ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון דצמבר 2019 - מהדורה מס' 243
גיליון דצמבר 2019 - מהדורה מס' 243
גיליון:

1. כנס KMDM 2019 יתקיים ב-12.12.19, לפרטים נוספים, לחצו כאן

 

2. כנס חורף וירטואלי של פורום ניהול הידע בישראל יתקיים ב 19.12.19 לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

 

3. בתחילת דצמבר יפורסם תקן ניהול הידע החדש 30401 של ISO בגרסתו העברית.
הוא יחליף את ת״י 52006 שהיה תקן מקור- חלוץ ישראלי שהוביל לפיתוח התקן העולמי.
ממליצים לארגונים לרכוש את התקן ולהיערך ליישום ל 2020. לסיוע ופרטים מוזמנים לפנות אלינו.

 

4. קורס ניהול ידע מבית ROM בשיתוף מכון התקנים ייפתח ב 06.02.20 לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

נכתב ע"י ענת דרוקר

לפני שנה עברתי לגור עם משפחתי בבית חדש. תהליך המעבר כלל תכנון מדויק של חללי הבית, הזזת קירות, התקנות חשמל, שינוי במפרט הטכני, שיפוצים נרחבים ובעיקר מציאת פתרונות יצירתיים לאתגרים שעמדו בפנינו.
עברנו על כל חדרי הבית הקודם על מנת להחליט מה מעבירים לדירה החדשה ועל מה ניתן לוותר. ארזנו, תיאמנו עם חברת הובלות איכותית ומומלצת, עברנו, פרקנו ארגזים וסידרנו את החפצים לטעמנו בחדרי הבית החדש. וכיום: מתגוררים בבית חלומותינו :-) 

 

אפשר להשוות ולהקביל את מעבר הדירה למעבר תוכן מאתר קודם לאתר חדש או בין מערכות.
גם התוכן עובר דירה. ובשפה המקצועית: מתבצעת הסבה לתוכן
(באנגלית: Content migration).

 

לפני הסבת התוכן, בוחרים פלטפורמה, מאפיינים ומתכננים תבניות מידע, מבצעים בדיקות יישום לרכיבים, ממיינים ומחדשים את התוכן להסבה, מגייסים עורכי תוכן לעבודה איכותית ומושקעת, מגדירים הרשאות לצפייה ומעבירים קישורים והפניות לדפים חדשים.
התוצאה: אתר חדשני לשיפור ולייעול חווית המשתמש.

 

הפרויקטים שאני עוסקת בהם כיום, קשורים להסבת תוכן בין אתרי אינטרנט חיצוניים.
בעבר עסקתי בהסבת תכנים בין מערכות פנימיות שונות.
מהו התהליך, איך מבצעים, וכן עצות מתוך הניסיון, האתגרים, ההתמודדות וההצלחות בעשייה שלי.

 

מהו תהליך הסבת תוכן?


הסבת תוכן היא תהליך של העברת מידע קיים או חלקים נבחרים ממנו, מחומרה נוכחית לחומרה חדשה.

 

המעבר לפלטפורמה החדשה, מהווה הזדמנות לבחון ולעדכן את התוכן הקיים, לארגן מחדש את מבנה האתר ואת תפריטי הניווט, וכן לכתוב תוכן חדש. התוכן כולל טקסט, תמונות, סרטונים, טפסים ועוד. גם אם מעבירים את כל התוכן הקיים, זה הזמן להפוך אותו לנגיש יותר, חדשני, מרתק וידידותי לשיפור חווית המשתמש.

 

תהליך הסבת התוכן הינו קריטי הן לעיצוב מחדש של האתר/ המערכת והן לתחזוקה השוטפת. מדובר בתהליך אסטרטגי ומושקע, המחייב זמן ותשומת לב לפרטים.
זהו השלב הסופי בהשלמת המעבר לפלטפורמה החדשה.

 

הסבת תוכן נעשית במערכות פנימיות בארגון, ממערכת נוכחית לחדשה, בין אתרי אינטרנט חיצוניים, מאתר נוכחי לאתר חדש ובעת שדרוג/ עדכון גרסה של הפלטפורמה הנוכחית. לא משנה מה הנסיבות, עליכם להיות בטוחים שאתם מבינים את היקף הפרויקט, כך שתוכלו להשלים את ההעברה של כל התכנים, בזמן ההשקה של הפלטפורמה החדשה.

 

כיצד מסיבים את התוכן?
הסבת התוכן יכולה להיעשות אוטומטית באופן מחשובי ו/ או באופן ידני.

  • באופן מחשובי – תהליכים אוטומטיים באמצעות כתיבת קוד להעברת נתונים, בדרך כלל נתונים מספריים, דוחות, מגוון קבצים.
    יתרון: יותר זול ומהיר ליישום.
  • באופן ידני - בגישה אנושית על ידי אנשים, עורכי תוכן ומזיני מידע. מדובר בעבודת חילוץ המידע הקיים, העתקה והצבת התוכן בפלטפורמה החדשה, תוך עיבוד המידע, העלאה ידנית של תמונות ומשאבים קשורים, עדכון כל הקישורים בתפריטי הניווט וביצוע בקרה והגהה מתמדת על כל פיסת תוכן.
    יתרון: איכותי יותר כי מהווה הזדמנות לטיוב התכנים.
    כמו כן, הסבת תוכן באופן ידני, מספקת תרגיל אימונים מעולה לעורכי תוכן, שיכולים להשתמש בתהליך כהזדמנות להכיר את הפונקציונליות של הפלטפורמה החדשה.

