פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
בינה מלאכותית
מאת: (פורסם ב-25/04/2021)

בינה מלאכותית... מבוא ומחשבות ראשוניות

 

ניהול ידע- בינה מלאכותית. המפגש השני שלנו בקורס חדש זה (13 באפריל 2021) הובל על ידי ד"ר אנני גרין והתמקד במבוא ראשוני ל- AI: מהי בינה מלאכותית ומהם הנושאים העיקריים שאנו עוסקים בהם בלימוד וביישום AI.

 

הבנות, מחשבות והגיגים בעקבות המפגש:
לאלה שעדיין נאבקים במונח: בינה מלאכותית (AI) הוא תחום בו אנו שואפים להפגין אינטליגנציה אנושית, בעוד שהמוח מאחור אינו אנושי, אלא מערכת מחשוב.
בינה מלאכותית מסייעת לנו בעיקר בזיהוי (תמונות, שפה טבעית, רגשות של אנשים וכו) ובמשימות קוגניציה (קבלת החלטות, אסטרטגיות משחק, רובוטיקה, שליטה במכונות, תכנון וכו).

 

בינה מלאכותית אינה טכנולוגיה ספציפית אחת; היא כוללת משפחה של פתרונות טכנולוגיים, המבוססים על צירוף נתונים ואלגוריתמים, המשולבים יחד באופן מותאם ומוקפד לכל צורך עסקי ספציפי (מנהלי ידע- כאן אנחנו נכנסים לתמונה).

 

למרות שבינה מלאכותית היא כיוון מבטיח, שכולנו חייבים ללמוד ולהבין, אין מסלול מסע מוצלח מוגדר מראש.
כדאי לדעת שכל הפרויקטים בבינה מלאכותית יחוו כישלון בדרך (היו מודעים לכך, ואם לא קרה לכם- יתכן ותכננתם מודל מתאים מדי- over fitting model).
אנחנו חייבים להיות צנועים במסע הזה. גם אם התרגלנו להיחשב כמומחים, כאן חשוב ללמוד עוד; זה המקום בו אנו לא צריכים להבטיח יתר על המידה או לקפוץ למסקנות.

 

וכאן, בפרויקטים של AI , כנראה רק שיתוף פעולה אמתי של מדעני נתונים, אנשי מחשוב, אלגוריתמיקה, ו...כן, אנשים עם כישורים שלנו- הנדסת ידע, ניהול נתונים ושיפור שיטתי (באמצעות הפקת לקחים), ניתן יהיה להפוך את המסע ליעיל, ממשי, מצליח ואולי אפילו יותר מהנה :)