ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון אוגוסט 2017 - מהדורה מס' 215
גיליון אוגוסט 2017 - מהדורה מס' 215
גיליון:

1. 18/10/17:  יתקיים כנס KMI יתקיים ב בנושא "הפורטל המתחדש". ארגונים בעלי תפיסת פורטל חדשה המעוניינים לשתף, מוזמנים ליצור קשר להרצאה  עם מוריה. להרשמה למפגש ולפרטים נוספים לחצו כאן 


2. 19/10/17: אנו מבקשים לעדכן את לקוחותינו וידידנו על פתיחת קורס ניהול ידע נוסף , לפרטים נוספים ניתן לפנות ל yamit@kmrom.com 


3. 26/10/17: ועדת המומחים הבינלאומית של ISO לנושא ניהול ידע, בראשותה של מוריה לוי, סיימה את כתיבת התקן, והלה מועבר לתהליך אישור סופי של 180 מדינות. אירוע חשיפה של התקן לציבור הישראלי ייערך במכון התקנים לפרטים נוספים yamit@kmrom.com 


4. 15/11/17: כנס האיכות - מסלול ניהול ידע.  יכלול גם סדנא להיערכות לתקן האיכות החדש ולפרק ניהול הידע שבו. להרשמה ופרטים נוספים לחצו כאן 


5. אחד מלקוחותינו מחפש עובד במשרה מלאה בתחום הפקות לקחים (מקום העבודה: רעננה). לפרטים יש לפנות לנורית nurit@kmrom.com 

נכתב ע"י דנה נוימן רותם

" לפעמים זה נדמה לי שהאושר הולך ברחוב המקביל וצריך ללכת ולקחת אותו
ולפעמים זה נדמה לי שהאושר גר בבית ממול וצריך לעבור ולגור איתו.....
וכשהלכתי ועברתי לרחוב המקביל ואל הבית ממול וקמתי ביום אחר בבית זר
אז ראיתי גם שם שהאושר מוביל אל מה שממול אל המקום שבו אני הייתי כבר....
לא ברחוב אחר ולא בבית זר לא ביום אחר ולא בלב נסתר האושר בתוכי הוא גר "

 

עוזי חיטמן

 

כן, כן אין מי שהמרדף אחר האושר לא מעסיק אותו בחיי היום יום.


מסתבר שאין זה לחינם, מחקרים הוכיחו כי אנשים המרגישים מאושרים לרוב יהיו:


אסירי תודה, בעלי שליטה עצמית, חייכנים ומשרים אווירה חיובית לעשייה, נאמנים יותר למטרותיהם ומסופקים יותר.


בחיינו מרכיב העבודה הינו חלק משמעותי ולעיתים אף נחשב כ"בית השני" שלנו . ניתן לומר כי האושר חשוב לנו במקום העבודה ולא רק בחיי הפנאי שלנו. לפיכך, בהסתכלות ארגונית עסקית יש לנקודה זו משמעות רבה בחיי העובד בארגון.

 

עד כה תפיסת האושר המקובלת בארגונים התייחסה למספר נקודות :

 

אך על אף שהטבות חומריות מאוד מקובלות בארגונים ניתן לראות כי אושר הנובע מהטבות חומריות הינו זמני בלבד ולא נשאר לאורך זמן.


אז מהו אושר ארגוני ? וכיצד הוא קשור למקצועיות ?


נעים להכיר, 3 מעגלי האושר: משמעות , הנאה ולהט , מחוברות

משמעות =הרצון להיות חלק ממשהו גדול,
להשתייך ולתרום למוסד שיש לו מטרה

 

הנאה ולהט= חווית חיוביות, שביעות רצון

 

מחוברות = (engagement) היכרות האדם בחזקותיו ובכישוריו הייחודיים 

בעזרת 3 מעגלי האושר ניתן לייצר עובד מקצוען לאורך זמן המקבל מעבר להטבות חומריות (אשר מהוות בסיס חשוב והכרחי) סיפוק, אתגר והנאה ממקום העבודה וכן מחוברות רגשית היוצרת קשר ערכי משמעותי עבור העובד והארגון ובכך להשפיע על רמת המקצועיות והמומחיות של העובד. שכן עובד מחויב, לויאלי, לומד ולרוב גם מומחה בידע שלו .


אם לפני 2 עשורים מקום העבודה ניתפס בעיקר כמקור פרנסה, כיום אנו שואפים להגיע למימוש עצמי = אושר .