דגשים מרכזיים לתהליך הסבת תוכן

  • תוכן עדכני - לטייב ולתקף את התוכן הקיים ו/או לכתוב תוכן חדש.
  • מבנה התוכן - להגדיר את מבנה התוכן החדש וליצור תבניות מידע אחידות, הכוללות כותרות, תקציר, טקסט בפסקאות, תמונות, איפוגרפיקה, טבלאות, תבליטים ובמידת הצורך, רשימות וטפסים.
  • כבוד לקורא - לשמור על אחידות במראה, בניסוח ובכתיבה תקנית, ללא שגיאות. לערוך את התוכן כמעניין ומזמין לקריאה, בעיניים של חווית הלקוח, כשמשתמש.
    שאלו את עצמכם: "האם הייתי נהנה לקרוא את זה?"
  • סדרי עדיפות - לתעדף ולחלק את התוכן המועבר על פי תכנית עבודה, על מנת לעמוד בלוחות הזמנים.
  • נגישות דיגיטלית - להתאים את התוכן לפי תקנות נגישות באתרי אינטרנט.
  • עיצוב רספונסיבי - להתאים את התוכן לגלישה סלולרית.
  • הפניות לקישורים - לבצע התאמות לכתובותURL של דפים נוכחיים ולוודא שאין קישורים שבורים (במעבר לפלטפורמה חדשה, כל הקישורים באתר ישתנו)

 הגישה שלי ועצות מומלצות ליישום

  • הכרת הפלטפורמה החדשה – ללמוד אילו רכיבים קיימים וזהים לפלטפורמה הקודמת, אילו רכיבים חדשים ומה החידוש בהם, מהן מגבלות המערכת, להתנסות ברכיבים החדשים, לבצע בדיקות איכות (QA) ובקרה, לפני הסבת התוכן.
  • פיצוח התוכן – לבחון את התוכן הקיים, כיצד הוא מוצג, לאיזה קישורים הוא מפנה, האם נגיש בחיפוש. כמו כן, לקרוא ולהבין את התוכן לפני הסבתו, על מנת להתאים לתבנית המידע הנכונה: דף, רשימה, טופס וכדומה.
  • בקרה והגהה – לאחר שהעברנו את התוכן לתבנית החדשה, לקרוא את הכתוב. במידת הצורך, לערוך מחדש את המידע: להוסיף/ להסיר פסיקים, לרווח פסקאות, לצמצם רווחים כפולים, לתקן ניסוח ושגיאות כתיב, לבצע קישורים מתאימים ולהקליק עליהם לבדיקת גלישה.
  • דינמיות ולמידה מתמדת – להעז, לנסות להתאים מידע לפיצ'רים/ תבניות חדשות. למתוח את יכולות המערכת/ האתר, לא לפחד מטעויות/ אי הצלחות. לזכור כי כל ביקורת היא הזדמנות ללמידה מחדש ולצמיחה אישית.
    לקחת בחשבון שדרישות הלקוח יכולות להשתנות ו/או עלולה להיגרם תקלת מערכת, בה לעיתים נצטרך להחזיר מידע לאחור או להתחיל מהתחלה.
  • "אין דבר כזה שאי אפשר" - יצירתיות וחדשנות - למצוא את הפתרונות הכי מתאימים לדרישת הלקוחות, לחשוב על פתרונות ועל כיוונים חדשים, שיוכלו להחליף את מגבלות הפלטפורמה, להציע רעיונות וחלופות לשיפור התוכן.
    ככלל, ככל שכמות הנתונים גדולה יותר והמגבלות של הפלטפורמה יותר מחמירות, היצירתיות הנדרשת מצד עורכי התוכן היא גדולה יותר.
    אם לא אפשרי ליישם את החלופות בשלב הראשון עד ההשקה, לבחון אפשרויות לפיתוח לשלב שני לאחר השקת האתר.
  • יישום ופתרונות – להתאים את תבנית התוכן בפונקציונליות הטובה ביותר, שגם תשפיע על תחזוקת הרכיבים באופן שוטף לאחר ההשקה, שתהיה קלה לעדכון נתונים על ידי עורכי התוכן המקומיים, ופחות תלות בספקים חיצוניים

באתרים שערכתי התאפשרה לי גמישות מחשבתית ויצירתיות, יישום של רכיבים ותבניות חדשות, המשלבות פונקציונליות ושיפור וויזואלי באמצעות תמונות אווירה, הווי וחוויות. כמו כן, עיבוד מידע ועריכת תוכן למבחר רב של תכנים.

בין האתרים:

 

  • אתר עיריית ראשון לציון
    שדרוג אתר האינטרנט החיצוני. מדובר באתר מרשים, מתקדם וחדשני, מעוצב וממותג ברוח העיר, המשלב את עולמות תוכן של שירותי העירייה יחד עם פעילויות לתושבי העיר.
    מוזמנים להתרשם: אתר עיריית ראשון לציון
  • אתר של חברת טבע בבריטניה
    אחד מאתרי הפתח של טבע, חברת התרופות המובילה בעולם. מדובר באתר משמעותי וגדול, בעל השפעה על קהל יעד רחב. התוכן הועבר מאתר ישן לחדש, בהתאמה לפלטפורמה אחידה של האתרים הגלובליים של טבע, ברוח המותג.
    מוזמנים להתרשם: אתר Teva United kingdom

לסיכום, תכנית עבודה מסודרת ומאורגנת להסבת תכנים, הכוללת בקרת איכות על התוצרים, תוביל לאתר חדשני ומרשים, בדיוק כמו בית חלומותינו.

