מגמות בוידאו לשנת 2020

העלייה המתמדת בשימוש במדיה החברתית, ה"סטורי טליינג" והאופן בו אנשים צורכים מדיה, כולם תרמו בהפיכת הווידיאו לחשוב יותר מאי פעם. באחד המחקרים שנעשו בתחום, עלה כי 83% מאנשי השיווק שהשתתפו, מאמינים כי הווידיאו הופך להיות חשוב יותר ויותר, מה שמסמן את התחלתם של יותר מותגים (בין אם חברות, ארגונים וכדומה) המשתמשים בערוץ זה כחלק מאסטרטגיות השיווק הדיגיטאלי שלהם.


ההערכה היא שאנשים ישקיעו זמן רב יותר במהלך היום בצפייה בווידאו במהלך השנים הקרובות מאי פעם, וכתוצאה מכך, יותר מפרסמים ישקיעו בפרסומות וידאו מקוונות בכדי לעודד מעורבות או התקשרות (Engagement) בין הצופה למוצר או השירות המוצע בפרסומת הווידאו.


כחלק מהתחרות הגוברת גם בתחום זה וכפי שכבר כיום אנו רואים בערוצי תקשורת אחרים, כגון דואר אלקטרוני – בו קשה מאוד להראות בתוך התיבות העמוסות ממילא, אנשי השיווק יאלצו "להיאבק" על מנת לקבל מעורבות מצד הצופים.


משמעות הדבר היא שאנשי השיווק בחברות ובארגונים השונים יצטרכו לקחת חלק פעיל מאוד בתחרות על תשומת ליבם של הצופים, על מנת לספק את סרטון הווידיאו בזמן הנכון.
הקפדה על שימוש בטכניקות החדישות ביותר של השיווק בווידאו או התמקדות בתחום מסוים, יכולה לעזור לארגון לראות תשואות מתוכן הווידיאו שלו.


להלן סקירה של מגמות השיווק בתחום הווידאו לשנת 2020:

 

סרטונים מותאמים אישית


התאמה אישית היא מילת באזז ענקית נכון להיום והיא דבר שאנשי השיווק בארגון או בחברה חייבים להתייחס אליה ברצינות. לא רק 72% מהצרכנים שהשתתפו בסקר בנושא זה, אומרים שהם יצפו כעת רק במסרים שיווקיים המותאמים אישית, לעומת 60% מאנשי השיווק הרואים בהתאמה אישית כאסטרטגיה מרכזית לשיפור איכות הפניות שלהם.


מעבר לממצאים מעניינים אלו, התאמה אישית של סרטון שיווקי מאפשרת ליצור קשר עם הקהל על ידי מתן חוויות המותאמות להם. זה עוזר להתבלט מעל המתחרים, נותן לצרכנים סיבה לרכוש ולהתייחס לדרישות ולבעיות שהם מעלים בהקשר של השירותים או המוצרים.


באמצעות התאמה אישית, ניתן לספק פתרונות ממוקדים ביותר בהתאם לצרכים של הצופים, ובאופן זה גם חוסך להם המון זמן בכל מה שקשור לחיפוש אחר הפתרונות או המוצרים ולקבלת החלטה אם לרכוש את המוצר.


כדי לבצע התאמה אישית טובה התכנון יהיה מבוסס נתונים. שימוש בנתוני הצרכנים/הצופים יכול להבטיח הכוונה לקהל הנכון באמצעות המסרים הנכונים, בזמן הנכון כדי להגדיל את המעורבות והשיח. זו הסיבה שגישה זו עומדת להיות מיושמת יותר לשיווק וידיאו בשנת 2020.


הצעד הבא בהתאמה אישית של ווידאו יכול להיות מעניין לא פחות והוא סרטונים אינטראקטיביים בכדי לאפשר לצופים או לצרכנים להחליט איזה מידע הם רוצים לצפות ומתי. אגב, האפשרות הזו כבר קיימת במספר סרטים בשירות הסטרימינג של נטפליקס, בו הצופה יכול לבחור סוף לסרט מתוך מספר אפשרויות המוצעות לו.