אז מהם הכלים שלנו לייצר אושר ארגוני ?

  1. חיבור למהות הארגון - חברו את העובדים למטרות, החזון והאג'נדה העסקית ניהולית
  2. עידוד המקום האישי של העובד לתרומה לעשיית הארגון- כל אחד יכול לתרום בתחומו, כל אדם טוב בתחום אחר- דעו לזהות את הכישרון של העובד ולנתב אותו למקום שיכול לסייע לארגון
  3.  יוזמות וחדשנות- אפשרו לעובדים ליזום וליצור (גם בהובלת שינויים), כוח ההשפעה שיש לעובדים יכול להניע במהירות שינויים גדולים ומהותיים שעשויים היו לעורר התנגדות במידה והיו "מונחתים" מהנהלה.
  4.  זהות ארגונית חברתית- עודדו את הקהילתיות ויצירת שייכות, תחושת "הביחד " הינה משמעותית עבור כולנו, כאשר הקהילה היא תומכת ומובילה היא יכולה להוות קרש קפיצה משמעותי ברמת המקצוענות של העובדים.
  5. פעילות חווייתית ומשחוק - הנאה היא המפתח להעברת מסרים משמעותיים שיגיעו לליבם של העובדים, השתמשו בכלי ללא פחד.

זכרו את לולאת הקשר שלנו :

 

 

וכמובן את מילות השיר של עוזי חיטמן האגדי :


"לא ברחוב אחר ולא בבית זר לא ביום אחר ולא בלב נסתר האושר בתוכי הוא גר"
וכך גם בארגונים שלנו....

 

מקורות :


http://www.som.cranfield.ac.uk/som/p16342/Think-Cranfield/2011/March-2011/Measuring-happiness-is-it-good-for-your-organisation 
http://customerservicereader.typepad.com/customer_service_reader/2006/05/customer_servic.html 
https://hbr.org/2013/03/how-happy-is-your-organization 

 

נכתב ע"י הדס גיל

מדינת ישראל מקדמת בשנים האחרונות תכנית דיגיטלית לאומית בכדי להביא לקפיצת מדרגה משמעותית באופן הנגשת שירותים ומוצרים. אחת ממטרות התכנית היא יצירת ממשל חכם וידידותי, וכאן עולה השאלה – מה זה אומר? כיצד באה לידי ביטוי חווית המשתמש באמירה זו ולא פחות חשוב – כיצד נוכל אנחנו, כל אחד בארגונו, ליישם זאת ("קרי ארגון חכם וידידותי")?


הפרשנות לביטוי "ממשל חכם וידידותי" כפי שמגדיר מסמך האסטרטגיה הממשלתי היא הנגשה קלה של מידע, קידום חדשנות ואפקטיביות וכן שיפור הקיים באמצעות פלטפורמות וכלים דיגיטליים מתקדמים. בהשלכה לארגונים, הצלחה ביישום הרעיון של 'ארגון חכם וידידותי' תלויה במידה רבה בבגרות הדיגיטלית של הארגון, אותו מדד המתאר את ההיקף, העומק והאפקטיביות של השימוש בטכנולוגיות דיגיטליות.


אם כן, הנגשה קלה של מידע מתאפשרת באמצעות שימת דגש על ויזואליות ופשטות, שימוש בפלטפורמות נגישות יותר (כגון סרטונים, פלטפורמות מסרים מידיים דוגמת SMS או וואטסאפ), שימוש בכלים שהדגש בהם הוא חווייתי ולא דידקטי (לדוגמה שימוש במשחוק - הוספת מרכיבים ועקרונות משחק לפעילויות או תוצרים), התאמת הפורטל הארגוני לצרכי העובדים, ניהול ושיתוף מסמכים, שימוש במסמכים חכמים ועוד. קידום חדשנות תיעשה בכל ארגון באם הארגון ישקיע משאבים להכיר ולהטמיע טכנולוגיות חדשות ואפליקציות, יכיר מגמות בעולם הדיגיטל, יתאים את השירות של הארגון לקהל היעד לצורך השגת יעדים, ימנף פלטפורמת מובייל ורשתות חברתיות ויפעל להקמת מערך Digital Eco-System שיהווה חלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית. אפקטיביות ושיפור הקיים יושגו אוטומטית עם אימוץ כל אחד מהרעיונות הנ"ל, גם אם כל פעם קצת..


