פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
ניהול ידע- להביא את העתיד: AGILE בכל הכיוונים
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-22/01/2021)

AGILE. לכאורה עוד BUZZWORD המתנוסס בעולם הניהולי, אך למתבוננים מקרוב- מדובר במהפכה של ממש.

התרגום המילולי של המילה היא זריזות. ויש יגידו זמישות (זריזות וגמישות). אך AGILE היא הרבה יותר מכך. מדובר בתפיסה כוללת שמצליחה דרך הסתכלות אחרת לייצר יותר פתרונות שמגיעים לקו סיום, ויותר ערך ללקוח בפתרונות אותם מקבל.

כפי שאולי רבים יודעים, התפיסה הגיעה במקור מעולם פיתוח התוכנה וממניפסט שנכתב וקבע את עקרונות פיתוח התוכנה ב AGILE: SPRINTS קצרים של תוכנה, עירוב בעלי תפקידים שונים כבר מההתחלה ובחלקים רבים בכל שלב, פגישות יומיות בעמידה, מרחבי עבודה פתוחים והרבה שיתופיות.

דוגמאות אלו מייצגות AGILE בתהליך העבודה.

 

לשמחתנו כיום אנחנו רואים AGILE בממדים רבים נוספים:

אחד הממדים הללו הינו AGILE בתוצר. פעם קראנו לזה LOW HANGING FRUIT. היום אנחנו מסתכלים על זה כמיקוד של הערך. במקום להציע את השמים ויותר מכך, ניתוח בכל שלב נתון מה יביא הכי הרבה ערך ללקוח והתמקדות בו; זאת, לעיתים במקום שירותים ומוצרים רחבי היקף ולעיתים במקביל ליישומם.

 

אנחנו עדים גם ליישום תפיסת AGILE בניהול הפרויקטים. גם אם יש מטרה ארוכת טווח, אנחנו מתכננים ועוקבים אחר המשימות, הלו"ז, הסיכונים והקשב לטווח המידי. שוב, לעיתים בנוסף לתכנון ארוך הטווח ולעיתים פשוט במקום. צעד אחר צעד.

 

וכיום, תפיסת AGILE מתחילה להיות מיושמת גם בניהול השינוי ויצירת ההרגלים החדשים. שינוי הוא תמיד לא לטווח המידי, אלא מסע. ובכל זאת, הרעיון שמאחורי תפיסת AGILE מציעה לפרוס פרוסה  קטנה ממנו, ליישם רק אותה לחגוג הצלחה, ולהתחיל לתכנן רק אז מה תהיה הפרוסה הבאה. לא רק מימוש מדורג, אלא גם חשיבה מדורגת. ככה, לעולם לא מבזבזים זמן על תכניות היפותטיות שאולי לא תהיה רלוונטיות בעוד תקופה, אם בגלל שהצלחנו יותר או פחות משתכננו, ואם כי היו שינויים חיצוניים.

 

האתגר בכל אלו, להבין ולהפנים שגם אם עוסקים כל פעם בחוליה אחת- אנחנו רוצים להגיע לשרשרת ארוכה, ולכן, כל פעם ברגע שמסיימים, צריך לעצור, לנשום רק לרגע- ולהתחיל מחדש. כי AGILE לא חוסכת את העבודה, היא פשוט מאפשרת לנו לכוון אותה טוב יותר, לתת יותר ערך, ולחייך הרבה יותר בדרך. שווה.