פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
הובלת KMGN בעולם- סיכום חצי שנתי
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-04/07/2022)

חצי שנה חלפה מאז קיבלתי את הכבוד להוביל את KMGN- רשת גלובלית המאגדת תחתיה רשתות של מנהלי ידע מכל העולם.

ואדים הוביל אותנו שנה שעבר, וגיבש את כל היסודות למיסוד דרכי הפעולה שלנו יחד. בשנה זו- 2022, אנחנו מתרכזים במימוש, כדי להתחיל ולהגשים את החזון שלנו של אימפקט משותף של מנהלי הידע בעולם, ולהפוך אותו למציאות; ביחד, על ידי היותנו הרשת המשתפת ביותר לניהול ידע, בלהצליח לקדם את הרווחה בארגונים וחברה בכלל בזכות ניהול הידע.

בהחלט, לא מדובר במסע של שנה אחת, אך כל שנה עלינו להבטיח שאנחנו מתקדמים עוד לקראת עתיד יומרני זה שאנחנו מדמיינים. 

אז מה השגנו בעבודה שיתופית בששת החודשים שחלפו?

יש לנו כסף שעוזר לנו בניהול התשתיות ותכנון פעילויות. נכון לעתה, יש לנו מעל 15,000$ בקופה.

 

התשתית הדיגיטלית שלנו כוללת:

  • אתר חדש שיושק, מקווה עוד השבוע. תודה ענקית לאלינה, וד ואולגה. האתר עשיר בתוכן, ממצב אותנו טוב יותר, ויוצר מרחב לרשתות השותפות להציג את דפיהם הם, ואם הן רוצות, אפילו לנהל את אתריהן במרחבים אלו. השלב הבא שיתחיל בקרוב יאפשר לנו להגשים את החלום של שיתוף משאבים, מומחיות ואירועים ניהול ידע, ובאופן דינמי.
  • דף LinkedIn שלאחרונה הפכנו להיות דף ״חברה״, ולכן מעכשיו אפשר להזכירו כמו כל ישות אחרת :

״Knowledge Management Global Network@״.  מקווים שאכן ייצור יותר תנועה.

  • חשבון זום (מסוג חברה) שמאפשר לנו להפעיל אירועים גדולים ולהפעיל תרגום כתוביות במהלך הפגישות. אנחנו מאמינים ששימוש בכתוביות התרגום יסייע לנו בצמצום הפערים הנובעים מכך שלמרות שכולנו דוברים אנגלית המבטא וההגייה השונה, מקשה לעיתים על ההבנה. כיום אנחנו כבר עושים שימוש בכתוביות בכל הפרויקטים המשותפים ואנחנו מעודדים את כולם להשתמש ביכולת זו.
  • ערוץ YouTube - הכולל 44 סרטים ו- 111 עוקבים.
  • כונן משותף בו אנו מחזיקים, בצד החומרים הניהוליים, את כל תכני הקורסים לשימוש חופשי, וכן את תכני פרויקט הטמעת ה ISO. נכון- לא פתרון אידיאלי, אך בהחלט בר גישה. מקווים להעביר במחצית השנה הקרובה לאתר החדש, שאנו רוצים להפוך להיות משאב מרכזי לניהול ידע מתקדם.

 

במהלך ששת החודשים האחרונים קידמנו פעילויות של:

  • צירוף רשתות חדשות . תודה וד, רודולף, ראג׳ש, חהטאב, רפולי, אנני ודיויד.

הישגים: יש לנו רשתות חדשות מצרפת, שוויץ, אוסטריה וגרמניה. יש לנו פרטים (ממדינות שאין רשת) מירדן, בחריין, ספרד ובריטניה. יש לנו שותפות חדשה עם SIKM. ואנחנו מאמינים שיש עוד הרבה בדרך.

  • הקמת יומן אירועים משותף, שמאפשר לנו לכבד האחד את חגי השני, ולא לקבוע אירועים משותפים בימים חשובים. אנו מתכננים להשתמש ביומן זה לשיתוף פעילויות מסביב לעולם.
  • ועדות ה שותפיות ו VP ממשיכות לעבוד על פיתוח תהליכים ומתודולוגיות.
  • קורס ניהול ידע מתקדם הסתיים. 99 מתוך 105 שנרשמו סיימו את הקורס וקיבלו תעודה לאחר שהגישו מטלה מסכמת, המציגה את עיקרי הלמידה שלהם מהקורס והמחוייבות שלהם בעקבותיו. אנחנו מאמינים שהצלחנו לייצר תחושת קהילה בזכות הקורס, בקרב הרבה מנהלי ידע בעולם, ושיחד אנחנו יכולים להמשיך לפתח וליישם ניהול ידע טוב עוד יותר.
  • פרויקט ה Global Virtual Collaboration Experience החל לרוץ. הוא ישמש כבסיס לקורס המשותף המתוכנן ל 2023: השיתופיות החדשה בהובלת אולגה.
  • פרויקט הטמעת ה 30401 ISO ממשיך לפעול. הכנו ארגז כלים לארגונים עם תכנית ניהול ידע מצטיינת, שרוצים שתהליך זריז ופשוט לתרגם את הנעשה לשפת ה ISO ולזכות בהסמכה. אנחנו עובדים על ארגז כלים נוסף שישמש כמצפן עתידי, כלי הערכה לכל ארגון הנמצא במסע ניהול ידע- היכן הוא נמצא ואיפה כדאי שיחזק את השקעתו, כל זאת במבוסס על דרישות המצוינות הנגזרות מתקן ניהול הידע העולמי שלנו. אנחנו מאמינים, שעכשיו שיש לנו תקן משותף- נכון שהוא יהיה הסמן שלנו להגדרת המצוינות בתחום.
  • הכנות לקראת ההקאתון הראשון בתחום ניהול הידע המתוכנן לאוקטובר הקרוב (שריינו את התאריך 12/10/22). פאיז מוביל פרויקט זה שהחל מסקר, בו 46 מנהלי ידע מ 16 מדינות שונות שיתפו באתגרי ניהול הידע העתידיים כפי שהם תופסים אותם. אבן דרך קרובה- אירוע שיתקיים ב 10/08/22 (שעה 13:00 שעון ישראל) לבחירת 10-12 נושאי ההקאתון בהתבסס על תוצאות הסקר.
  • הקמת צוות אנליטיקות המובל על ידי מנפרד. מייצג את חשיבות הלמידה מנתונים. הצוות כבר הפיק אנליטיקות הן לגבי הסקר והן לגבי מה שאנשים למדו מהקורס, כמוזכר לעיל. אנחנו קוראים לכל מי שיש לו תכנים להפעיל את הצוות עם בקשות נוספות.

כל הפעילויות האלו משתלבות באופן סינרגטי, ומשרתות את ההתקדמות שלנו למטרות ולחזון המשותפים.

עם זאת, אל לנו לנוח על זרי הדפנה. יש לנו משימה מאתגרת. עכשיו כשאנחנו גדלים, נצטרך לבחון כיצד אנחנו משמרים את תחושת הקהילתיות והשותפות, את אותה תרבות משותפת שהתחלנו ליצור יחדיו.

יחד אנחנו יכולי םלהוביל לשינוי. יחד, אנחנו הרשת השיתופית ביותר לניהול ידע, ויחד אנחנו יכולים להניע ארגונים ואת החברה כולה לרווחה, דרך ניהול ידע.

זה תפוי בנו, ולשמחתי אנחנו במסלול הנכון.

 

תודה לכם שותפים-

מוריה