אינטגרציה לאורך שלבי השיווק השונים


בהתחשב בעובדה שסרטון ווידאו הוא סוג תוכן עוצמתי בכל הקשור לעידוד התנהגויות מסוימות בקהל הצרכנים, מפתיע לגלות כי אנשי שיווק רבים עדיין רואים בו כלי "נחמד שיש" ולא כצורך. משמעות הדבר היא שאסטרטגיות שיווק רבות אינן מצליחות לגרום לסרטונים לעבוד כפי שהם היו אמורים. זו הסיבה שבמהלך 2020 יש סיכוי גבוה יותר שחברות, ארגונים ומותגים יתחילו לשלב ווידאו בכל שלבי השיווק שלהם.


מכיוון שסרטוני וידאו הם תוצר של עבודה קשה, השימוש בהם בשלבים השיווק השונים של הארגון ובערוצים השונים יכול לעזור להפוך את מסע הצרכנים לחלק וקצר יותר.


מסרטונים שמסבירים את ערכי הארגון לאלה המספקים פרטים נוספים על מוצרים או שירותים, צרכנים מעדיפים ללמוד על חברה באמצעות וידאו ולא על טקסט.


סרטוני ווידאו בשלב ההיכרות הראשוני למותג יכולים לסייע בהעברת צרכנים לאתר, כאשר צרכנים מתחברים למותג לאחר שצפו באחד הסרטונים שלהם במדיה החברתית. הם מועילים במיוחד גם באמצעות מיילים, מכיוון שהם יכולים לעזור להגדיל את שיעור הקליקים עד 300%.

 

סרטונים ארוכים יותר


ידוע לכולם כי טווח הקשב האנושי מצטמצם וכעת הוא קצר מזה של דג זהב - אף שמחקר הפריך עובדה זו לפני מספר שנים. זה הביא לכך שאנשי שיווק רבים נכשלו בסרטונים קצרים במטרה לעודד מעורבות רבה יותר, אך נראה כי הדבר ישתנה בשנת 2020.


זה נכון שקל יותר לצרוך סרטונים קצרים, במיוחד תוך כדי תנועה ודרך מדיה חברתית, אך הם לא מצליחים לאפשר למותגים, ארגונים וחברות ליצור את הקשר הרגשי שהופך אותם לבלתי נשכחים לצרכנים.


בשנת 2017, בערך 80% מהסרטונים היו באורך של חמש דקות, אך למרות זאת, הסרטונים הקצרים הללו הביאו לפחות מ 33% מהמעורבות הכוללת בתכני הווידיאו. לשם השוואה, סרטונים שאורכם 15 דקות ומעלה הביאו ל 50% מהמעורבות בקהל הצרכנים.


נתונים אלו יחד עם שילוב של העובדה שהצרכן הממוצע ישקיע יותר זמן באתר עם תכני ווידאו, מראה כי סרטונים ארוכים יכולים לסייע לצרכנים להתעניין בהודעה שלך ובמותג שלך. סרטונים אלו מאפשרים לך לספר סיפור שיכול להפוך אותך לבלתי נשכח, כמו גם לעזור לחנך את הקהל - בין אם מדובר במוצרים או בערכי המותג.


סיכום
לסיכום ניתן לומר שבעבר הלא רחוק חברות וארגונים נאבקו בעלויות הגבוהות של יצירת הסרטונים, אך כיום מדובר בסוג תוכן כל כך פופולרי עד שזה הפך נגיש הרבה יותר.


הסרטונים מציעים לצרכנים תוכן שניתן לקבל במהירות ובקלות במספר גדול של ערוצים. הסרטונים מאוד יעילים לענות על שאלות, להעביר מסרים וליצור מערכות יחסים, מה שהופך אותם לחובה עבור אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית של המותג, הארגון או החברה.


יחד עם זאת ניתן לומר שזה כבר לא מספיק (בניגוד לעבר הלא רחוק...), ליצור סרטון קצר למדיה החברתית או עבור הודעת דוא"ל. על אנשי השיווק בארגון לוודא שהם משתמשים בסרטונים בכל שלבי השיווק, כמו גם להשתמש ובטכניקות הווידאו האחרונות כדי להישאר תחרותיים.


מקורות :


https://www.smartinsights.com/digital-marketing-platforms/video-marketing/video-marketing-trends-2020/