ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון ינואר 2012 - מהדורה מס' 148
גיליון ינואר 2012 - מהדורה מס' 148
גיליון:

1. קורס ניהול הידע מבית רום מחזור 23 נפתח ב25.1 לפרטים והרשמה ניתן לפנות ל yamit@kmrom.com

2. ב- 20/12/11 קיים פורום ניהול הידע בישראל דיון וירטואלי בהנחיית פרופ' שיזף רפאלי בנושא חוכמת ההמונים ו- Crowdsourcing.

בעשור האחרון נחשפנו כולנו לכך שאכן חוכמת ההמונים גדולה בתנאים מסוימים, מחוכמת המומחים.

פרופ' רפאלי המחיש דוגמאות מקטגוריות החיים השונות החל משקילת פרים ועד תרומות למסע של ברק אובמה. הדוגמא המפורסמת ביותר היא כמובן ה- WIKIPEDIA.

כדי שחוכמת ההמונים תתקיים דרושים שלושה תנאים- והאחרון שבהם- היכולת לאסוף באופן יעיל את התשובות של ההמונים- וזוהי מהות ה- Crowdsourcing.

בדיון השתתפו 30 איש, וההרצאה הייתה מעניינת ומעשירה.
3. חברת IDC פרסמה דוח על החברות החדשניות ביותר בתחום ה START UPS של Business Analytics בשנת 2011. נכון שהן עוד לא בארץ, אך שווה ללמוד ולהכיר-  http://www.enterpriseappstoday.com/business-intelligence/top-analytics-startups-2011.html

4. בחודש דצמבר 2011 התפרסמה כתבה של ד"ר מוריה לוי בעיתון העמותה לניהול פרויקטים בישראל. נושא הכתבה- BAR ו- AAR: תהליכים משלימים לתדרוך ותחקור תהליכים ופרויקטים.

לקישור המלא-  http://www.pmi.org.il/
5. ב 15/12/11 הוכרזו הזוכים בתחרות ה km awards מבית אנשים ומחשבים. שני פרויקטים זכו- פורטל למידה של עיריית תל אביב ומערכת מידע וידע של שירותי בריאות כללית המבוססת על ניהול תורים. ברכות לזוכים!

http://www.pc.co.il/?p=75897

 


 

מגמות ושינויים צפויים

כשמדברים על מנהלת מידע בארגון, רבים רואים לנגד עיניהם מנהלת מידע מרוכזת ומסורתית: עורכי תוכן המזינים את התכנים מראש לתוך מערכת ניהול ידע ייעודית, מפרסמים ומעדכנים אותם בהתאם לצורך שעולה.


אחת הבעיות העיקריות בהטמעת מערכת לניהול ידע והגברת השימוש בה, היא חוסר אמון המשתמשים בתכנים שהיא מכילה. עורכי התוכן, האחראים להזנת פריטי המידע מתוקף הגדרת התפקיד שלהם, אינם נתפסים תמיד כבעלי ניסיון תואם בשטח.


הטענות השכיחות שניתן לשמוע בארגונים בהקשר זה הן:


•"מנהלת המידע מנותקת מהשטח, נראה שאין ניסיון ממשי למזיני התוכן"

•"מדובר בתיאוריה, בפועל הדברים שונים..."

•"קשה למצוא מידע במערכת, השפה של מזיני התוכן שונה משפת השטח ומשפת הלקוחות"

•"עד שהמידע מתעדכן במערכת, בשטח כבר קורים דברים אחרים..."

 

מגמות חדשות שניתן לצפות כי נראה יותר ויותר במנהלות מידע:

בשנה האחרונה אנו עדים ליותר ויותר מגמות של שינוי במנהלות מידע מסורתיות כפי שהכרנו עד היום:
1.ענן תגיות - השימוש בענן התגיות במערכות לניהול ידע מאפשר למשתמשים לתייג את הפריטים בשפתם ו/או בשפת הלקוחות. הטקסונומיה עוברת מהפך הדרגתי משפת עורכים לשפת משתמשים ולקוחות.

