פייסבוק משנה את האלגוריתם שלה, במהלך לצמצום Spam ו Fake news

מהו האלגוריתם של פייסבוק?


פייסבוק מנהלת באופן אוטומטי ואקטיבי את התוכן שלנו ב"פיד" (News Feed) שלנו, בעזרת האלגוריתם שלה. האלגוריתם המשוכלל, המבוסס על משתנים רבים, קובע אילו פוסטים יופיעו על ה"פיד" שלנו ושל חברינו, ובאיזו הסתברות הם יופיעו...


נתון עבר אומר כי פוסט סטנדרטי שאדם מפרסם, ושאין לו מאפיינים מיוחדים המשפיעים על חשיפתו, יופיע בממוצע אצל כ 17% מחבריו של אותו אדם שפרסם את הפוסט.


עוד אנו יודעים, כי המאפיינים העיקריים המשפיעים על הנתון הזה הם קודם כל מאפייני תגובות הקהל לפוסט הספציפי: Like, Comment, Share ולחיצה על קישורים המופיעים בפוסט. אלו מעלים את חשיפת הפוסט.


מאפיינים נוספים המשפיעים על כך הם כמות החברים והפופולאריות של האדם המפרסם את הפוסט, אינטראקציות לפוסטים קודמים וכמות פוסטים קודמים, כאשר פייסבוק מנסה כל הזמן לעודד את המשתמשים לפרסם יותר...
ומעל כל אלו, יש לאדם גם את האפשרות לשדרוג / לפרסום בתשלום (Boost).

 

ומהו השינוי שהוכרז היום? שינוי אלגוריתם ה News feed


פייסבוק הכריזה כי היא מורידה את התיעדוף להצגת סיפורים (פוסטים) של משתמשים שמפרסמים מעל 50 כאלו ביום, זאת לאחר שזיהתה במחקרים כי התוכן במקרים אלו הוא בעיקר קישורים מ"איכות ירודה", כלומר בניסוח עדין בעיקר קישורים לפרסומות ולספאם.


כך, שבניגוד לגישה המעודדת אותנו לפרסם יותר, יש גם גישה שלא לפרסם יותר מידי. לדעתי, ניתן לומר על המהלך הזה כי הוא מרמז לנו ש"האיכות" חשובה יותר מ"הכמות".

 

מתוך ההודעה הרשמית של פייסבוק, כפי שפורסמה ב 30.6.2017

 

"Today we are making an update to help reduce low quality links in News Feed. We are always working to improve people’s experience in News Feed by showing more stories that we think people will find informative and entertaining... "


"היום אנו מבצעים עדכון שיעזור להפחתת קישורים באיכות נמוכה ב News Feed. אנו תמיד עובדים למען שיפור חווית המשתמשים ב News Feed , כדי להציג סיפורים (פוסטים) שאנו חושבים שהמשתמשים ימצאו אינפורמטיביים ומבדרים..."
(מתוך: אתר Facebook Newsroom, https://newsroom.fb.com , כאן)

 

האם וכיצד אנו נחווה את השינוי הנ"ל, בחוויה האישית שלנו?


נחכה ונראה...

 

לקריאה נוספת:


ההודעה הרשמית של פייסבוק: https://newsroom.fb.com/news/2017/06/news-feed-fyi-showing-more-informative-links-in-news-feed/ 
מאמר על האלגוריתם של פייסבוק: http://www.askpavel.co.il/blog/facebook-news-feed-optimization