נכתב ע"י אלה אנטס

התמזל מזלי ללוות פרויקט מרתק ומאתגר כאחד, הכרוך בהטמעה של פלטפורמה דיגיטלית חדשה, בארגון גלובלי.


לטובת הפרויקט נתבקשתי לאפיין תהליך הטמעה, וכך מצאתי את עצמי אל מול רשימות ורישומים שונים ומשונים המפוזרים על השולחן שלי. השעה מאוחרת, אבל הגלגלים במוח מסתובבים במרץ ובהתרגשות! זכיתי בהזדמנות לאפיין תהליך הטמעה עבור פלטפורמה דיגיטלית גלובלית שעתידה להיות מושקת ביותר מ 40 מדינות שונות.


18 חודשים חלפו מאז, הפלטפורמה הושקה והוטמעה בהצלחה ביותר מ30 מדינות באמצעות תהליך זה. זו גם הסיבה שמביאה אותי לשתף אתכם בתובנות שלי על אפיון וניהול תהליך, ולהאיר מספר נקודות הנוגעות ברגישות הכרוכה בניהול השינוי, כי כמו שאנו אוהבים לומר כאן ברום sharing is caring :-)

 

  • חשבו על התהליך מהסוף להתחלה (שימוש בחשיבה תוצאתית) - מה היעד? מה רוצים שיקרה בסוף התהליך? מה נדרש לעשות בשביל להגיע לשם? שאלו את עצמכם שאלה זו עבור כל אחד מהשלבים ותתי השלבים.
    -  מהם התוצרים שמגדירים סיומו של כל שלב?
    -  מי השותפים שלכם? מה תחומי האחריות שלהם ושלכם? מה האינטראקציות ביניכם ובאיזה שלב?
    -  מה תלוי במה? מה יכול או לא יכול להתרחש לפני ששלב אחר הסתיים? מה יכול לקרות במקביל?
    -  מהם פרקי הזמן הנדרשים עבור כל אחד מהשלבים בתהליך?
    בניתם תהליך מפורט לפרטי פרטים? חשבתם על כל השלבים ותתי השלבים? מצוין! זה הזמן לפשט ולצמצם אותו כך שתוכלו לספר עליו בצורה קצרה, תמציתית ופשוטה. סכמה גרפית פשוטה יכולה להיות עזר מצוין שילווה אתכם בהצגתו. לדוגמה, תרשים שמציג את השלבים העיקריים, על ציר הזמן יחד עם בעלי התפקידים הרלוונטיים האחראים לכל שלב.

 

  • חשבו על קהל היעד שלכם, הלקוחות הפנימיים שלכם בארגון - היכן ניתן להקל עליהם? מה באמת חשוב לכם לקבל מהם? איך ניתן לסייע להם לבצע את המשימות שבתחום אחריותם בתהליך בצורה הכי ידידותית ובמינימום משאבים עבורם?
  • בחנו את התהליך עם יחידה / קבוצה אחת כפיילוט. הפיילוט הינו הזדמנות מצוינת לכייל ולדייק את השלבים בתהליך, להבין מה מהשלבים או התת-תהליכים מתנהל יותר/ פחות טוב, וכך לזהות פער (משמעותי) שלא נלקח בחשבון בשלב האפיון . בתמורה להשקעת המשאבים הנוספת הזו, תחושת האמון והביטחון בתהליך (ובכם כמובילי השינוי) תגבר, מה שבתורו יסייע לכם לנווט את התהליך ואת השינוי בהצלחה לחוף מבטחים!
  • צריך שניים לטנגו :-) זה לא סוד ששינוי והטמעה של תהליך או פלטפורמה חדשה בארגון מהווה אתגר הן למוביל השינוי והן ללקוח הקצה שמיישם את תהליך השינוי. שתפו את הלקוח בתהליך, בשלבים, במאמץ שיידרש ממנו, ובנראות של התוצר הסופי. קבלו מהלקוח הסכמות קטנות עבור השלבים השונים בתהליך אך השאירו מקום לשיקול דעת וגמישות לשינוי בעת הצורך.
  • לנהל את התהליך - חשבו מהו האופן הנכון ביותר לנהל את התהליך בהתאמה לקהל היעד או לקוחות הקצה שלכם. האם שימוש בתכתובות במיילים זה מספיק? שיחות טלפוניות בנקודות מסוימות בדרך? פגישות שבועיות? פרטו עבור כל שלב בתהליך את שגרות הניהול שיביאו אתכם להשלמת כל שלב. שתפו בשגרות אלו את הלקוח שלכם. קבעו חלונות זמן קבועים מראש לסנכרון, לעבודה משותפת, סקירת חומרים ועוד. תיאום הציפיות בכל הקשור למסגרת העוטפת את ניהול התהליך מחזק את תחושת האמון והרתימה לתהליך.
  • כלים תומכים - בחרו מספר כלים שיסייעו לכם לנהל את התהליך בצורה יעילה: כלים דיגיטליים, לניהול משימות, לאחסון ושיתוף חומרים, לעבודה משותפת באונליין ויצירת מסמכי תבנית עבור תוצרים נדרשים בשלבים שונים בתהליך במידת הצורך.
  • אף אחד לא אוהב מטלות גדולות בתור "שיעורי בית". חלקו את המשימות הנדרשות ושהינן באחריות הלקוח או היחידה המשתתפת בתהליך למשימות קטנות. משימה שניתן להשלימה בזמן קצר במהלך השבוע.
  • מילה טובה מאוד חשובה, אז פרגנו! פרגנו ללקוחות שלכם ולמנהלים/עמיתים שלהם על משימה שהושלמה על-ידם היטב, על רעיון שהועלה, על גישה חיובית. הגזר עובד טוב יותר מהמקל...

