ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון
נובמבר
2007
-
מהדורה מס'
98
גיליון
נובמבר
2007
-
מהדורה מס'
98
גיליון:
WikIT אינציקלופדיה שיתופית ועכשיו גם למושגי ניהול ידע
על ה- WikIT בוודאי רובכם כבר שמעתם. מדובר ביוזמה ברוכה של חברת מטריקס להקמת מילון מונחים ואנציקלופדיה בנושאי מחשוב. במסגרת שיתוף פעולה של ROM Knowledgeware >>
את ההחלטה על הקמת מנהלת מידע בארגון יש ללוות במספר החלטות משנה. השתיים החשובות בהן מתייחסות לשני רכיבים מרכזיים של המנהלת; הטכנולוגיה והאנשים: בחירת מערכת טכנולוגית חשובה כדי לאפשר הבטחת העמדת התכנים לרשותם של אנשי >>
ספרו של Etienne Wenger
אל תתבלבלו. המונח Communities of Practice אמנם מוכר לנו בעברית כקהילות ידע, ומיד מעלה בראשנו אסוציאציות מתאימות של ניהול ידע. אולם כאן, המונח כפי שמוצג ע"י המחבר, ונטבע על ידו בשיתוף עם Jean >>
מתי עדיף מפגש פנים אל פנים? מתי עדיף מפגש דרך אתר הידע?
אחד מהפתרונות הנפוצים בניהול ידע הוא קהילה, אך האם אנחנו יודעים מהי קהילה? קהילה היא קבוצות אנשים בעלי תפקיד דומה או בעלי תחום עניין משותף, הנדרשים לידע >>
המונח Knowledge Bot שגור בפי רבים העוסקים בעולם ה IT ובעיקר ב- WEB . למרות הארומה אפופת המסתורין של המונח מדובר בעצם בתוכנה אשר שמה נולד מתוך המילה 'רובוט' ומבטא את האינטיליגנציה האנושית, כביכול, המיוחסת לתוכנה זו. אותם >>
צומת ידע, כשמו, כן הוא. צומת ידע הנו אדם, המנקז אליו פניות של אנשים שונים, והוא מנתבם לכיוונים שונים. צומת ידע יכול לנתב למומחה המתאים (כדאי לך לפנות / להתייעץ עם X ), בין אם בארגון, ובין אם מחוצה לו; צומת ידע יכול לנתב למגזין >>
פורטל המדריך הפתוח dmoz הנו המדריך הגדול ביותר והמקיף ביותר הנערך ע"י בני אדם ברשת. הוא מורכב ומתוחזק על ידי קהילה עצומה וחובקת עולם של עורכים מתנדבים. בפורטל ניתן למצוא תת פורטל העוסק כולו בניהול ידע. שווה כניסה! >>
כיצד ליצור תת-אתר חדש ב-SharePoint 2007?
לעיתים יש לנו צורך באתר נוסף פרט לאתר הראשי אשר בו אנו משתמשים. לפעמים אנו זקוקים לאתר ייעודי למטרה ייחודית או לאתר בעל אופי שונה מאתר האב. במקרה ויש לנו פלטפורמת SharePoint >>
הבלוג החודשי עוסק בשאלה מאוד מעניינת והיא כיצד ניתן להגדיר מדדי הצלחה לניהול הידע בארגון. כותב הבלוג מקיים פרויקט ניהול ידע בארגונו ומבקש את עזרת הקוראים בהגדרת מדדים אלו. שיתוף בידע יוצא מן הכלל. מומלץ בחום ומעניין! >>
כישלון הנו הזדמנות להתחיל מחדש בדרך חכמה יותר. ~ הנרי פורד
ידע צריך לשתף! לכן, חברת ROM Knowledgeware מעדכנת אתכם באירועי ניהול ידע המתקיימים בארץ ובעולם. המידע מתעדכן אחת לחודש. הערה: פרסום כנס/קורס באתר אינו מהווה המלצה וחברת ROM אינה אחראית לתכנים וארגון הכנסים. >>
המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 *
Tel 077-5020771/3 *
רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מיקוד 67135