2.סגנון Wiki- ניתן לראות מגמה של בחירת משתמשים ועובדי שטח נבחרים כמזיני תוכן. בחלק מהארגונים יישמו זאת לתכנים ספציפיים בלבד כגון שאלות חמות מהשטח, טיפים למכירות ועוד. ובחלק מהארגונים כל התכנים מוזנים ע"י המשתמשים כגון מערכת תמיכה ופתרון תקלות טכניות.
עדין לא מדובר בפירוק של מנהלת המידע הריכוזית אלא ניתן מעבר לקראת מנהלות מידע מבוזרות המשתפות את עובדי שטח שבין היתר גם מזינים תכנים.

3..Rating–שימוש במנגנון הרייטינג כהמלצה על פריטים.
הרייטינג מעודד את מזיני התוכן לערוך את התוכן בצורה טובה יותר עבור המשתמשים. לדוגמא, במערכת ידע לפתרון תקלות טכניות, מזיני התוכן העלו למערכת מספר פתרונות אפשריים לתקלה מסוימת.
מנגנון הרייטינג יכול להוות מעין מדד לפתרון הטוב ביותר בעיני המשתמשים והפתרון הראשון שיציעו ללקוחות כפיתרון לתקלה יהיה זה שקיבל את הרייטינג הגבוה ביותר.
4.טוקבקים- שימוש במנגנון הטוקבקים לטובת שליחת משובים ותגובות לפריט.
לא עוד משוב המיועד רק לעיני עורך התוכן שעונה לשולח המשוב כי אם תגובה ושיתוף בתגובות לכלל המשתמשים. המנגנון מאפשר למידה ומעודד שיתוף ידע בתוך הארגון.

5.רשתות חברתיות – השימוש המוגבר בכלי Web2 באינטרנט, נכנס לאיטו גם למנהלות המידע ומאפשר יותר פתיחות בארגונים לכל נושא שיתוף השטח והלקוחות. מאחר ונושא הרשתות החברתיות מוכר כבר למשתמשים שרובם חשופים להם בחיי היומיום, שילוב חלק מהמאפיינים במערכת ידע עשוי להגביר את השימוש:

•שימוש ב- wall להודעות ועדכונים במערכת

•comment וshare- לשיתוף בין המשתמשים

•הרשת החברתית כקהילה מקצועית

•עיצוב הספר הטלפונים כרשת חברתית

•שימוש בטוויטר לעדכונים וטיפים ועוד...

6. קישור לסרטונים– ישנם פרטי מידע כגון הדרכה טכנית שקל יותר להעביר למשתמש ואף ללקוח, באמצעות סרטוני הדרכה קצרים כדוגמת סרטונים בyou tube.


הטמעת מערכת לניהול ידע אינה שלב חד פעמי ומתקיימת לאורך כל חיי המערכת בארגון.
מומלץ לארגון להיות עם יד על הדופק ולבחון באופן שוטף את המגמות המסתמנות במנהלות מידע ובמערכות ידע, ולחשוב כל הזמן אלו מהמגמות כדאי לממש בתוך הבית על מנת להטמיע ולעודד שימוש.

 

מקורות: Social breathes new life into Knowledge Management for Customer Service

 


 

מטרת לוח המחוונים של   :Performance Point

לוח המחוונים של Performance Point מאפשר לדעת, במבט מהיר, מהי רמת הביצועים של הארגון. זהו מידע עדכני ורב משמעות לארגון. מידע זה מגיע ממקורות מידע שונים ומטרתו להציג את הנתונים בתבנית המאפשרת לבחון, לנתח ולהבין אותם.

בעזרת התובנות שיתקבלו באמצעות לוח המחוונים, ניתן לעצב אסטרטגיות עסקיות ולקבל החלטות עסקיות טובות. המהדורה העדכנית של שירותי PerformancePoint ב-  Microsoft SharePoint Server 2010  מספקת תכונות חדשות ומשופרות של בינה עסקית, בהשוואה לגרסאות קודמות. בין היתר שוכללו הדוחות הקיימים, נוספו סוגי דוחות חדשים לבחירת המשתמש, וכן היכולת להוסיף מסננים על גבי הדוחות (לדוגמא: מסנן "10 הערכים העליונים").

 

המאפיינים העיקריים של לוח המחוונים של   :Performance Point
•בחינת הנתונים בחתכים שונים

•פתיחת דוחות בחלון חדש

•ייצוא דוח או כרטיס ניקוד ל  PowerPointאו ל  Excel

•שימוש במסננים לשם איתור הנתונים הדרושים

•הצגת הנתונים בגרפים או בעצי פירוק

•הדפסת לוח מחוונים או דוחות


כיצד בוחרים מחווני מצב מתאימים לארגון? וכיצד מוסיפים מחוון חדש?

