פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
לתכנן על סמך החשוב, להצליח בגלל השימושי
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-09/06/2018)

לאחרונה שחררנו גרסה ראשונה של SHAKE, כלי שמאפשר להפיץ מידע וידע במחשבים, טאבלטים ובעיקר טלפונים. חשבנו על הנהלים. כמה חשוב שארגון יוכל להנגיש את הידע לעובדיו בכל מקום בו נמצאים. שהעובד המתלבט כיצד לנהוג, יוכל בלחיצת כפתור להגיע לתשובה האחרונה.
נכון שכבר כיום אנשים יכולים להגיע לכל מסמך כמעט גם במכשיר שבכף היד. אך ברור שגלגול מסך קטן על פני עמודים רבים וארוכים של תוכן אינו נוח, ופונקצית החיפוש ממש לא תוכננה והותאמה לכך.
אז הגענו עם תפיסה חדשה. תפיסה שבה המידע והידע בדבר זכויות וחובות עובדים, בדרך תהליכים, נהלים והנחיות עבודה, מפורקים כולם למקטעי ידע, ומועלים על פלטפורמת SHAKE דרכה הם מונגשים באופן מהיר ונוח.
חשבנו גם על הרגולציה המגדירה מידע שהארגון צריך ליידע בו את עובדיו, ועליו להוכיח שאכן הם יודעו. הטכנולוגיה הקיימת המקובלת למענה על צורך זה היא הפצת המידע בתוספת דרישת קרא וחתום.
ארזנו גם יכולת זו ב SHAKE. ויצאנו לדרך.

 

וכמו בהרבה רעיונות חדשניים, אתה לא אמור להיצמד לצרכים הקיימים שקיבלו פתרונות מסורתיים, אלא לחשוב על כיוון אחר, אך לגמרי לדעת שהדבר הבטוח ביותר הוא ש...תופתע.
שני הלקוחות הראשונים, אחד כבר רכש (בי"ח שערי צדק) ואחד בבדיקה (טרם נגלה מי), כמעט ללא תיאום ביניהם, שמחו מאד על היכולת לשתף את שחשוב, אך תוך שכך, החלו לשתף לידו, וביתר שאת, דבר לגמרי אחר: את המידע השימושי.
בצד הרצון שלכל עובד יהיה בכיס את החוק או הנוהל בדבר דרך העבודה הנכונה, החלו שני הארגונים לשתף רשימות, ופרטים נוספים שכמעט אינם משתנים, אך קשה היה עד היום לדאוג שלכל העובדים תהיה גישה אליהם: למי נכון לפנות בכל מיני נסיבות, מהם תעריפים שמשולמים, ובעיקר, מה הטלפונים של כל הגופים שעימם נמצאים בממשק. ככל שמכשירי הטלפון שלנו חכמים, ככל שיש לנו אפליקציות לכל דבר, שילוב רשימות פשוטות אלו, עם ספרי טלפונים מורכבים, שלכל תת רשימה מכילים פרטים משלימים אחרים, לא נכללו באף כלי תוכנה ארגוני-שיתופי נוח.
שילובם של אלו יחד עם הידע החשוב, יצר משהו שהופתענו ממנו גם אנו.

 

לקחים?
אפשר לתכנן גבוה, אפשר ונכון לשאול מה חשוב. בלעדיו לא נכון לצאת כנראה למסע.
אך אם לא נמצא לידו את השימושי, ונשלב אותם ביחד באופן פשוט, נישאר כנראה עם רצון והרבה תיאוריה ביד. פחות כדאי.