קורס ניהול ידע ובינה מלאכותית של KMGN. מפגש 11. היום פוגשים את ניקול טלבוט מחברת Levatas ולומדים על הרצת הפיילוט הראשון של AI בארגון.
מה כל כך חשוב, תשאלו, בפיילוט הראשון? והתשובה היא שכנראה...הכל.
הציפיות? בשמיים.
העלויות? תמיד גבוהות, ובמקרה של פרויקטי בינה מלאכותית, בוודאי על הרף הגבוה.
והסיכונים: הסיכונים בפיילוט גבוהים מאשר בפרויקטי בינה מלאכותית טיפוסיים. בינה מלאכותית היא מסע, וזה רק מתחיל בפיילוט.
ובמשפט אחד: אין מקום לטעויות.
טלבוט שיתפה אותנו בהרבה המלצות מה לעשות וממה להימנע. הרבה מהמלצות אלו לוגיות ואפילו מוכרות לנו אולי. למשל- צריך לכוונן את רמת הציפיות שהיא לא גבוהה מידי;
את הקריטריונים להצלחה מעצבים בדרך שתהיה מדידה ורלוונטית;
כדאי לחשב באופן מדויק את הזמן והעלויות של הפיילוט הספציפי, כנובע מהידוע לגביו.
יש לקחת בחשבון שהפרויקט לא רץ בוואקום ויש לתכנן ממשקים מתאימים.
וכמובן, יש להיעזר באנשים בשר ודם כדי לקבל משוב לשיפור המודל וביצועיו.
הכול נכון...
ואני רוצה דווקא להתמקד בנקודת ההתחלה- בבחירת תחום הפיילוט- המקרה העסקי (use case).
אז תמיד מדברים על מיקוד בפיילוט בפעילות הליבתיות ובאתגרים המרכזיים של הארגון.
נכון, אך יש עוד שלושה גורמים שטלבוט המליצה לקחת בחשבון:
- לבחור תחום פיילוט בו יש די נתונים זמינים מטויבים (או ברי טיוב).
- לבחור תחום שבו קל יהיה לרתום את המנהלים ולחבר אותם למהלך;
- ולבחור אתגר שבו, אפילו אם מצליחים להגיע לפתרון ושיפור חלקי- יש ערך גדול.
ואוו! איזו למידה.
אני קוראת שוב ושוב את השורות. ומה שמפתיע, שבכל קריאה, אני מצליחה לחשוב על מצב, פרויקט או הקשר אחרים, שם גם משפטים אלו רלוונטיים, ובלי קשר לבינה מלאכותית. שווה :)