המפתח לבחירת מחווני מצב מתאימים הוא להבין מה הארגון רוצה להשיג, כלומר להבין מהם יעדי ומאפייני ההצלחה של הארגון. יש לוודא כי מחווני המצב שנבחרו נותנים מענה ליעדי ומאפייני ההצלחה הללו.

לוח מחוונים לדוגמא:

 

ניתן להוסיף מחוונים בהתאמה אישית: בין אם המידע מבוסס רשימת PowerPoint, Excel, ערך קבוע מראש או מקור מידע אחר, ניתן ליצור עבורו מחוון חדש, המאפשר לבחון את המידע, וכן ניתן להפיק דוחות על מנת לנתח את המידע ולהבין אותו.


דוחות לדוגמא:

מדריך טכני להקמת מחווני מצב ב SharePoint - ניתן למצוא כאן

המידע נאסף מסקירת מסמכים ומדריכים טכניים באתר הרשמי של חברת מיקרוסופט 

נכתב ע"י טלי הלמן

Curation או אוצרות, מוגדר כפעולה אנושית לאיסוף, איגוד וסידור של מידע המתקבל בתוצאות חיפוש של מנוע חיפוש.

במבט לאחור, קשה להאמין שעד לפני שנים ספורות היו מי שעסקו בשאלה כיצד יוכלו מנועי החיפוש להגיע למידע רב ככל האפשר.

חיפוש שהניב מספר תוצאות מועט היה סיוטם של האנשים מאחורי מנועי החיפוש.

אבל כל זה כבר היסטוריה...

האתגר המרכזי שאנו, כמשתמשים של מנועי חיפוש, נתקלים בו היום, הוא הצפה של תוצאות חיפוש.


לעתים, כמות התוצאות המתקבלת כאשר אנו מקישים בקשה במנוע החיפוש, גורמת לנו, כמשתמשים, תחושה שאנו הולכים לאיבוד ביער אינסופי, ללא מיקוד וללא דיוק, כאשר מידע חלקי, פרסומות ותוצאות לא רלוונטיות מציפות אותנו מכל עבר.

היום אנו יודעים שעל מנת לקבל מידע מלא, מקיף ומדויק על נושא מסוים, עלינו לקחת נשימה עמוקה ולחפש את האתרים הרלוונטיים לנו, להכנס למספר רב יחסית של אתרים ומשם לדלות את המידע הנחוץ לנו.

בעקבות אתגר זה החלו, לאחרונה לצוץ בלוגים של אנשים פרטיים אשר מלקטים, אוספים ומנגישים באופן ידני את הקישורים לאתרים הרלוונטיים ביותר לנושא מסוים. למשל, בלוג על אמנות פלסטית צרפתית, יאפשר לקוראיו לקבל מידע מקיף על הנושא על ידי הפניות לאתרים רלוונטיים, סרטוני יו-טיוב, ערכים בויקיפדיה, דפי פייסבוק וכו' ובכך יחסוך מהקורא את הצורך לנבור במאות תוצאות חיפוש ולדלות מהם את עיקרי הדברים.

אתרים רבים ממליצים היום לכותבי בלוגים ולעורכי תוכן להוסיף אוצרות לבלוג על מנת לעלות את ערכו.
כמו ברשת האינטרנט החיצונית, גם בתוך ארגונים האתגר של מידע שלם, מדויק ורלוונטי החל לצוף לאחרונה. אחרי שבשנה, שנתיים האחרונות רבים מן הארגונים הטמיעו במערכות שלהם מנועי חיפוש מתקדמים וקיוו שבכך טמונות התשובות כולן וככל שהמודעות להזנת התכנים למערכות עלתה, החל לצוץ קושי מסוג שונה - שאילתת חיפוש מציפה תוצאות חיפוש רבות ומגוונות שלמשתמש הפשוט אין שום דרך להבחין מי מתוכן היא הרלוונטית ביותר או תהיה זו שתאפשר לו לקבל את נקודת הריאות הנכונה ביותר מבחינתו.