לסיכום, הצלחה מביאה הצלחה! השלמתם בהצלחה את השינוי ביחידה ארגונית אחת או שתיים? התהליך התנהל לשביעות רצונם של כלל הנוגעים בדבר? (דרך אגב, סקר שביעות רצון יכול לשמש לטובת הערכת הצלחת התהליך) אל תשמרו את המידע בסוד! שתפו את סיפורי ההצלחה. שינוי שהסתיים בהצלחה ביחידה אחת או עם לקוח אחד, יקל על פתיחת הדלת וההירתמות לשינוי עם הלקוח הבא.

 

מוזמנים לקרוא עוד על מתודולוגיות והיבטים בניהול השינוי באתר רום:
https://www.kmrom.com/Site/Articles/ViewCategory.aspx?CategoryID=157 

 

נכתב ע"י מורן מערבי

העלייה המתמדת בשימוש במדיה החברתית, ה"סטורי טליינג" והאופן בו אנשים צורכים מדיה, כולם תרמו בהפיכת הווידיאו לחשוב יותר מאי פעם. באחד המחקרים שנעשו בתחום, עלה כי 83% מאנשי השיווק שהשתתפו, מאמינים כי הווידיאו הופך להיות חשוב יותר ויותר, מה שמסמן את התחלתם של יותר מותגים (בין אם חברות, ארגונים וכדומה) המשתמשים בערוץ זה כחלק מאסטרטגיות השיווק הדיגיטאלי שלהם.


ההערכה היא שאנשים ישקיעו זמן רב יותר במהלך היום בצפייה בווידאו במהלך השנים הקרובות מאי פעם, וכתוצאה מכך, יותר מפרסמים ישקיעו בפרסומות וידאו מקוונות בכדי לעודד מעורבות או התקשרות (Engagement) בין הצופה למוצר או השירות המוצע בפרסומת הווידאו.


כחלק מהתחרות הגוברת גם בתחום זה וכפי שכבר כיום אנו רואים בערוצי תקשורת אחרים, כגון דואר אלקטרוני – בו קשה מאוד להראות בתוך התיבות העמוסות ממילא, אנשי השיווק יאלצו "להיאבק" על מנת לקבל מעורבות מצד הצופים.


משמעות הדבר היא שאנשי השיווק בחברות ובארגונים השונים יצטרכו לקחת חלק פעיל מאוד בתחרות על תשומת ליבם של הצופים, על מנת לספק את סרטון הווידיאו בזמן הנכון.
הקפדה על שימוש בטכניקות החדישות ביותר של השיווק בווידאו או התמקדות בתחום מסוים, יכולה לעזור לארגון לראות תשואות מתוכן הווידיאו שלו.


להלן סקירה של מגמות השיווק בתחום הווידאו לשנת 2020:

 

סרטונים מותאמים אישית


התאמה אישית היא מילת באזז ענקית נכון להיום והיא דבר שאנשי השיווק בארגון או בחברה חייבים להתייחס אליה ברצינות. לא רק 72% מהצרכנים שהשתתפו בסקר בנושא זה, אומרים שהם יצפו כעת רק במסרים שיווקיים המותאמים אישית, לעומת 60% מאנשי השיווק הרואים בהתאמה אישית כאסטרטגיה מרכזית לשיפור איכות הפניות שלהם.


מעבר לממצאים מעניינים אלו, התאמה אישית של סרטון שיווקי מאפשרת ליצור קשר עם הקהל על ידי מתן חוויות המותאמות להם. זה עוזר להתבלט מעל המתחרים, נותן לצרכנים סיבה לרכוש ולהתייחס לדרישות ולבעיות שהם מעלים בהקשר של השירותים או המוצרים.


באמצעות התאמה אישית, ניתן לספק פתרונות ממוקדים ביותר בהתאם לצרכים של הצופים, ובאופן זה גם חוסך להם המון זמן בכל מה שקשור לחיפוש אחר הפתרונות או המוצרים ולקבלת החלטה אם לרכוש את המוצר.


כדי לבצע התאמה אישית טובה התכנון יהיה מבוסס נתונים. שימוש בנתוני הצרכנים/הצופים יכול להבטיח הכוונה לקהל הנכון באמצעות המסרים הנכונים, בזמן הנכון כדי להגדיל את המעורבות והשיח. זו הסיבה שגישה זו עומדת להיות מיושמת יותר לשיווק וידיאו בשנת 2020.


