פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
יצירתיות
מאת: (פורסם ב-01/06/2022)

יצירתיות. אחת המיומנויות הנדרשות לעידן החדש. למה זה שכל כך הרבה מאיתנו בעד הרעיון אך לא יודעים מה לעשות עם אמירה שכזו?

 

היום, בקורס מתודולוגיות ניהול ידע מתקדמות של KMGN, וינסנט ריבייר ידידי היקר מתאילנד הוביל אותנו בהכרה מעמיקה יותר של נושא חשוב זה.

כדי להכין את עצמנו לעתיד, אנחנו צריכים לפתח גם את המוח השמאלי שלנו ביכולות ומיומנויות דוגמת קבלת החלטות, חשיבה ביקורתית וחשיבה אסטרטגית, וגם את הצד הימני של המוח עם חשיבה יצירתית.

 

שני דברים שלקחתי מהמפגש:

ראשית, טכניקת שאילת שאלות היא כלי נפלא. אם שאלת ה ״למה״ לדוגמה מובילה אותנו לשיפור מיומנות חשיבה ביקורתית, הרי ששאלת ה ״מה אם״ מובילה אותנו בחשיבה יצירתית. נסו לשאול ״מה אם״ בהקשר שנשמעים הגיוניים (למשל מה אם היה לי תקציב בלתי מוגבל, או מה אם יכולתי לשנות את החוקים), ונסו לשאול את שאלת ה״מה אם״ בהקשרים שיכולים להישמע קצת לא קשורים או אפילו טיפשיים (מה אם זה היה נשבר, או מה אם הייתי שואל איש מוזר). וינסנט הדגים שני מודלים של שאילת שאלות: מודל ה SCAMPER ומודל ה 100-שאלות-של-יצירתיות. תהיו בטוחים שאתם מחדשים, מפתיעים ומוסיפים ערך דרך הרעיונות שלכם.

ודבר שני שלקחתי, שכדי שיצירתיות תצלח, על הידע לזרום. וזה המקום שאנחנו כמנהלי ידע יכולים ליטול חלק חשוב. כי אנחנו יודעים לעזור לשיתוף ידע ואנחנו יודעים לעזור לידע לזרום.

אז אנשי ניהול ידע- יש לנו משימה להשלים. אנחנו יכולים לעזור לחשיבה יצירתית להצליח!