פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
Newsletter ככלי מקדם
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-09/07/2014)

כולנו סובלים מעודף תכתובות. כמות המיילים שמקבל עובד ממוצע בארגון נעה בין עשרות למאות, וגם ברמה האישית אנו חשופים לעודף מידע הצועד ישר לפתחנו, כמעט מאיים עלינו להטביענו.

האם אנחנו רוצים לקבל Newsletter ששולח לנו מישהו אחר בארגון או מחוצה לו? שאלה זו היא שאלת מפתח, שכן אם התשובה אליה שלילית, כדאי שלא נכתוב אנו לאחרים, ולא נפיל עליהם את מה שאנחנו נמנעים ממנו עצמנו.

ובכן- התשובה כנראה מורכבת. ככלל, נעדיף לא לקבל מידע עודף, וכן נשמח לקבל מידע המסייע לנו בעבודתנו, או מעשיר אותנו בנושא שכן מעניין אותנו; כל זה, כמובן, באופן מותאם. הדבר נכון למידע הנשלח לנו בדחיפה בכלל, ול- Newsletter בפרט.

למען הסדר הטוב נגדיר את המונח: Newsletter, במשמעותו האלקטרונית, הינו דיוור הנשלח בתפוצה רחבה, על פי רוב, באופן עיתי.

היתרון שבשימוש בכלי שכזה, שמידע שאנו צורכים ביוזמתנו (מידע במשיכה) נחשף לנו רק כאשר אנו מבקשים אותו. פעמים רבות, ארגון, או גוף חיצוני, רוצה ליידע את האחר. Newsletter יכול להיות כלי אפקטיבי לנ"ל, אם כדי לחשוף את הידע עצמו, ואם כדי לחשוף את עצם קיומו של הידע, תוך השארת ההחלטה לקורא, האם לגשת ולמשוך את הידע בעצמו. על פי רוב, ה- Newsletter יכיל שני סוגי מידע:

חדשות, היכולות להופיע אפילו במלואן, אם אינן ארוכות;

ומאמרים, שבדרך כלל יכללו רק פסקה ראשונה, בבחינת מתאבן המושך את הקהל לצרוך עוד.

היתרון הענק שבשימוש בכלי זה, הינו שהוא זול, פשוט ואפקטיבי: מושך- אך לא מטריד מידי.

 

ובכל זאת, בגלל ריבוי ה Newsletter- ים הקיימים, על המי שרוצה להשתמש בכלי זה, ולכתוב Newsletter, לשים לב לשלושה היבטים: לכותרת, לנראות הכללית ולתוכן.

 

אסביר:

בהכנת כותרת הנחת היסוד צריכה להיות שהקורא נמצא אי שם על הרצף של מתעניין. אם אינו רוצה בשום פנים ואופן לקרוא, לא כדאי להונות אותו עם כותרת שתמשוך אותו בכל זאת, כי נרגיז אותו יותר, וסיכוי נמוך שנשיג את שביקשנו. מומלץ שהכותרת תהיה קבועה, קצרה, ממצה, ולעיתים מעט מושכת.

אל תיסחפו באמירות מכירתיות מידי (לא בתוך הארגון ולא מחוצה לו) כדי לא לעורר דחייה וזריקת ההודעה, עוד בטרם נפתחה.

לנראות חשיבות קריטית; ובנושאים, המאפיינים Newsletters, בהם אנו מנסים לשכנע את המשתמש לקרוא את שאנו רוצים לספר- עוד יותר. מומלץ להשתמש בתבניתיות קבועה, ובצבעים טרנדיים. הסתייעות בטבלה שגבולותיה בלתי נראים, יכולה לסייע פעמיים: גם בהבטחת מייל שמתקבל באופן אחיד בתוכנות וגרסאות שונות של דואר, ובכלל, בגמישות שהיא מאפשרת לשילוב תמונות באופן נעים המשתלב עם התכנים.

לגבי התוכן, יש לזכור להיות תמציתי וברור; לכתוב בגובה העיניים של הקוראים (דבר המשתנה כמובן, בהתאם לקהל היעד הרלוונטי) וכל הזמן לחשוב בעיניים של המשתמש- מה באמת מעניין אותו לדעת ומה הוא נכון לשמוע. על השאר כנראה כדאי לוותר.

כתיבת Newsletter, כמו דברים רבים אחרים משלבת אמנות ואומנות: היו יצירתיים, והתאמנו הרבה. האימון, אם נעשה תוך מחשבה, משפר מיומנויות. אל תסתפקו במה שעשיתם בעבר, ותמיד נסו לשאוף ליותר.

ובדרך- אל תוותרו. מדובר באמת בכלי זול מחד ואפקטיבי מאידך. אפשר תמיד גם להיעזר במישהו מומחה שיסייע בידכם לעלות על דרך המלך, ואחר כך תמשיכו בעצמכם. בקיצור- ממליצה.