הצעד הבא בהתאמה אישית של ווידאו יכול להיות מעניין לא פחות והוא סרטונים אינטראקטיביים בכדי לאפשר לצופים או לצרכנים להחליט איזה מידע הם רוצים לצפות ומתי. אגב, האפשרות הזו כבר קיימת במספר סרטים בשירות הסטרימינג של נטפליקס, בו הצופה יכול לבחור סוף לסרט מתוך מספר אפשרויות המוצעות לו.


אינטגרציה לאורך שלבי השיווק השונים


בהתחשב בעובדה שסרטון ווידאו הוא סוג תוכן עוצמתי בכל הקשור לעידוד התנהגויות מסוימות בקהל הצרכנים, מפתיע לגלות כי אנשי שיווק רבים עדיין רואים בו כלי "נחמד שיש" ולא כצורך. משמעות הדבר היא שאסטרטגיות שיווק רבות אינן מצליחות לגרום לסרטונים לעבוד כפי שהם היו אמורים. זו הסיבה שבמהלך 2020 יש סיכוי גבוה יותר שחברות, ארגונים ומותגים יתחילו לשלב ווידאו בכל שלבי השיווק שלהם.


מכיוון שסרטוני וידאו הם תוצר של עבודה קשה, השימוש בהם בשלבים השיווק השונים של הארגון ובערוצים השונים יכול לעזור להפוך את מסע הצרכנים לחלק וקצר יותר.


מסרטונים שמסבירים את ערכי הארגון לאלה המספקים פרטים נוספים על מוצרים או שירותים, צרכנים מעדיפים ללמוד על חברה באמצעות וידאו ולא על טקסט.


סרטוני ווידאו בשלב ההיכרות הראשוני למותג יכולים לסייע בהעברת צרכנים לאתר, כאשר צרכנים מתחברים למותג לאחר שצפו באחד הסרטונים שלהם במדיה החברתית. הם מועילים במיוחד גם באמצעות מיילים, מכיוון שהם יכולים לעזור להגדיל את שיעור הקליקים עד 300%.

 

סרטונים ארוכים יותר


ידוע לכולם כי טווח הקשב האנושי מצטמצם וכעת הוא קצר מזה של דג זהב - אף שמחקר הפריך עובדה זו לפני מספר שנים. זה הביא לכך שאנשי שיווק רבים נכשלו בסרטונים קצרים במטרה לעודד מעורבות רבה יותר, אך נראה כי הדבר ישתנה בשנת 2020.


זה נכון שקל יותר לצרוך סרטונים קצרים, במיוחד תוך כדי תנועה ודרך מדיה חברתית, אך הם לא מצליחים לאפשר למותגים, ארגונים וחברות ליצור את הקשר הרגשי שהופך אותם לבלתי נשכחים לצרכנים.


בשנת 2017, בערך 80% מהסרטונים היו באורך של חמש דקות, אך למרות זאת, הסרטונים הקצרים הללו הביאו לפחות מ 33% מהמעורבות הכוללת בתכני הווידיאו. לשם השוואה, סרטונים שאורכם 15 דקות ומעלה הביאו ל 50% מהמעורבות בקהל הצרכנים.


נתונים אלו יחד עם שילוב של העובדה שהצרכן הממוצע ישקיע יותר זמן באתר עם תכני ווידאו, מראה כי סרטונים ארוכים יכולים לסייע לצרכנים להתעניין בהודעה שלך ובמותג שלך. סרטונים אלו מאפשרים לך לספר סיפור שיכול להפוך אותך לבלתי נשכח, כמו גם לעזור לחנך את הקהל - בין אם מדובר במוצרים או בערכי המותג.


סיכום
לסיכום ניתן לומר שבעבר הלא רחוק חברות וארגונים נאבקו בעלויות הגבוהות של יצירת הסרטונים, אך כיום מדובר בסוג תוכן כל כך פופולרי עד שזה הפך נגיש הרבה יותר.


הסרטונים מציעים לצרכנים תוכן שניתן לקבל במהירות ובקלות במספר גדול של ערוצים. הסרטונים מאוד יעילים לענות על שאלות, להעביר מסרים וליצור מערכות יחסים, מה שהופך אותם לחובה עבור אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית של המותג, הארגון או החברה.


יחד עם זאת ניתן לומר שזה כבר לא מספיק (בניגוד לעבר הלא רחוק...), ליצור סרטון קצר למדיה החברתית או עבור הודעת דוא"ל. על אנשי השיווק בארגון לוודא שהם משתמשים בסרטונים בכל שלבי השיווק, כמו גם להשתמש ובטכניקות הווידאו האחרונות כדי להישאר תחרותיים.