תארו לעצמכם עובד בבנק המנסה לקבל מידע מקיף ומדויק על נושא "ניירות ערך". הוא מקיש את צמד המילים הללו במנוע החיפוש הארגוני ומקבל עשרות רבות של מסמכים המכילים בכותרתם את צמד המילים "ניירות ערך". בנוסף הוא יכול לראות נהלים הקשורים בתחום וטפסים שיועץ לניירות ערך משתמש בהם תדיר וכן גישה לקהילת יועצים לניירות ערך. אבל מאיפה להתחיל? מה מתוצאות החיפוש יתן לו להבין את התחום באופן כללי? מה מתוך המסמכים הרבים רלוונטי אליו כעובד סניף? אילו מתוך כל התוצאות הם פריטים שנכתבו בזמן האחרון ומה המשמעותיים ביותר?

אלו בדיוק הדילמות שה Curation מתמודד איתם. אין צורך שמומחה תוכן יכתוב מגילות שלמות על הנושא (מגילות אלו גם יצטרכו להתעדכן כל פעם שחל שינוי בתחום), כל הנדרש מהאוצר הוא לאגד לעמוד אחד את הקישורים המשמעותיים והרלוונטיים ביותר בתחום, יגדיל לעשות אם עמוד אוצרות שכזה יראה שונה לעובד סניף, עובד מטה או יועץ לניירות ערך.

החשיבות של הנושא הולכת וגוברת לאחרונה. בתי תוכנה רבים מתחילים להציע כלי אוצרות לארגונים במטרה לשלבם עם מנועי החיפוש.

כל מי שעוסק בניהול ידע יכול לחוש בצורך המתגבר וגם אני, באופן אישי מברכת על המתודולוגיה החדשה, שהיא לדעתי, בבחינת מורה נבוכים.

כנסים בחו"ל

 

שם האירוע:  Knowledge Management Conference 2012

מיקום האירוע:  University Of Stellnbosch Business School, Cape Town, South Africa
תאריכים: 16 – 18.1. 2012
פרטים נוספים: הקישור כבר לא קיים

 

שם האירוע:    Henley KM Forum 12th Annual Conference

מיקום האירוע:  Henley Business School, Henley on Thames, United Kingdom
תאריכים: 29/2- 1/3.2012 

פרטים נוספים:  http://www.henley.reading.ac.uk/executiveeducation/excellence/The-Henley-Knowledge-Management-Forum/cl-12th-Annual-Henley-KM-Forum-Conference.aspx

שם האירוע:   KM Middle East 2012

מיקום האירוע:  Rotana Beach Hotel  Abu Dhabi, United Arab Emirates
תאריכים:  13 – 14.3. 2012

פרטים נוספים: http://km-me.com/index.php?la=en

 

 

כנסים בארץ

 

שם האירוע:  יום עיון בנושא ניהול ידע בפקולטה לניהול טכנולוגיה במכון האקדמי בחולון

תאריכים:  12/1/2012
פרטים נוספים : להרשמה מוקדמת ללא תשלום: http://www.hit.ac.il/mc/pmi112/


שם האירוע:  הכנס השנתי של פורום ניהול הידע

תאריכים:  22/3/2012
פרטים נוספים : בקרוב...

 

נכתב ע"י ד"ר מוריה לוי

ספר זה, The Naked Presenter: Delivering Powerful Presentations With or Without Slides

הנו ספר שלישי בסדרת ספרים שנכתבה ע"י Garr Reynolds ב- 2011.

כספריו הקודמים, גם ספר זה דן בהעברת מצגות, ואם הספר הראשון התמקד בתכנון כולל של המצגת, והשני בהכנת השקפים, הרי שספר שלישי זה מתמקד בעמידה מול הקהל.

כמו ספריו הקודמים גם ספר זה עתיר השוואות לתרבות ה- ZEN , ויפה בצילומיו לא פחות מאשר בתוכנו.

שם הספר- המציג העירום, בא לייצג תפיסת עולם שכאשר המרצה מתפשט מגינונים, תחפושות, פורמאליות ויתר המעטים שאנו עוטים עלינו, ומופיע באופן טבעי, הרי שהוא יכול להציג באופן מיטבי.

 

להלן מפת נושאי הספר:   

סיכום הספר כולל רק שורות תחתונות. הסיפורים, ההסברים והצילומים- רק במקור.

