צוללים ל Sharepoint...הכרות מקרוב עם לוח המחוונים

מטרת לוח המחוונים של   :Performance Point

לוח המחוונים של Performance Point מאפשר לדעת, במבט מהיר, מהי רמת הביצועים של הארגון. זהו מידע עדכני ורב משמעות לארגון. מידע זה מגיע ממקורות מידע שונים ומטרתו להציג את הנתונים בתבנית המאפשרת לבחון, לנתח ולהבין אותם.

בעזרת התובנות שיתקבלו באמצעות לוח המחוונים, ניתן לעצב אסטרטגיות עסקיות ולקבל החלטות עסקיות טובות. המהדורה העדכנית של שירותי PerformancePoint ב-  Microsoft SharePoint Server 2010  מספקת תכונות חדשות ומשופרות של בינה עסקית, בהשוואה לגרסאות קודמות. בין היתר שוכללו הדוחות הקיימים, נוספו סוגי דוחות חדשים לבחירת המשתמש, וכן היכולת להוסיף מסננים על גבי הדוחות (לדוגמא: מסנן "10 הערכים העליונים").

 

המאפיינים העיקריים של לוח המחוונים של   :Performance Point
•בחינת הנתונים בחתכים שונים

•פתיחת דוחות בחלון חדש

•ייצוא דוח או כרטיס ניקוד ל  PowerPointאו ל  Excel

•שימוש במסננים לשם איתור הנתונים הדרושים

•הצגת הנתונים בגרפים או בעצי פירוק

•הדפסת לוח מחוונים או דוחות


כיצד בוחרים מחווני מצב מתאימים לארגון? וכיצד מוסיפים מחוון חדש?

המפתח לבחירת מחווני מצב מתאימים הוא להבין מה הארגון רוצה להשיג, כלומר להבין מהם יעדי ומאפייני ההצלחה של הארגון. יש לוודא כי מחווני המצב שנבחרו נותנים מענה ליעדי ומאפייני ההצלחה הללו.

לוח מחוונים לדוגמא:

 

ניתן להוסיף מחוונים בהתאמה אישית: בין אם המידע מבוסס רשימת PowerPoint, Excel, ערך קבוע מראש או מקור מידע אחר, ניתן ליצור עבורו מחוון חדש, המאפשר לבחון את המידע, וכן ניתן להפיק דוחות על מנת לנתח את המידע ולהבין אותו.


דוחות לדוגמא:

מדריך טכני להקמת מחווני מצב ב SharePoint - ניתן למצוא כאן

המידע נאסף מסקירת מסמכים ומדריכים טכניים באתר הרשמי של חברת מיקרוסופט