פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
פעולה גוררת פעולה
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-21/02/2019)

בדיחה ישנה מספרת שהדרך הכי טובה להרוויח מליון שקל, היא לחבר אותם למיליון שקל אחרים שכבר יש לנו.
וכך נשמעת הכותרת של פוסט זה- שפעולה מביאה פעולה, ומעשים מביאים מעשים; חכמה קטנה ביותר.
אך יש כאן ניסיון לאמירה משמעותית יותר ואני מבקשת להציע שני כוונים רציניים, הנובעים מדרך החשיבה שלנו וההתנהלות שלנו כיצורי אנוש.


הכיוון הראשון קשור בהרגל. כשיש לפנינו משימה גדולה, אנו נוטים לדחות את תחילת מימושה. ואם נחלק אותה למשימות קטנות יותר ופעולות קטנות יותר, הרי שיהיה יותר קל להתחיל וליישם. אך מה שנרוויח מחלוקה זו הוא הרבה יותר מרק הכנסת הרגל לדלת ותחילת היישום. בצד רווח חשוב זה, גם נרגיל את האדם שהמשימה אפשרית, והנה הוא כבר התנסה בה, והיא לא זרה לו. הוא רגיל. ומתוך שאלו, יהיה לנו קל יותר לשכנע אותו לעשות עוד פעולה, ועוד צעד, ולהתקדם במשעול שטווינו.


והכיוון השני אפילו עמוק יותר. הוא קשור באהבה שלנו לפעולה; אל תיבהלו- בתנאים מסוימים, בהחלט כן!
הציעו למישהו לראות אתר שבו רק הוא קורא, והוא ירפרף ויעבור הלאה. הציעו לו דף שבו הוא יכול ללחוץ על כפתורים ומשהו מעניין/נחמד קורה, ותראו איך הוא מנסה לשחק ולתפעל פונקציה זו, ולעיתים גם שוב ושוב. דוגמה לכך היא תמונה באתר שבנויה ממספר תמונות משנה, ומאחורי כל תמונה יש מידע נוסף (להלן- https://www.facebook.com/175207682542260/posts/2271754736220867/ ). דוגמה אחרת מצאתי פעם באתר לניהול משאבי אנוש (לצערי כבר ירד- אז לא מציעה קישור). יכולת, על ידי לחיצת כפתור יחידה, לראות בגרף נחמד של פרצופים, את התפלגות עובדי החברה; ובכל לחיצה, בדרך אחרת (נשים/גברים, קבוצות גיל, מחלקות ועוד). מצאתי עצמי משחקת שוב ושוב באופציה זו, למרות שלא באמת עניין אותי מי האנשים העובדים באותה חברה, ואיך הם מתפלגים. וראו גם - https://big.dk/#projects. החכמה היא שפעולה שגורמים לנו לעשות יוצרת אצלנו engagement ומוכנות לפעולה עמוקה יותר.
ולזה אנו מכוונים ובכך אנחנו משקיעים כל כך הרבה מאמצים.

אז פעולה מביאה לפעולה, ומקווה שנצליח להניע את כולנו להרבה פעולות. טובות.