פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
קפה ידע
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-02/03/2022)

כל מנהל ידע עוסק בשיתוף ידע. מצד אחד- כל כך בסיסי, מאידך- כה מורכב, מאתגר ועדין, כדי לגרום לאנשים לפתוח את ליבותיהם, מוחם ופיהם- ולשתף.

David Gurteen, המסטר של קפה ידע בעולם, הוביל אותנו במפגש האחרון של קורס ניהול ידע מתקדם של KMGN, ושיתף אותנו מתי ואיך לקיים מפגשי קפה ידע. קפה ידע יכול להיות מיושם בין לשיתוף ידע, פיתוח ידע או שימורו (בלכידת ידע סמוי). וכמו שדיוויד אמר: קפה ידע נותן לאנשים קול ומשפר את המחוברות שלהם, בונה קשרים. הוא עוזר להצית ולחבר מדיבור למעשה. הוא יכול לסייע בהבנת נושאים מורכבים, זיהוי סיכונים או הזדמנויות. הוא יכול לשרת אותנו בפיתוח רעיונות חדשים.

משהו שאני לקחתי: אנחנו כמנהלי ידע, רגילים לעבוד כסוכני שינוי בסביבת העבודה: פותחים דלתות, מציעים רעיונות חדשים; מתעקשים להוביל את יוזמות ניהול הידע קדימה, כאשר הארגון עסוק ב-כאן ועכשיו. כדי להצליח, אנו נדרשים להיות אסרטיביים, לעיתים אפילו קולניים. כדי להריץ תהליך קפה ידע נדרש מאתנו סגנון הפוך- לא מוביל, לא מנחה, ניתן אפילו ומר- לא מורגש, כאשר אנו משאירים את כל המרחב והבמה לאותם אנשים בשולחנות העגולים, מאפשרים להם להיות נראים, כאשר אנחנו הופכים את עצמנו לבלתי נראים.

כדי להצליח כאן, אנחנו כמנהלי ידע, בעלי תפקיד וסגנון שונה, אני חושבת שגיוון שכזה בונה אותנו אישית. הרווחנו.