פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
GAMIFICATION לא רק במעטפת
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-24/01/2017)

עצמו עיניים וחשבו GAMIFICATION. למי שלא מכיר את המונח בלעז או בעברית (משחוק), הכוונה לאמצעים שגורמים לנו לחוש חוויה מחויכת בעת פעולה. הפעולה יכולה להיות ביקור באתר, למידה של נושא, שימוש באפליקציה ועוד.


רבים, כאשר יעצמו את העיניים ויחשבו GAMIFICATION יחשבו על מוזיקה קצבית; אחרים יחשבו על משחקים, תחרויות ונקודות נלוות; יש שיחשבו על תמונות עם קריצה המלוות את הפעילות; ועוד ועוד.
הכל במעטפת.

אך GAMIFICATION יכול לגעת גם בטקסטים עצמם- הכוללים את הידע והמסרים אותם אנו מעבירים לקורא.
באופן טבעי זה מתחיל בבחירת המילים ובניסוחים של התוכן. במקום לכתוב בגוף שלישי- כתיבה בגוף ראשון רבים- "אנחנו", מסייעת ליצירת האווירה הנכונה. בכלל שימוש במילים פשוטות יותר, כאלו שלא היינו מעיזים להרשות לנציג שירות להשתמש בהם בשיחה במוקד טלפוני (גם "אחלה" ו"סבבה" יכולים להתאים בהקשרים מסוימים).
המשחוק ממשיך גם לתכנים הנמצאים ב – tool-tips וב micro-copy ( הסבר המונח: http://www.kmrom.com/Site/Articles/ViewArticle.aspx?ArticleID=2237 ). גם אלו יכולים להיות מלווים בקריצה. לדוגמא:
לאחר שאדם ממלא פרטיו- שם ושם משפחה, יש תגובה של המערכת: "איזה שם יפה יש לך".

המשחוק יכול להיות גם בכותרת. חשבו על כנסים שאנחנו הולכים אליהם היום. כל אחד מנסה להיות יותר יצירתי מקודמו ולתת שמות מפוצצים עד שלעיתים צריך להשקיע הרבה כדי להבין גם על מה הולכים בדיוק (או אפילו בערך) לדבר. לדוגמא, אם אני רוצה להרצות על ניהול פרוייקטים בקצב מהיר ואני רוצה לשלב מרכיבי GAMIFICATION בכותרת, אני יכולה לכנות את ההרצאה: RUN FOREST, RUN. אגב, רק היום ראיתי תמחור למוצר תכנה הכולל שלוש קטגוריות מחירים (מהזול ליקר): SNACK, LUNCH ו- DINNER.

המשחוק ממשיך בסמלילים (ICONS) ובאימוג'ים המוטמעים בתכנים (ניסיתם פעם לנהל התכתבות WHATSAPP שלמה בלעדיהם? נראה שיש הקשרים שזה ממש מוטבע בהם עמוק). נחסוך לכם את הדוגמאות, כי כאלו כולנו מכירים למכביר.

המשחוק יכול להיות אפילו חלק מתוכן הכפתורים, דוגמת: "GENTLY DELETE".

מה הגבולות?
ראשית, לוודא שלא וולגאריים;
מעבר לכך, לראות שלא משעממים את הקהל שכן בפעם השלישית או החמישית שהוא נכתב לאתר, ללומדה או ליישום ורואה אותה הודעה, היא כבר מזמן לא מצחיקה.
ושלישית, להתאים את רמת הרשמיות/מגניבות לאופי הארגוני ולהקשר. לא כל דבר מתאים לכל קבוצת גיל, ולא כל מה שמתאים עם חברים, אכן מצלצל טוב בסביבת העבודה.

ובכל זאת- מאחלת לכולנו הנאה.
זכרו כי GAMIFICATION הוא מגניב, הוא משחרר אותנו, ובעיקר הוא מסייע לחיזוק הקשר שלנו לפעילות ולארגון (ENGAGEMENT).

כדאי ...:-)