וכמובן- ממליצים לעיין גם בספריו הקודמים שסיכומיהם מופיעים גם באתר רום.

 

קריאה מהנה.

 

היערכות לפני

 

עיקר ההמלצות להיערכות נמצאות בספרו הראשון של Reynolds (Presentation Zen)

ובכל זאת, להלן מקבץ של כמה המלצות להיערכות:

 

ü       מצגת היא משהו המחייב יצירתיות. שבו עם עצמכם לבד, מחוץ למשרד, כדי לתכנן אותה.

ü    תכננו את המטרה: מה המסר שאתם מבקשים להעביר, מה השינוי שאתם רוצים לחולל בקרב המשתתפים, לפי אלו תכננו את המצגת שמתאים להעביר.

ü       שאלו את עצמכם "למה". למה הנושא והמסקנות שאתם מסיקים חשובות. התשובה המעמיקה תוביל אתכם לתכנון של המצגת שאותה יש להעביר.

ü       תכננו הרצאה שסוקרת לרוחב או מתעמקת; לא גם וגם.

ü       שלבו סיפורים ו- Case studies; מאפשרים לקהל להתחבר; מקלים על הקהל לזכור.

ü    שלבו קטעי וידיאו; שלבו תמונות. כל אלו גם מגוונים וגם מסייעים להתחברות הרגשית דאגו שהתמונות תהיינה בגודל מספיק גדול כדי שתיראנה.

ü       דברו על קונפליקטים: גדול-קטן; צבע שונה; גילאים שונים; כיוונים שונים; וכו'.

ü       אל תציגו סטטיסטיקות ועובדות; הציגו את משמעותן.

ü       דאגו להכיר את קהל היעד שהולך לשמוע אתכם מדברים; לקהלים שונים מתאימות מצגות שונות.

 

התכוננו והיערכו אך אל תעשו חזרות. 

ביום ההצגה:

ü    התלבשו באופן מתאים; עדיף מעט יותר פורמאלי, מאשר פחות; עדיף קצת יותר מכובד מהלבוש הרווח בקהל.

ü       הגיעו מוקדם.

ü       הכינו את החדר.

ü       עודדו אנשים לשבת מקדימה.

ü    הסתובבו בין האנשים ודברו איתם. אם תוכלו מאוחר יותר, במהלך ההצגה להתייחס לשמות של אנשים בקהל, ועוד יותר מכך לסיפוריהם- תקנו הן את אהדתם והן את אהדת הקהל כולו.

השיח המקדים עם האנשים, אמור לסייע גם לכם להירגע ולהרגיש מוכנים עוד יותר.

 

זכרו את אמירתו של אריסטו. נאום טוב פונה להגיון; פונה לרגשות; ומושך בהתבסס על האופי והאישיות של המרצה.

 

חזרה

פתיחה

 

הפתיחה הנה מרכיב קריטי בהצלחה כולה. ב- 2-3 הדקות הראשונות יש הזדמנות לקנות את לב הקהל ולגרום לו להקשיב למצגת כולה. זה הזמן בו בדרך כלל הוא מחליט האם להיפתח ולהקשיב, או לא.

 

ההמלצות מתומצתות בר"ת במילה האנגלית PUNCH המייצגות פתיחות טובות אפשריות:

ü       Personal- פיתחו במשהו אישי הקשור אליכם.

לדוגמא, ניתן לפתוח בתמונת הילדים שלכם ולדבר על הדאגה להם, כפתיחה להרצאה על חשיבות עבודה שלנו כבוגרים לפי כללי בטיחות בעבודה (אחריות למשפחותינו).

ü       Unexpected- פיתחו במשהו לא צפוי, שבירת מיתוס, משפט שלא בלב הקונצנזוס ועוד.

ü       Novel- פיתחו במשהו חדש, שטרם נראה או הוצג.

ü     Challenging- פיתחו במשהו מאתגר שכלית, או מאתגר את הקהל בהנחות היסוד הקיימות. לדוגמא- שאלו את הקהל האם הם חושבים שמשהו (לא סביר שקשור להרצאה) אפשרי.

ü       Humorous- פיתחו במשהו מצחיק. צחוק משחרר ומקשר.

 

לעולם אל תפתחו באפילוג (משעמם...)