מקורות :


https://www.smartinsights.com/digital-marketing-platforms/video-marketing/video-marketing-trends-2020/ 

שם האירוע: כנס KMDM
מיקום האירוע: רחוב המאה ועשרים 6, ראשון לציון
תאריכים: 12/12/2019
לפרטים נוספים: לחצו כאן

 

שם האירוע: כנס חורף וירטואלי של פורום ניהול הידע בישראל

מיקום האירוע: וירטואלי
תאריכים: 19/12/2019
לפרטים נוספים: לחצו כאן

נכתב ע"י ד"ר מוריה לוי

הספר, Business Chemistry: Practical Magic for Craftting Powerful Work Relationships, הינו ספר שנכתב בשנת 2018 על ידי שתי עובדות בדלויט: Kim Chrisfort ו- Suzanne Vickberg. התיזה המוצגת על ידן נוגעת לאופיים השונה של האנשים, ועל דרך אפשרית לייצר ולחזק קשרי עבודה טובים, המתבססים על הכרת המאפיינים השונים. הכימיה היא הקשר שנראה לכאורה טבעי, אך כמו שבעולם המדעי ניתן לפרק וליצור תרכובות חדשות, כך גם בעולם העבודה, אנחנו יכולים לייצר קשרים על בסיס הבנה זו של טיפוסי האנשים.
מוגדרים 4 סטראוטיפים, כאשר כל אחד מאתנו ניתן לשייך, לפי הצעתם לסטראוטיפ ראשי ועוד אחד משדני. ומכאן מתחילה החגיגה...
מפת הספר:

הספר מתודי ומכיל דוגמאות רבות. אל תיבהלו מהסטראוטיפים; הם לא על רקע נראות חיצונית אלא מסייעים לניתוח והבנת אנשים ויוצאים מהנחה שאנשים משלבים גם וגם. ניתן באמצעות ההסברים וההמלצות ללמוד איך ניתן, בהתאם לתכונותיהם ותכונותיכם, לשפר בעוד דרך את הקשרים האישיים והמקצועיים עם עובדים, לקוחות וספקים. ומי לא היה רוצה בכך?
ממליצה.

תפיסת ה BUSINESS CHEMISTRY

תפיסת ה Business Chemistry דנה בקשרים בין אישיים מקצועיים המבוססים על תכונות שני השותפים לקשר. בחירת שם זה מבוססת על הקסם בין אנשים, "הכימיה" שביניהם, שגורמת להם להתחבר. אלא, שבניגוד למה שהיינו מצפים, כמו במעבדה, גם כאן, ניתן להשפיע על הכימיה ולגרום לה לקרות. ועל כך הספר מדבר.

 

הספר מתאר 4 אבי טיפוס, סטראוטיפים של אנשים בהקשרי עבודה.
אף אחד הוא כנראה לא בדיוק רק אחד מאבי הטיפוס, אך רובנו כנראה נוטים לשניים מהטיפוסים המוגדרים- אחד כתכונות ראשיות בולטות שלנו, והשני, עם תכונות משלימות.
[הנ"ל נותן קירוב פשוט למציאות, ולא את המציאות המורכבת עצמה, אך בהחלט טוב דיו].

 

מחקרים שביצעו מלמדים כי:

  1. שילובים מסוימים של טיפוסים וטיפוסי משנה יותר מופנמים ואחרים יותר מוחצנים. לנ"ל השפעה גם על תכונות נוספות של החלטיות ושמרנות מחד ואנרגטיות ויכולת התאמה למצב מאידך.
  2.  טיפוסים מסוימים נוטים להיות יותר מתוחים ואחרים פחות. יש קשר למופנמות/מוחצנות.
  3. הביטחון הפסיכולוגי משתנה בין הטיפוסים ועם קשר לנטייה למופנמות/מוחצנות וקשר לנטייה למתח; השליטה העצמית הפנימית משתנה.
  4.  השאיפה למנהיגות משתנה בין הטיפוסים, ושוב עם קשר טבעי למופנמות/מוחצנות, אך לא רק. גם החשיבות להנאה בעבודה משתנה בין הטיפוסים. יותר מנהלים בכירים חלוצים באופן משמעותי לעומת כל הטיפוסים האחרים (תוך פילוח לסוגי תפקיד).
  5. בחלק מהטיפוסים יש הבדלים ניכרים בין המגדרים- יותר גברים מניעים (כמעט 50% יותר); יותר נשים משלבות (כמעט כפול!)

נכון שהידע התיאורטי גם יוביל לפעולה:

זיהוי נכון שלנו ושל האנשים שעימם אנו עובדים, על בסיס אבי טיפוס אלו >>
ניתוח מרכיבים משלימים המסייעים לעבודה טובה :-) ואיתור פערים אפשריים >>
אימוץ דרכי פעולה שיאפשרו שיפור הקשר +
השלמת חסרים הנובעים מצוותים לא מאוזנים >>
>> קשרים משופרים וביצועים משופרים.
לאף טיפוס בלבד אין נוסחה מנצחת לביצועים ולכן השילובים הם לא רק כדי שיהיה לנו נעים במקום העבודה בקש, אלא כדי שגם הארגון יפיק יותר. הרבה יותר.

חזרה

חלוץ Pioneer

בקצרה:
אנשים שרואים אפשרויות (possibilities). אוהבים לדמיין ולאתגר את הסטטוס-קוו.