לאור האמור, נשאל את עצמנו כיצד אפשר לקדם תפיסה דיגיטלית בארגון ולייצר חווית משתמש טובה הן ללקוחות פנימיים והן למשתמשי הקצה?

1. שאלו את עצמכם מהי רמת הבגרות הדיגיטלית של הארגון

א. האם גובשו חזון ואסטרטגיה דיגיטליים?
ב. האם התרבות הארגונית שלכם מעודדת חדשנות?
ג. איזו חווית לקוח אתם מבקשים לספק?
ד. מה רמת הכישורים הדיגיטליים בארגון?
ה. האם הרמת הטכנולוגית גבוהה?
ו. לאן אתם שואפים להגיע?

 

2. גבשו תכנית שתסייע להשגת חוויית משתמש טובה (פנימה והחוצה)

א. מפו את כלל העובדים בארגון שכישוריהם הדיגיטליים/ טכנולוגיים ברמה גבוהה
ו/או – מפו את היחידות החשובות ביותר בארגון בהן נדרש לשדרג את כלי העבודה עימם הן עובדות
ו/או - מפו את תהליכי הליבה שקריטיים לתהליך עבודה תקין בארגון וששדרוגם יביא לשינוי
ב. מפו את האתגרים היומיומיים בהם נתקלים ונסו להבין אילו כלים לו היו ברשות העובדים, היו עוזרים להם לבצע את עבודתם בקלות ובמהירות
ג. שתפו את השותפים הרלוונטיים לפיתוח הכלים וקבלו מהם משוב (IT; יחידות משיקות שכלים אלה יוכלו גם לסייע להם)
ד. הגדירו קבוצות מיקוד שיעשו שימוש בתוצרים שיופקו מהכלים החדשים ונסו להבין את הצורך שלהם
ה. גבשו ואמצו כלים דיגיטליים שנכונים לארגון ונכונים למטרה
ו. התנסו
ז. שפרו במידת הצורך וחזרו על התהליך (או על חלקו)

 

בהצלחה!

מהו האלגוריתם של פייסבוק?


פייסבוק מנהלת באופן אוטומטי ואקטיבי את התוכן שלנו ב"פיד" (News Feed) שלנו, בעזרת האלגוריתם שלה. האלגוריתם המשוכלל, המבוסס על משתנים רבים, קובע אילו פוסטים יופיעו על ה"פיד" שלנו ושל חברינו, ובאיזו הסתברות הם יופיעו...


נתון עבר אומר כי פוסט סטנדרטי שאדם מפרסם, ושאין לו מאפיינים מיוחדים המשפיעים על חשיפתו, יופיע בממוצע אצל כ 17% מחבריו של אותו אדם שפרסם את הפוסט.


עוד אנו יודעים, כי המאפיינים העיקריים המשפיעים על הנתון הזה הם קודם כל מאפייני תגובות הקהל לפוסט הספציפי: Like, Comment, Share ולחיצה על קישורים המופיעים בפוסט. אלו מעלים את חשיפת הפוסט.


מאפיינים נוספים המשפיעים על כך הם כמות החברים והפופולאריות של האדם המפרסם את הפוסט, אינטראקציות לפוסטים קודמים וכמות פוסטים קודמים, כאשר פייסבוק מנסה כל הזמן לעודד את המשתמשים לפרסם יותר...
ומעל כל אלו, יש לאדם גם את האפשרות לשדרוג / לפרסום בתשלום (Boost).

 

ומהו השינוי שהוכרז היום? שינוי אלגוריתם ה News feed


פייסבוק הכריזה כי היא מורידה את התיעדוף להצגת סיפורים (פוסטים) של משתמשים שמפרסמים מעל 50 כאלו ביום, זאת לאחר שזיהתה במחקרים כי התוכן במקרים אלו הוא בעיקר קישורים מ"איכות ירודה", כלומר בניסוח עדין בעיקר קישורים לפרסומות ולספאם.


כך, שבניגוד לגישה המעודדת אותנו לפרסם יותר, יש גם גישה שלא לפרסם יותר מידי. לדעתי, ניתן לומר על המהלך הזה כי הוא מרמז לנו ש"האיכות" חשובה יותר מ"הכמות".

