פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
ניהול ידע AGILE
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-09/02/2022)

שמיני בפברואר, 2022, קורס ניהול ידע מתקדם של KMGN. ד״ר ביל קפלן מארצות הברית מוביל את המפגש על נושא ניהול ידע אג׳ילי (AGILE).

תפיסת ה AGILE פרצה לחיינו בעיקר בזכות מגזר התוכנה,, בחיפושם אחר דרך לממש יותר פרויקטים בזמן ובתקציב. אבל תפיסת ה- AGILE היא הרבה יותר מכך. התפיסה מדברת על איך אנחנו יכולים להיות יותר מותאמים (adaptive), גמישים (flexible) ומהירים (quick) כדי לענות על צרכי הלקוחות. הכוונה לשים את הלקוח כעובד ואדם במיקוד. לשאול את עצמנו, איך הוא או היא יכולים להצליח יותר בארגון,, לנצח ולהמשיך להשקיע ולנצוץ כתוצאה מפעילות ניהול הידע. כאן ועכשיו.

לא מדובר במהפכה. רבים מאתנו מנהלי הידע תמיד שילבו מרכיבי עבודה אג׳ילית גם בעבודה עד כה. אך מדובר בהמשך והתקדמות. אולי אפילו שדרוג. זאת, בזכות חשיבה ויישום אג׳יליים כאחד מהעקרונות במובילים את כלל העשייה. יותר מידי פעמים פגשנו לקוחות שבמהלך הדרך ״התעייפו״, שאבדה להם האנרגיה וההתלהבות מניהול הידע, עוד הרבה לפני שהפתרונות עלו לאוויר. AGILE נדרש, כמו שאני מאמינה בכל פרויקט של ניהול ידע, בנוסף או לעיתים אפילו במקום השיטות המסורתיות אליהם הורגלנו. יש לנו ייעוד ועלינו לספק יותר ניהול ידע וניהול ידע יותר טוב. AGILE הוא גורם מאפשר.