פוסטים:
בלוג ניהול ידע
"לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה".
בלוג זה עוסק בניהול מנקודת מבטי, מוריה לוי, מנכ"ל חברת ROM.
הבלוג מתמקד בהיבטים שונים של ניהול וניהול ידע.
בחירת פוסט:
ניהול ידע- להביא את העתיד: הסמכה לתקן 30401
מאת: ד"ר מוריה לוי (פורסם ב-23/11/2020)

אתחיל מהסוף- שבוע שעבר הוסמכנו לתקן ISO30401. ראשונים בישראל. החל משבוע שעבר- חברת ROM Knowledgeware, בראשה אני עומדת, ובה עוד קרוב ל- 40 עובדים העוסקים בניהול ידע, יכולים להכריז שאנחנו בעלי הסמכה ל ISO30401.

טבעי שתשאלו, מה הערך המוסף לארגון לעבור הסמכה שכזו?

אעיד על עצמי. אני מאמינה בניהול ידע, ואני מיישמת ניהול ידע בכל פעילויות הארגון שלנו,  ככל שניתן. לכן, גם לפני שהוחל בפיתוח תקן ניהול ידע, ועם השנים, פיתחנו אצלנו כלים ומתודות לשימור, שיתוף, הנגשת ופיתוח מידע וידע.

ואז החלנו במדינת ישראל, ביוזמת מכון התקנים הישראלי,  בפיתוח התקן הישראלי לניהול ידע 25006. זכיתי להוביל פיתוח זה, כך שבהחלט שילבתי לא מעט מהרעיונות, מהעקרונות ומהכללים שיישמנו אנו בארגון שלנו. וכמובן למדתי מהשותפים, וכל פעם יישמתי את הרעיונות גם אצלנו.

לפני מספר שנים, הוחל בפיתוח התקן הבינלאומי- ISO30401. גם כאן זכיתי לקחת חלק, ואפילו להוביל את צוות פיתוח התקן העולמי. תוך כדי העבודה, פגשתי עמיתים בעולם, המובילים את ניהול הידע, כל אחד במדינתו. ושוב- שיתפנו ידע ולמדנו אחד מהשני. ולקחתי את שלמדתי מהעמיתים ויישמתי גם אצלנו.

אז מה הערך המוסף שאנחנו מקבלים מהסמכה פורמלית? אם ממילא אנחנו מנהלים את הידע אצלנו, ואם ממילא השתתנו את התקן על מה שאנחנו עושים, ואת מה שעושים על התקן, מה אנחנו מרוויחים מהסמכה?

ובכל זאת- הערך המוסף משמעותי. אנחנו מרוויחים פעמיים:

ראשית, אנחנו לא רק מנהלים את הידע, אלא מנהלים את מערך ניהול הידע: מוודאים שהפעילות שלנו מכסה את ניהול הידע בכל רבדיו; מוודאים שאכן מודדים את העשייה ומזהים יותר טוב פערים; דואגים לבעלי תפקידים שיקדמו את ניהול הידע בשוטף; ומתקשרים את מה שאנחנו עושים- להנהלה ולעובדים באופן קבוע.

הרווח השני המושג, קשור בשיפור מתמיד. אנחנו לא רק מנהלים ידע בשוטף, אלא עוצרים, לפחות פעם בשנה, ושואלים את עצמנו, מה הצעד הבא. איך משפרים השנה את מערך ניהול הידע שלנו, ולוקחים אותו לצעד הבא.

5 שנים אחרונות הייתה לנו הסמכה לתקן ניהול הידע הישראלי 25006; ושבוע שעבר, זכינו להצטרף לקבוצה מכובדת של ארגונים בעולם, בעלי הסמכת ISO30401.

קוראת לעוד ארגונים לעשות מעשה ולבצע הסמכות ISO30401. הרווח שלכם, אך גם של כולנו.

יניב אוריאל , בתאריך 14/12/2020 20:00
"ניהול ידע הוא משלים לניהול איכות." (ISO 9001:2015, 7.1.6) ועל איכות לא מתפשרים.