 

תכונות מרכזיות:

  • חברתיים
  • סולדים מפרטים
  • ספונטניים
  • מחפשי סיכונים
  • סתגלנים לשינויים; מתאקלמים מהר
  • בעלי דמיון
  •  אינטואיטיביים בקבלת החלטות ופתוחים לרעיונות ושינויים
  •  מלאי אנרגיה
  • אוהבים לדבר בעודם חושבים
  • סגנון עבודה מהיר ומשוחרר

קשיים של חלוצים:

  • קופצים מנושא לנושא
  • לוקחים סיכונים
  • לעיתים מתקשים ליישם את הרעיונות שלהם עצמם

ההבטחה בחלוצים:

  • הלהבה הבוערת
  •  היכולת לזהות הזדמנויות
  • אפקטיביות בתקופות של שינוי
  • מנהיגות

המלצות לטיפוסים אחרים כדי להסתדר טוב יותר עם חלוצים:

  • אפשרו גם זמן לדיון חופשי ופחות מתוכנן המאפשר העלאת רעיונות
  • החליטו להשתמש בלוח לבן וטכניקות סיעור מוחות גם באופן ספונטני
  • שימרו על ראש פתוח. גם במקרים בהם לא ניתן להגיד כן, לפחות אל תאמרו לא
  • אפשרו חלופות לגבי איפה, מתי ואיך לפעול
  • מצבו אותם במשימות שהם אוהבים, והסבירו למה המשימות השגרתיות תומכות את המשימות האהובות
  •  הימנעו משילוב של עודף פרטים ונתונים לשיח
  •  הימנעו מסקפטיות לגבי הרעיונות שעולים; הבעת תשוקה לרעיונות תמיד מסייעת :-)
  • הציעו לחלוצים שעולים עם רעיון חדש להתנסות בו
  • נהלו את הכאוס

המלצות לחלוצים כדי להסתדר יותר טוב עם טיפוסים אחרים:

  • פרקו רעיון למרכיבים ישימים קטנים
  • תנו תחושה של קשר לישן ולמוכר גם ברעיונות החדשים; יהיה קל יותר לעכל אותם
  • חזרו על מסרים וחזון של רעיונות חדשים
  • עצרו מעת לעת בדיבור ובעשייה
  • הבינו למה ענין מסוים חשוב, לפני שאתם מוכרים רעיונות איך לטפל בו
  • היזהרו מלרוץ לבד במסלול צר

חזרה

שומר Guardian

בקצרה:
אנשים שאוהבים ומעריכים יציבות (stability).

 

תכונות מרכזיות:

  • מתודיים
  • שמרנים
  • מוכווני פרטים
  • מעשיים
  • נאמנים
  • מנסים להבין כל דבר
  • לא נמנעים מסיכונים אך בוחנים היבט לפני
  • נוטים להיות מופנמים חברתית ורגשית

קשיים של שומרים:

  • נצמדים ללשון החוק והנוהל ולא רק לרוחם
  • מתקשים להיפרד מהסטטוס קוו

ההבטחה בשומרים:

  • מיישמים את שאומרים
  •  מצליחים להישמר מצרות; הולכים בנתיב הבטוח
  • יאתרו סיכונים, חוסר עקביות ואתגרים, אם קיימים
  • מציאותיים

המלצות לטיפוסים אחרים כדי להסתדר טוב יותר עם שומרים:

  •  ספקו עבודה ונתונים מקדימים לדיון או קבלת החלטה; העריכו הכנה מראש אם בוצעה 
  • הפיצו סדר מתוכנן (אג'נדה) לפני פגישות; כבדו אותו
  • לפני שינויים, הבינו שקשה להם, והעמיקו בהסבר למה השינוי חשוב ונדרש
  • ספקו הסבר בהיר איך תראה הצלחה
  • הציעו סביבות עבודה שמאפשרות עבודה לבד ללא הפרעות, ובמקום בו יש להם תחושת שליטה וביטחון
  • הכירו בחשיבות העבודה של השומרים להצלחת המשימה, גם אם פחות בולטת
  • עצרו להקשיב; בקשו מהם להביע את דעתם ותנו להם זמן עיבוד לצורך כך
  • כשאתם מביעים דעה ויכולים לצטט מקורות- יש לכך ערך בעיניהם
  • בקשו מהם סיוע בפתרון כל בעיה שהם מזהים בעצמם

המלצות לשומרים כדי להסתדר יותר טוב עם טיפוסים אחרים:

  • תרמו לשיחה. אם אין לכם עדיין דעה, שאלו שאלה- היו שם
  • אם לא הועבר חומר מקדים לישיבות- בקשו אותו, כדי שתוכלו להתכונן
  • השתמשו בכלים להסחת המתיחות (כן- השומרים הם הטיפוסים שיותר מתוחים)
  • אל תסתפקו במציאת נקודות בעייתיות, נסו להציע כיוון התקדמות
  • נסו להיפתח; לפחות קצת

חזרה

מניע Driver

בקצרה:
אנשים שאוהבים אתגרים (challenge) ואוהבים לאתגר.

