלות של אחרים, אני מעריכה, יותר קל לרובנו. אנחנו צריכים להתאמן דווקא בשאילת שאלות. ובהמשך- בחגיגה משותפת של ההצלחות.

אנחנו כולנו צריכים לפעול כדי לעזור לזה לקרות. ויחד אנחנו יכולים להגיע לשחקים חדשים.