הצורך
תחום הבנקאות הנו אחד התחומים התחרותיים ביותר במשק.
הוא גם נחשב לתחום בו רמת המחשוב גבוהה ביותר ותלותו בנתונים גבוהה מאד. עם זאת, החלטות ניהוליות רבות לא יכולות להתקבל על בסיס נתונים בלבד.
ניהול הידע בארגון, מאפשר לבנקים, חברות האשראי ולחברות הביטוח לנהל, במקביל לניהול הנתונים, גם את המידע והידע הרך, ולייצר גם מהם יתרון תחרותי.
בניהול הידע בעולם האשראי, האתגר המרכזי הוא הגשת הידע הנכון לעובד הנכון בזמן הנכון.
דוגמא - ניהול לקחים לאשראים
מתן אשראי ללקוח הנכון, תחת הביטחונות הנכונים תוך בחינתו אל מול שינויים בפעילות הלקוח ומצבו, אינם עניין טריוויאלי. אי יכולת לממש אשראי, הנה בעלת השפעה כספית ישירה על הבנק ורווחיו. בנקים רבים נוהגים להפיק לקחים כאשר לקוח אינו מצליח לממש את חובו, כדי ללמוד איך להימנע מאותה שגיאה, או משגיאה דומה בעתיד. לצערנו, ביותר מידי מקרים, אנו מפיקים לקחים, מפיצים את שלמדנו, אך חוזרים על חלק נכבד מהשגיאות שכבר נלמדו. מתודה וטכנולוגיה לניהול מחזור החיים השלם של הלקח, שיפרה בקרב לקוחותינו, את רמת הלמידה והקטינה את רמת השגיאות החוזרות. שילוב הלקחים בתהליכי העבודה המובנים מראש יקל למנוע את אותן טעויות שחוזרות ויאפשר חיסכון של כסף והקטנת חשיפה במתן אשראי.
דוגמא - אתר לסוכני ביטוח
בעבר רוב סוכני הביטוח עבדו מול חברת ביטוח עיקרית אחת. בעבר, סל המוצרים שהוצעו ללקוח ע"י חברת הביטוח היה מוגבל למדי. היום המצב אינו כך. הסוכנים משווים והלקוחות רוצים לדעת יותר. על חברות הביטוח להעמיד את הידע הנדרש לסוכנים: ידע כדי למכור דווקא חברת ביטוח זו ולא דרך אחרת, וידע כדי למכור עוד שירותים ללקוח. לא מספיק להעמיד נתונים. יש להוסיף הסברים, רציונאל ועוד. כל זאת, בדרך ידידותית לסוכן, בלי להעמיס עליו.
הערך המוסף בהקמת אתרים ייעודיים לסוכנים הנו ביצירת אינטגראציה של הנתונים, המידע והידע: הצגת המידע השלם לגבי תוכן מסוים: החל מפקודת המבצע, החומרים השיווקיים הנלווים, הנחיות לביצוע במערכות, קישור למערכות הביצוע, הצגת נתונים, טפסים רלוונטיים ועוד.
אתר מידע וידע מספק תכנים אלו. אתר שכזה מאפשר, פשוטו כמשמעו, למכור מהר יותר, יעיל יותר ופשוט יותר.
לקוחות בהם יש לנו ניסיון
בנק ישראל
בנק הפועלים
בנק דיסקונט
בנק לאומי
בנק מרכנתיל דיסקונט
חברת הראל
לאומי קארד
בנק אגוד
כלל ביטוח
בנק ירושלים
בנק מזרחי טפחות