עדיף לא להציג תוכן עניינים. אם אתם מרגישים צורך, דברו על מבנה ההרצאה, אך גם זאת, לאחר הפתיחה.

 

חזרה

גוף

 

המלצות:

ü    חשבו על המצגת כשיחה ולא כמופע יחיד.

ü    היו טבעיים, ישרים וישירים ואל תנסו להציג משהו שהוכן מראש ולמדתם בעל פה, רק כי הוא נכון; היו אוטנטיים.

ü    אל תהיו משעממים; אל תקראו נאום; אל תקראו את השקפים בקול; אל תיצמדו להערות ; יצרו נוכחות. הראו את התשוקה שלכם לנושא ולהרצאה. זה מה שמנהיגים עושים.

 ü    נהלו את הפחד שלכם. אף אחד לא טוען שמרצה לא מפחד בבואו לדבר עלפני הקהל. שילטו בפחד. הכירו בו אם קיים; הכנה מקדימה רבה עוזרת להקטין אותו.

ü    אל תעמדו מאחורי הפודיום; צרו קשר עין עם הקהל, התחברו והתקרבו אליו. הסתכלות אפילו על אדם מסוים אחד, נותנת הרגשה לכל מי שסובב אותו שמסתכלים עליהם גם.

עדיף להסתובב בין הקהל, או לפחות על הבמה בזמן ההצגה. כדאי להיעזר בשלט להעברת שקפים כדי לא להצטרך להישאר במקום אחד בלבד.

ü       השקיעו אנרגיה בקול שלכם; שנו את המקצב והעוצמה. קול הומוגני קשה לשמוע לאורך זמן.

ü       השתמשו בשפה מובנת ודברו בגובה העיניים של הקהל.

ü       השאירו תאורה באולם, או לפחות תאורה עליכם. ללא שיראו אתכם טוב יהיה קשה ליצור קשר.

ü       אל תמצו את כל מה שניתן להגיד בנושא. השאירו את הקהל עם טעם לעוד.

ü       אל תשתעבדו לטכנולוגיה.

ü       אם טועים- ישרו והמשיכו. ההצגה חייבת להימשך.

ü     הפעילו את הקהל: שאלו שאלות; צרו קבוצות קטנות שתתמודדנה עם מטלות או תקיימנה סיעורי מוחות ודיוני משנה; שיח מתריס יכול לסייע לגרום לקהל להתחיל לענות ולהשתתף. עשו סקר קצר; השתמשו במשחקי תפקידים; בקשו מתנדבים.

ü       אל תהיו מונוטוניים: שנו תוך כדי. את דרך דיבורכם, את התוכן, את רמת ההפעלה.

ü       אל תנצלו את כל הזמן, אלא עדיף לסיים מעט לפני; בוודאי לעולם אל תאחרו לסיים.

ü       חייכו; שחקו ושעשעו. היו רגועים.

 

זכרו- שמטרתכם היא: 1) לתרום 2) להתחבר לקהל 3) לשכנעו לשינוי.

חזרה

סיום

 

נכון שחשוב לפתוח בפתיחה "חזקה". אך סיום ההצגה חייב להיות חזק עוד יותר.

למרות שתמיד לימדו אותנו לסיים בסיכום הדברים שאמרנו, זה טוב אך לא מספיק.

המלצות:

ü       סיום קצר, פשוט ואלגנטי.

ü       עדיף סיום לא צפוי.

ü       עדיף סיום המתקשר לרגשות.

ü       אפשר לצטט.

ü       אפשר להצחיק.

ü       אפשר לסיים עם סיפור. אפשר לסיים סיפור שהתחלתם בו בתחילת ההרצאה.

אל תשכחו שאתם רוצים לגרום לאנשים להשתנות. שיקלו אם לצאת בקריאה לשינוי.

 

 מספר המלצות לגבי שאלות ותשובות בסיום ההרצאה:

ü       אל תאבדו את האנרגיה או את התשוקה. היו סבלניים.

ü       היו קצרים; חכו לסיום שאלה גם אם הבנתם לאן חותר השואל.

ü       חזרו על שאלות הקהל. יתכן ולא כולם שמעו.

ü       מותר לשאול שאלות חזרה.

דעו מתי (ואיך) להפסיק.

חזרה

המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135