פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
קורס ניהול ידע מתקדם- סיכום
מאת: (פורסם ב-22/06/2022)

21 ביוני 2022. היום קורס ניהול ידע מתקדם של KMGN הגיע לסיומו. 87 מנהלי ידע, או אולי נכון יותר לקרוא להם מובילי ידע, מכ- 20 מדינות, עברו על כל 20 הנושאים השונים שנלמדו, ובחרו את מה שלמדו ממנו ביותר בקורס משותף זה.

מבקשת לשתף קצת מאחורי הקלעים. הרעיון לקורס צץ כבר ב- 2018, ולאחר שסיימנו את קורס ניהול ידע ובינה מלאכותית התחלנו לעבוד במרץ על הכנת התכנים לקורס זה. הצוות שכלל את ארתור שלי, בלאז׳י אייר, אולגו סמירנובה, רנדהיר פושפא, ואדים שיראייב, רודולף דסאוזה ואותי, החל להיפגש כדי לגבש את הסילבוס ורשימת המרצים.  

האתגר שעמד לעינינו היה איך להבטיח שאכן נותנים ערך מוסף, שבוע אחר שבוע. הרי בסוף היום, אל מולנו ניצבו מובילי ידע, כל אחד במדינתו, כל אחד בעל גוף ידע וניסיון מרשימים.

לא הייתה כלל שאלה לגבי הזיקה והתרומה של כל נושא שבחרנו להוסיף לניהול ידע, אך שאלנו את המומחים המיועדים לדבר, כל שבוע מחדש? האם את.ה בטוח.ה שגם מנהל ידע מנוסה ילמד ממה שאתה מספר? מה חדש ומה מחדש עבורם? פעם אחר פעם, השקפים הוכנו ודוייקו עוד יותר, כדי להבטיח שאכן יש ערך, גם למנוסים, עד שהגענו לתוצאה רצויה.

האם יש מקום לשיפור נוסף לקורסים הבאים? בוודאי. חדרי הבריחה למשל, היו טובים בכך שאפשרו היכרות אינטימית עם עמיתים, אך ניתן להפיק מהם יותר. האיזון בין עומק ורוחב נטה לכיוון הרוחב, תוך שהמרצים מנסים להעמיס בידע ולא תמיד יורדים לעומקו של כל פרט. שנה הבאה ננסה כיוון מעט שונה, בבחירת תחום מרכזי אחד ״השיתופיות החדשה״ שם נכסה פחות נושאי, אך נצלול יותר לעומקים.

בשבוע הקרוב אנו מתכננים לטפל בתעודות, ותוך כמה שבועות להתחיל לעבבוד על הקורס של שנה הבאה שיובל על ידי אולגה. אבל עכשיו- מבקשת רגע לעצור.

מבקשת להודות לצוות, לענת ביילסקי, לאלי מירון, ולכמאה איש בקירוב שהגיעו במהלך חמשת החודשים האחרונים למפגשים אלו. תודה לכולכם! יחד הצלחנו לקדם את ניהול הידע עוד צעד קדימה. יחד יש לנו סיכוי להציע ניהול ידע גלובלי טוב יותר. יחד אנחנו קהילה, אולי הטובה ביותר מסוגה.