ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון ספטמבר 2009 - מהדורה מס' 120
גיליון ספטמבר 2009 - מהדורה מס' 120
גיליון:
קורס ניהול הידע - "לדעת יותר"
מחזור 16 של קורס "לדעת יותר" מבית ROM Knowledgeware  יפתח ב 28.10.09 קורס "לדעת יותר" הנו הקורס המתודולוגי הנרחב והמעמיק ביותר בישראל. מטרת  >>
ספר זה, הנו ספר ייחודי בנושא: שימור ידע. הספר שנכתב ע"י ‏David Delong‏ בשנת 2004 מתמודד עם ‏סוגיית שימור הידע לאור עזיבות עובדים את הארגונים בהם נמצאים, בין אם בתחלופה טבעית, בין אם ‏בצמצומים מוכוונים, ובעיקר- עקב  >>
ארגונים ומנהלים מחפשים, כל העת, את הדרך האופטימלית להוציא אל הפועל שינויים בתוך ארגונים. משאבים רבים מושקעים בתהליכי התכנון והביצוע של השינויים מתוך תקווה שאלו יעלו יפה וישאו פרי. במאמר זה, ברצוננו להציע דרך להיעזר  >>
בתקופה האחרונה אנו עדים לעליה משמעותית במספר פרויקטי שימור הידע של מומחים פורשים. כאשר עוזב עובד את החברה הוא לוקח עימו "אוצר" - ניסיון, ידע ומיומנויות אותן צבר במהלך השנים. עזיבה זו עלולה לגרום לפגיעה משמעותית  >>
הבלוג החודשי משמש פלטפורמה לשיתוף ועדכון על ההתרחשויות החדשות בתחום ה e-learning. הוא כולל case studies, דוגמאות ופתרונות לבעיות לכל העוסקים בתחום.
כאשר יותר ויותר מידע זורם דרך אמצעי תיקשורת לא רשמיים כמו בלוגים ו-ויקי, החשיבות של שילוב כל ה"מסמכים האלקטרוניים" הללו במחזור החיים הפורמלי של הידע עולה. נושא בעל רגישות מיוחדת הינו תיעוד הידע של מומחים לקראת  >>
ידע צריך לשתף! לכן, חברת ROM Knowledgeware מעדכנת אתכם באירועי ניהול ידע המתקיימים בארץ ובעולם. המידע מתעדכן אחת לחודש. הערה: פרסום כנס/קורס באתר אינו מהווה המלצה וחברת ROM אינה אחראית לתכנים וארגון הכנסים    >>
ירחון 2Know-BI
מחזור 16 של הקורס "לדעת יותר" מבית ROM Knowledgeware  יפתח ב 28.10.09. ההרשמה בעיצומה. לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן.
מי מאיתנו לא חווה את החשש שמאחורי ההוצאה הידועה   אותה ביצענו מסתתרות הוצאות נלוות אשר לא סיפרו לנו עליהן? נכון הדבר בתחום ה- IT בכלל וה- BI בפרט. החשש מפני עלויות נסתרות בשוק המשתנה-תמידית מונע מחברות להשקיע ב- BI  >>
מנהלים   רבים מאמינים שאם הם יכניסו לארגונם פתרון BI , בן רגע הארגון יהפוך לעסק "אינטליגנטי" אשר יספק להם תשובות אוטומטיות לכל שאלותיהם. כך למשל, המנהל יידע באילו פעולות עליו לנקוט כדי להפעיל את העסק בצורה  >>
המושג 2.0 משתלט לנו על סדר היום. הכל התחיל עם Tim O'reilly   שהמציא ביחד עם חברת הכנסים את מושג ה- WEB2.0 אי שם לקראת סוף 2004. המינוח בא לשקף אופטימיות של יציאה מהשבר הגדול בו היה נתון עולם DOT COM מאז התפוצצות הבועה.  >>
ספר זה, העוסק בבינה עסקית, נכתב על ידי אפריים טורבן, ראמש שארדה, ג'יי ארונסון ודיויד קינג בשנת 2008. הוא מהווה מדריך מקיף למושגים, תפיסות ובעיקר, לפתרונות בינה עסקית. הוא כולל הרבה דוגמאות מחד, והרבה הפניות מאידך למקורות  >>
חברת קוקה קולה מגדירה מחדש את הבינה העסקית באמצעות מכונות מתקדמות לשימוש עצמי לרכישת משקאות שונים. המידע נאסף אוטומטית על ידי החברה, ובאמצעות כלי בינה עסקית ניתן להגדיר קבוצות משתמשים (צרכנים) וללמוד על העדפותיהם.  >>
דיוויד לינטיקום גורס כי לBI השלכות אסטרטגיות, ועל כן עליו להוות חלק מאסטרטגיית הIT הכוללת בארגון, ולא עוד בגדר פתרון טקטי גרידא. הוא צופה שיקח זמן רב עד שיפנימו תפיסה זו ויישמו אותה בארגונים.
 >>
המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135