 

תכונות מרכזיות:

  • טכניים, כמותיים ולוגיים
  • ישירים ולא מבזבזים זמן
  • בעלי חשיבה אנליטית; אוהבים תבניות סדורות
  • מהירים לשפוט אך נוטים פחות לשקול מחדש
  • לא אוהבים רב משמעויות וחוסר בהירות

2 תתי טיפוסים:

  • מפקדים: לוקחים שליטה, ממוקדים, תחרותיים, מוחצנים
  •  מדענים: שקולים, סקרנים מאד, אוהבי ניסויים, מופנמים

קשיים של מניעים:

  •  חסרי סבלנות ולא תמיד מעריכים את הקודים החברתיים
  • קשה לשנות את תפיסת עולמם (my way or highway)
  • תחרותיים מאד

ההבטחה במניעים:

  • משלבים מקוריות ומעשיות ולכן יודעים לתרגם חזון לאסטרטגיה על פי ניתן לפעול
  • יודעים לקחת גם החלטות קשות
  • טובים בלהגיע לתוצאות

המלצות לטיפוסים אחרים כדי להסתדר טוב יותר עם מניעים:

  • מסגרו את הזמן של שיח חברתי, אל תחייבו אותו או הסבירו להם למה נדרש
  • הסבירו להם מה רוצים- גם את כותרות המשנה; לא תמיד הם קוראים בהם השורות
  • ספקו להם דרכים למדוד הצלחה שלהם
  • הציעו סביבת עבודה מעשיות, בהם לא יפריעו להם יותר מהנדרש
  • הגיעו לפגישות עם עובדות והצעות מובנות; עמדו על דעתכם ואל תתנו להם להישאר כמובילים יחידים (תלוי הקשר); תנו משוב אם נראה לכם פחות
  • אל תגיבו תגובת יתר גם אם הם מעט גסים בהתנהגותם
  • היות בהירים, מדויקים ובטוחים בדרך הפניה ובבקשה

המלצות למניעים כדי להסתדר יותר טוב עם טיפוסים אחרים:

  • אמצו לעצמכם הרגלים חברתיים קטנים גם בסביבת העבודה ובישיבות
  • בקשו חוות דעת שניה; יתכן ולא הייתם מודעים לכל שהתרחש
  • נסו לחשוב תוך לקיחת נקודת מבט של האחר. שאלו למה האחר פועל כפי שפועל
  • ודאו שכולם אתכם ולא נשארתם לבד
  • אם הגעתם לעמדות ניהוליות, היעזרו באחרים שישלימו אתכם

 

חזרה

משלב Integrator

בקצרה:
אוהבים קשרים (connections) להיות אחראים על יצירת קשרים.

 

תכונות מרכזיות:

  • דיפלומטים
  • אמפטיים
  • יודעים להקשיב; צופים וחשים את המתרחש
  • נמנעים מקונפליקטים, ככל האפשר

2 תתי טיפוסים:

  • צוותיים: מסורתיים, מוכווני קשרים
  • החולמים: בעלי הנעה פנימית, לא קונפורמיסטיים

קשיים של משלבים:

  • לא תמיד ברורה עמדתם האמתית
  • מערבים הרבה אנשים, הרבה חלופות ולוקחים זמן רב לקבלת החלטות

ההבטחה במשלבים:

  • בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה
  • אוהבים לעזור ויצאו מגדרם לסייע לזולת
  • יודעים גם לבצע חיבורים לא טריוויאליים בין רעיונות שונים

המלצות לטיפוסים אחרים כדי להסתדר טוב יותר עם משלבים:

  • תמכו במשלבים המבקשים לעזור לאחרים והוקירו אותם על כך
  • ספקו להם הזדמנויות לעבודת צוות; צרו איתם במשותף ידע, מידע והחלטות
  • עזרו להם למצוא משמעות בעבודה
  • השקיעו זמן ביצירת קשר עמם
  • השקיעו בטכנולוגיה המאפשרת לצוותים וירטואליים להיות יותר אישיים באופיים
  • אפשרו להם לעסוק בהיבטים חברתיים של סוגיות שונות ולאסוף מידע מהשותפים
  • שאלו שאלות והקשיבו לדעתם; הוסיפו הקשר להבנת התמונה הגדולה
  • היו נחמדים אליהם; אמרו להם תודה; היו אישיים

המלצות למשלבים כדי להסתדר יותר טוב עם טיפוסים אחרים:

  •  קבלו את הצורך בשקלול וויתור
  • דחקו בעצמכם גם לקבל החלטות בפחות זמן
  • חפשו ותנו משמעות עמוקה לעבודה שאתם מבצעים
  • זכרו כי יש מצבים בהם נדרש להיות פחות חברתי ויותר עסקי/קשוח
  • היו ברורים

חזרה

 

עבודת צוות

לכאורה יותר קל לנו לעבוד עם הדומים לנו, אך:

  • לפעמים דווקא הדמיון יוצר התנגשויות
  • האחרים המשלימים הם דווקא בעלי ערך מוסף חשוב להשגת פריון וביצועים

צעדים לקידום עבודת הצוות:

 

  1.  למדו את סביבת העבודה הארגונית
  2. דייקו מה מטרת הצוות ואילו טיפוסים נכון שיהיו יותר, ויותר דומיננטיים (בהתאם לאופי המשימה)
  3. בחנו את השותפים עימם עובדים ולמה מצפים
  4.  נתחו בתוך הצוות שלכם מה אופיו של כל חבר
  5. אתרו את חוסר האיזונים
  6. מקדו בחשוב
  7. פעלו לשפר.
    זכרו- הרעיון לפעול עם מי שיש ולא להחליף את האנשים...
    ראו, על סמך הכלים לעיל איך לשפר את הקשרים ואיך לשפר את הביצועים.
    טיפ משמעותי: בחנו את הטיפוס המשני לגבי כל אחד מחברי הצוות וראו כיצד הסתכלות זו יכולה לסייע לפתרון קשיים והשלמת חסרים.

כדאי. חשוב. זה המפתח להצלחה.

חזרה

המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135