 

מתוך ההודעה הרשמית של פייסבוק, כפי שפורסמה ב 30.6.2017

 

"Today we are making an update to help reduce low quality links in News Feed. We are always working to improve people’s experience in News Feed by showing more stories that we think people will find informative and entertaining... "


"היום אנו מבצעים עדכון שיעזור להפחתת קישורים באיכות נמוכה ב News Feed. אנו תמיד עובדים למען שיפור חווית המשתמשים ב News Feed , כדי להציג סיפורים (פוסטים) שאנו חושבים שהמשתמשים ימצאו אינפורמטיביים ומבדרים..."
(מתוך: אתר Facebook Newsroom, https://newsroom.fb.com , כאן)

 

האם וכיצד אנו נחווה את השינוי הנ"ל, בחוויה האישית שלנו?


נחכה ונראה...

 

לקריאה נוספת:


ההודעה הרשמית של פייסבוק: https://newsroom.fb.com/news/2017/06/news-feed-fyi-showing-more-informative-links-in-news-feed/ 
מאמר על האלגוריתם של פייסבוק: http://www.askpavel.co.il/blog/facebook-news-feed-optimization 

מאמר מהעולם של גרג קאורי

 

 

נכתב ע"י https://www.youtube.com/watch?v=mFNh4jp4yBo

סקירה מהירה על עקרונות ניהול הידע

 

 

כנסים בארץ

 

שם האירוע: פורום KMI- הפורטל הארגוני המתחדש - חידושים, הדגמות, סיפורי לקוח
מיקום האירוע: המאה ועשרים 4 ראשון לציון
תאריכים: 18/10/2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

 

כנסים בעולם

 

שם האירוע:KM Australia 2017
מיקום האירוע: Sydney, Australia
תאריכים: 1-3/8/2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

 

שם האירוע:2017 Southern African Knowledge Management Summit

מיקום האירוע:Johannesburg, South Africa
תאריכים: 29-31/8/2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

נכתב ע"י ד"ר מוריה לוי

הספר "The Art of Social Media: Power Tips for Power Users", הינו ספר, שנכתב ע"י שני אנשים שאוכלים, חיים, נושמים מדיה חברתית- Guy Kawasaki, בעברו מנהל החדשנות בחברת Apple, ו- Peg Fitzpatrick . הספר נכתב בשנת 2014.
הספר מובנה כאוסף טיפים (מעל 100) ומטרתו לסייע לקורא להפוך לחיה חברתית. עיקר ההמלצות כללי, וישנן גם המלצות לפלטפורמות ספציפיות, באופן טבעי- אלו המרכזיות (Twitter, Facebook, Google+, Instagram, Linkedin, Pinterest, Slideshare, Youtube). הסיכום מתייחס להמלצות הכלליות, כאשר מקצת ההמלצות הספציפיות מוזכרות גם, כהמלצות כלליות עקרוניות.

מפת הספר:

הספר כולל פרטים רבים וקישורים רבים עוד יותר להנחיות כיצד לממש את ההמלצות.

 

כל מי שכבר חיה חברתית, או רוצה להיות כזה- רוצו וקנו את הספר.

הפרופיל

 

פרופיל מוצלח אינו רק יתרון; הוא חיוני.
אנשים עושים בו שימוש כדי לשפוט את שניצב מולם, ולפעול חברתית בהתאם למה שמצאו.

 

המלצות:

  • שם:
    אל תכללו ארגון בו אתם עובדים; יכול להשתנות
    בחרו שם פשוט והגיוני
    עדיף שם פרטי ומשפחה, איות מלא
  • היקף:
    תכננו תוכן פרופיל שיהיה ניתן לסרוק/ללמוד ב- 5 שניות
  • תוכן עיקרי:
    תמונת אווטאר (פנים); תמונה משמעותית; טקסט שמסכם השכלה וניסיון; קישורים.
    עדיף שתמונת האוואטר תצולם באור, תהיה קבועה וא-סימטרית;
    לחברה- שימו לוגו באוואטר, הוסיפו סלוגן (ניתן להוסיף גם לאדם בודד).
  •  כלים:
    השלימו את כל סעיפי הפרופיל בהתאם לפלטפורמה. יש מי שיתעניין וירצה לקרוא.
    פעלו בהתאם להנחיות של הפלטפורמה בהחלטה על סוג החשבון (חברה/ אדם וכו).

 


חזרה

 

תכנים

 

האתגר המשמעותי ביותר הוא תכנים, ותכנים מספיקים.
תוכן מורכבת משני סוגים:


- כתיבה: תוכן שאדם/חברה כותבים בעצמם
- אצירה: תוכן שאוצרים- מוצאים דברים טובים של אחרים, מסכמים ומשתפים
היחס: עיקר התוכן הוא אצור.

