מאגר ניהול ידעמילון מונחים
א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת
צ
צ'אטבוט - Chatbot
Chatbots לשיפור השירות ולא רק.

כיום עסקים רבים נוטים לשלב באתריהם רכיב Chatbot לשיפור השירות ללקוחות ולמינוף המכירות.
בוודאי גם אתם נתקלתם באייקון המזמין אתכם לפנות בכל שאלה באתר אשר למעשה מפנה לשירות ה-Chatbot של העסק.


אם כן, מהו Chatbot ? ה-Chatbot הוא ישום מחשב המדמה שיחה אנושית באמצעות פקודות קוליות או מסרים טקסטואליים.

 

כיצד פועל ה-Chatbot?
במקרים בהם נעשה שימוש בפקודות קוליות, הופך ה-BOT את נתוני הקול לטקסט באמצעות טכנולוגיית זיהוי דיבור אוטומטית. לאחר מכן, התוכנה מנתחת את קלט הטקסט: שולפת את המילים המרכזיות, מסווגת ובוחנת את ההיגדים. התוכנה למעשה שוקלת את התגובה הטובה ביותר על פי המודולים שאותה היא מכירה, ומספקת תגובה חזרה למשתמש בין אם באמצעות קול, טקסט או על ידי השלמת משימה.

המשך
צדק ארגוני - Organizational Justice

ארבע אחר הצהריים, הקניון הומה אדם, לפתע משתטח ילד בן 4 שהוריו סרבו לקנות לו צעצוע על הרצפה וצווח במלוא גרונו "זה לא פייר". מי מאיתנו לא היה עד בשלב זה או אחר לסיטואציה דומה? מחקרים הוכיחו כי אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התנהגותנו ככלל ועל התנהגותנו כעובדים בארגון בפרט, הוא התחושה הסובייקטיבית שנעשה עמנו צדק.

נהוג להתייחס בהקשר זה לשלושה פנים שונים של מושג הצדק הארגוני:

  • צדק חלוקתי - תחושת העובד כי ההחלטות שהתקבלו בתהליך הן צודקות ונכונות.
  • צדק תהליכי - תחושת העובד כי התהליכים שהובילו לקבלת ההחלטות נעשו בצורה הוגנת.
  • צדק בינאישי - תחושת העובד כי הארגון נוהג עימו ברגישות ובהוגנות ומעדכן אותו במידע נדרש.
המשך
צומת ידע - Knowledge Junction

בעולם ניהול הידע קיימים שותפים רבים. אנו מכירים את מוביל הקהילות, המומחים, מנהלי תוכן וכמובן, את עובדי הידע.
קבוצה אחת של בעלי ידע, מקומם נפקד, לעיתים רבות. אלו צמתי הידע.

צמתי הידע אינם דווקא בעלי הידע עצמם. אך אלו הנם העובדים אשר ידעו בכל נושא שיעלה לומר למי כדאי לפנות בכל נושא. הם אלו שיכירו את מומחי הידע הפנים ארגוניים, כמו גם החיצוניים והם שידעו גם לתת טיפים לגבי היתרונות והחסרונות שבהפעלת המומחים השונים. בעולם הרשתות עם נקראים "רכזים" או "רכזות".

לכאורה, ברגע שמתחילים לנהל ידע ולנהל מומחים, תפקידם מיותר. אלא שאין הדבר כך. ניהול הידע הנו תהליך הדרגתי. מעבר לכך, לעולם הוא אינו יכול להקיף את כלל הנושאים, הן לרוחב הפעילויות והן לעומק ההתמחויות. צמתי הידע משלימים את הידע שאינו מנוהל.

איך מנהלים צמתי ידע?

א. מטפחים אותם, ומכירים בהם כמו שמטפחים ומכירים במומחים.

ב. נותנים להם במה אנושית (אזכורם במקומות הנכונים) ווירטואלית (בפורטל, בדפי זהב או בכל Homepage רלוונטי אחר לארגון).

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת