לקוחותינומגזריםתחבורה

הצורך

עולם התחבורה כולל פעילויות מגוונות: החל בתכנון הנדסי, דרך עבודת תשתיות, ניהול סטטורי ועוד. ניהול הידע בעולם התחבורה מאפשר שיתוף ידע שנצבר בין הגורמים, שפעמים רבות, אפילו לא עובדים באותו גוף, אלא בקרב קבלני משנה ושותפים משותפים שונים. הדבר נכון בפעילויות חדשות בהם נצבר ידע שלא היה כלל ידע בארץ קודם (כמו תחום הרכבת הקלה), אך גם בתחומים ותיקים של תחבורה אווירית, אוטובוסים וכלי רכב אחרים.

דוגמא - שולחן עבודה מקצועי לחברת רכבות

אחד המאפיינים הבולטים של פעילות תחבורה בתכנון קווי רכבת הנה פעילות מטריציונית. מחד, המידע והידע מנוהלים לפי קווים, על כל הידע הקשור לקו, ובו זמנית הוא מנוהל לפי מחלקות מקצועיות וכל הקווים בהם יש פעילות לסוג פעילות זו. ריבוי המידע והידע, כמו גם ריבוי העוסקים בכל פעילות והאינטגרציה ביניהם, מקשים על ניהול מושכל והסתכלות כוללת. שולחן עבודה מקצועי, המקשר בין הנתונים, המידע והידע (כולל קישור למערכת Project, מערכת ניהול מסמכים ומערכות נוספות) מאפשרת לכל גורם לראות את תמונת המצב השלמה ביותר עבורו, ללא צורך בתיוקים כפולים או דיווחים מיותרים. זהו עיקרו של שולחן העבודה המקצועי; כל הנתונים, המידע והידע, לכל מהנדס ועובד, על פי צרכיו, אך בניהול יחיד.

דוגמא - ניהול תובנות בעבודות תשתית

איך מתכננים נכון זווית של חפירה? איך להימנע מעודף עפר בזמן מסוים, ולא להיקלע למחסור שבועיים אחר כך? איך לדעת איפה יש סבירות גבוהה לתשתיות שכבר טמונות בקרקע, למרות שלא מדווחות באופן רשמי ומסודר. המשמעות של כל לקח וטיפ שנלמד בעלי ערך כספי גבוה, ולכן הלמידה וההימנעות משגיאות חוזרות, קריטית כל כך. ניהול הידע, בין אם נלמד בתהליכי הפקת לקחים, ובין אם מסתובב בראשי העובדים, הנו תהליך המסייע באופן משמעותי להקטנת ההפסדים הקשורים לתחום.

לקוחות בהם יש לנו ניסיון

 

אל על

נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים)

איתוראן

קבוצת כלמוביל

Better place