 

המלצות:

  •  מהות התכנים יהיה תוצר של תכנון הלוקח בחשבון מודל עסקי (איך ארוויח), ממי, ומה התכנים הרצויים לקהל היעד; כדאי להיעזר בכלים אנליטיים לניתוח העוקבים ולמידה מה ירצו
  •  תכנון, גם ברמת פרטנית תכנים עתידיים ומתי יעלו, תוך הסתייעות בכלי ממוכן; תמיד החזיקו רשימה מה ניתן עוד לשתף או לכתוב
    תוכן טוב, קריטי; תוכן טוב יהיה, על פי רוב, אחד מהסוגים הבאים:
    א) מידע ב) ניתוח משמעות ג) עזרה/טיפים/סיוע ד) בידורי
  • תחומי תוכן: עדיף לא להצטמצם ולהתמקד יתר על המידה; הרחיבו נושאי תוכן בזיקה אליכם
  • אם סרט- תכננו מראש תסריט וערכו אחרי;
  • כתבו תכנים שיבליטו את נוכחותכם
  • היו תמציתיים
  • הוסיפו קטגוריות ותיאור מלווה כדי שיהיה קל להגיע וקל להבין
  •  מותר וכדאי לתרגם תכנים משפה אחרת- מהווה דרך להשגת תכנים טובים שלא שלכם
  • שלבו מרכיבים חזותיים (גרפיקה, אינפו-גרפיקה, וידאו) ראויים לציון
  •  בדיקת תכנים וקריאה חוזרת שלהם לפני פרסומם
  • שתפו תכנים של אנשים שאתם עוקבים אחריהם;
  • שתפו תכנים תוך הסתמכות על אתרים ודפי מומחים (ניתן להסתמך על אינדקסים וקהילות מומחים לאיתור);
    שתפו תכנים פופולאריים רכבו על ההצלחה של אחרים;
    שתפו תמונות
  •  כתבו בחג, סופי שבוע וזמנים ראויים לציון, שבהם יש יותר סיכוי שאנשים יקראו
  •  סה"כ מומלץ 3-20 פוסטים ליום (בתנאי שכמובן מדובר בתוכן טוב); ניתן ומומלץ להיעזר בכלים שמתזמנים הפצה בשעה מתאימה, ולא רק לעבוד במיידי; אנשים נוטים לבדוק פוסטים בין ישיבות, כלומר לקראת שעות עגולות- קחו בחשבון
    ואם אין לכם משהו חשוב להגיד- אל תביכו את עצמכם עם שטויות.

 


חזרה

 

קישורים

 

  • קשרו למקורת מהם אתם שואבים. גם נכון להודות לאנשים, גם נכון להפנות אנשים למקורות לימוד, גם נכון ליצור traffic
  •  השתמשו ב hash-tags (2-3 לפוסט); מהווים אמצעי קיבוץ וקישור בין פריטים
  • קשרו בין הפעילות בערוצים השונים שלכם. הפנו מה twitter ויתר הרשתות אלו לאלו ואת כולם לבלוג וחזרה; גם יעשיר את התוכן, גם יביא עוד קוראים ועוקבים
    אוצרים תוכן? אצרו גם את התכנים שלכם
    Shareslide- כלי נהדר לשיתוף ויראלי המאפשר קישור אליכם
  •  ודאו שמצויים / מותקנים בערוצים שלכם כל כפתורי השיתוף האפשריים (לרבות Pin) כדי שיהיה קל לקשר אליכם; עודדו אנשים לקשר במסגרת אירועים
  • כתבו פוסטי אורח אצל אחרים; כך תיצרו הפניות אליכם
  • הוסיפו את הבלוג שלכם ל alltop ולאינדקסים נוספים
  •  ייצרו ניוזלטר לרשימת מיילים אפשרית, והפנו לתכני הרשת שלכם
  • הצטרפו לרשתות בלוגים, רשתות בהם החברים מצטטים ומקשרים זה לזה
  • אפשרו כניסה אליכם עם משתמש ברשתות הידועות (gmail, facebook, twitter)
  •  נצלו אירועים כהזדמנות למפגש פנים אל פנים עם עוקבים; יעצים את הקשר

 

 


חזרה

 

תגובות

 

אזהרה מקדימה: מי שכותב יקבל תגובות טובות, חכמות ומצחיקות, אך עלול בהחלט לקבל גם תגובות שליליות. תגובה היא עניין רגיש, המחייב חשיבה וסבלנות, במיוחד, אלו השליליות.

