20 שנה ויותר שאנחנו מנסים להציע לעולם ניהול ידע.
ידע, טכנולוגיה ואנשים מניעים את העולם העסקי.
האנשים שם, הטכנולוגיה פורחת ומתפתחת וגם הידע מתרבה, אך מפגר אחרי כולם.
אין לנו ספק, כאנשים שעוסקים בנושא, שכלים שיסייעו לשמר אותו, לשתף אותו, להנגיש אותו ולפתח אותו, רק יעיפו אותנו קדימה, הכי רחוק שאפשר.
ובכל זאת, אנחנו מדשדשים.
למה?
אנחנו נוהגים לומר לעצמנו שהארגונים עסוקים מידי בדחוף ובבוער, ולכן מתקשים לפנות זמן, כסף ומאמצים לחשוב.
אז למה כן מפנים זמן, כסף ומאמצים לטכנולוגיות חדשות?
גם הן לא בוער ודחוף; גם הן לא באות מיד; גם הן מצריכות הרבה כדי לממש.
אז נכון שיש הבדלים. חלק מהם נובע מהתפיסה החיובית של הטכנולוגיה כ MUST. וחלק מהם נובע מכך, שיש טכנולוגיות שאפשר לרכוש מוכנות, ואחרות שמפתחים לבד, עיקר המאמץ נעשה על ידי עובדים שאינם עובדי הליבה של הארגון, ומאמצי ההנדסה, הרכש והשירות יכולים להמשיך ולשעוט.
אולי אנחנו לא יכולים להפוך את ניהול הידע לחבילות קטנות ופשוטות שהארגון קונה והכל פתאום נהיה טוב. אבל אנחנו יכולים בהחלט לשאוף ולהיות כמו הטכנולוגיה:
להיות ברורים יותר.
להיות בעלי ערך מוסף מובן יותר.
להיות כאלו שעיקר המימוש וההכנה חיצוניים ובהתחלה ובסוף הממשק קצר ומדויק.
אנחנו צריכים להשתנות.
אולי אנחנו לא יכולים למכור ניהול ידע מוכנה מן המדף באריזת מתנה צבעונית, אך אנחנו יכולים להפסיק להיות כל כך מדויקים לעצמנו ולכן הכי לא ברורים לסביבה.
למשל, אנחנו יכולים להפסיק לדבר על "ניהול ידע"- שתי מילים שיחד לא יוצרות משמעות לאדם מן השורה. במקום זה אולי נדבר על מינוף הידע בארגון. לפחות נשמע כמשפט סדור.
אנחנו יכולים להפסיק לדבר על "צרכי ידע" שגם הן מילים שלכאורה לא מסתדרות זו עם זו, ובמקום זאת לדבר על תחומים למינוף עסקי.
אנחנו יכולים לנסות ולהיות מדויקים פחות, ופשוטים ונהירים יותר; להציע שיתופי ידע יעילים, מאגרי ידע חשובים ולמידה חדשנית זריזה.
פורטלים, מאגרי מסמכים, נהלים והפקות לקחים- אולי הן מילים ומונחים שכדאי להתחיל לאפסן ולעבור לשפה פשוטה ומתקדמת יותר בו זמנית.
אז נעים להכיר. שמי מוריה, אני עובדת בקידום שיתופי ידע, מאגרים ולמידה חדשנית.
כי ידע, טכנולוגיה ואנשים הם העתיד בכל ארגון, ובמקצוע שלי מחברים אותם יחד כדי להעיף את הארגון קדימה.
ומי אתם?