המלצות:

  • נטרו מידע שנכון להגיב אליו, בין אם בערוצים שלכם, ובין אם ברשת בכלל
  •  נכון לעיתים לכתוב רק לאחד (אליו אתם רוצים להגיב) ולא באופן פומבי: השתמשו בסימן ה-@ להפניה כזו (לאחר התגובה + מיון הנמען)
  • שאלה חכמה (על מה אתה מבסס את אמירותיך), יכולה להיות תגובה מצוינת
  •  כשאתם כותבים תגובה פומבית, קחו בחשבון את כל האוכלוסייה שרואה אותה
  • הניחו, בהיעדר הוכחה אחרת, שאנשים מתכוונים לטוב ולא התכוונו להרע לכם; הישארו חיוביים
  • מותר להסכים שלא להסכים
  • שלושה סיבובי תגובה (יחד לשני הצדדים) ולא יותר; דעו לעצור
  •  במידת הצורך מותר לבקש לחסום; מותר לבטל או אפילו לדווח.

 


חזרה

 

עוקבים

 

כולם רוצים עוד עוקבים.

 

איך משיגים?
בעיקר- כותבים תוכן איכותי
מעבר לכך, מנצלים פלטפורמות חדשות; הן הזדמנות לאיסוף עוקבים רבים.

 

מספר המלצות:

  • אל תקנו עוקבים
  •  אל תגרמו לאנשים להרגיש שהם חייבים לעקוב; היזהרו בבקשה
  • ואל... תכריזו על אלו שעוזבים אתכם ומפסיקים לעקוב.

 


חזרה

 

אירועים

אירועים הם הזדמנות מצוינת ליצירת תוכן חברתי, לקידום תכנים ולקידום האירועים עצמם.

 

המלצות:

  • אנשים וחברות, על פי רוב, מפרסמים ברשת את שהיה בכנס- אחרי, אך המיקוד צריך להיות הפוך: השקעה מקדימה, עוד לפני הכנס ולקראתו.
  •  לפני הכנס הצמדת hashtag לכל ידיעה שיוצאת בהקשר לאירוע. מומלץ לבחור hashtag קל לזיכרון וקל לכתיבה (קליט)
  •  אזכור ה hashtag בכל פרסום שיוצא
  •  מינוי אדם אחראי במהלך הכנס לדיווח ברשתות החברתיות (כתפקיד ייעודי, לא בנוסף לשבעה תפקידים נוספים)
  •  בקשה מאנשים כחלק מההרצאות לדווח על השתתפותם, כולל עצירה מתודית לצורך כך; בקשה מכולם לעשות שימוש ב hashtag
  •  הקצאת עמדה לצילומי אנשים בכנס; עדיף צלם מקצועי; העלאה לרשתות
  • שימוש, אם אפשר בהקלטות חיות. הדגמת הדיווחים בזמן אמת, כחלק ממסגרת ההרצאות

 


חזרה

 

שיח

 

ישנו שיח שמתנהל באופן טבעי. כן ירבו.
ניהול שיח מתוכנן דורש היערכות:

  •  הכנת האורחים הדוברים
  • ידע של הקלדה מהירה
  •  Hashtag מלווה
  • פרסום מקדים נאות
  • סיכום אחרי

ואל תפתחו קהילת ידע או שיח קבוע, אם אין מסה קריטית של אנשים שתייצר traffic מספק.

 


חזרה

 

שדרוג הקיים

 

  1.  יצרו כתובת URL שבעלת משמעות (שם ולא ספרות)
  2.  דאגו לציוד מתאים לצילום, מיקרופונים, תאורה, מסך רקע וכל כנדרש; אל תחסכו
  3.  רעננו את הפרופילים הקיימים
  4. הגדירו תוכנות לשימוש ורכשו/ התקינו את שנדרש
  5. הכינו לומדות וכלים שיווקיים מלווים כדי שאנשים ידעו מה מצופה ויהיה להם קל לממש; אל תשכחו ללמד את האנשים לבחון איך נראה כל שדרוג לפני שמפרסמים לכולם
  6. הוסיפו כלי שיתוף ו RSS לדפים שלכם
  7. מותר וכדאי לשקול קידום בתשלום של פוסטים שלכם

 


וטיפ אחרון.. אל תשוויצו; אל תכנו את עצמכם GURU ברשת והימנעו מעודף מחמאות עצמי.

 


חזרה

 

המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135