ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון יוני 2017 - מהדורה מס' 213
גיליון יוני 2017 - מהדורה מס' 213
גיליון:

1. קורס ניהול ידע ייפתח בתאריך 6.7.17, לפרטים נוספים והרשמה yamit@kmrom.com 

 

2. פורום KMI בנושא WIKIPEDIA יתקיים ב 17.7.17 לפרטים נוספים לחצו כאן

 

3. כנס ניהול ידע מתארח יתקיים ב 25/7 במשרד החינוך. תוכנית תפורסם בקרוב

 

4. כנס האיכות השנתי (מס' 35) יתקיים ב 28-29.11, ניתן עדיין לשלוח תקצירים להרצאות במסלול ניהול ידע 

נכתב ע"י מירב בר שדה

מעט מאוד תחומים בחיינו אינם דורשים תכנון מוקדם. הן בחיים הפרטיים, החברתיים והן במסגרת העבודה.


תכנון הוא הדרך השיטתית והיעילה להערכת צרכים וקביעת סדרי עדיפויות, ונועד לענות על שאלות כמו מה?, כמה?, איפה?, מתי? ועל ידי מי. התנהגות חברתית לעומת זאת, אינה נשלטת על ידי שיקולים של יעילות או רציונאליות ויחד עם זאת, במקרים רבים, פעילות שכזו מצריכה תכנון מוקדם.


בסביבת העבודה נמצאים לא מעט כלים הבאים לסייע לנו, גאנט פעילות, תכניות עבודה מובנות.. אך האם כלים אלו מספיקים כדי לרתום את השותפים בקלות וביעילות? האם הם מאפשרים דיון ושיתוף בידע? הצורך לקחת את מושג התכנון הפורמאלי ולשלב בתוכו אלמנטים חברתיים של שיתוף, נוצר המונח – תכנון חברתי ואנו נוסיף לו גם את המילה – משתף.


המונח תכנון חברתי משמש באופן כללי לתיאור תכנון השירותים החברתיים או המאמצים לשיפור איכות החיים בקהילות. בואו נניח לרגע שמקום העבודה הוא סוג של קהילה המקיימת מפגשים חברתיים ומקדמת מטרות משותפות.


בואו נראה איך תכנון חברתי משתף, משתלב במסגרת העבודה.


המטרה: הקמת שולחן עבודה מקצועי
שותפים: כל עובדי הארגון
שלב ראשון בתהליך: איסוף המידע

 

אם כל המידע יושב במקום אחד, זה קל. מה אם המידע מפוזר בין מספר גורמים או מערכות? אם נתייחס לבעלי הידע כאל קהילה, הרי שיש לפנינו הזדמנות לרתום אותם לפעילות ולשיתוף פעולה על ידי "תכנון חברתי".


תכנון חברתי נכון יגדיר את תכנית העבודה (מטרות, יעדים, שיטות, משך הזמן, משאבים ועוד) ויסייע בקביעת דרכים לשיפור התקשורת בין חברי הקהילה על ידי:

  • איתור נקודות חוזק וחולשות
  • יוס חברי הקהילה לאיתור פתרונות
  • יצירת "מקום מפגש" לא מאיים לדיון ופתרון בעיות
  • בניית קונצנזוס בסוגיות ו / או בפעולות משותפות.
  • שמירה על תיאום, שיתוף פעולה ושיטתיות בין אגפים שונים.


מחקרים שבדקו מגמות חברתיות, ביצעו מיפוי צרכים ובחנו נושאים משתנים הרלוונטיים למגוון רחב של קהילות, העלו את הצורך להקל על תהליך התכנון. לשם כך נוצרו פתרונות טכנולוגיים שונים כגון אפליקציית MASH המאפשרת להקים, לתכנן ולנהל אירועים המערבים קהילה או קבוצה של אנשים/שותפים, בקלות וביעילות.


הגדרת הפרופיל האישי היא המפתח. לכל משתמש קיימים למעשה שני פרופילים שונים אותם עליו צריך להתאים אישית: חבר ומכר. פרופיל "חבר" מיועד לאירועים בעלי אופי חברתי כמו רכיבה על אופניים בסוף השבוע או טיולים. פרופיל "מכר" מיועד לחברים לעבודה, לפעילויות עסקיות כמו צוותי חשיבה. מכאן, הדרך לתכנון, ניהול וביצוע, מהירה ופשוטה.


בהצלחה!


http://volunteerhalton.ca/programs/socialplanning 
http://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780195389678/obo-9780195389678-0123.xml 
http://www.mesh-app.co/ 

 

נכתב ע"י אלה אנטס

מאחורי כל אתר ארגוני, בDesktop או במובייל, נמצאת מערכת ניהול התוכן, הCMS המאפשרת הנגשת תכנים ארגוניים למשתמשי הקצה.


לרוב, חווית המשתמש עבור העובדים, זוכה ללא מעט חשיבה והשקעת משאבים בעיצוב, בתבניות להנגשת התוכן, בדיקות משתמשים ועוד על מנת לייצר אינטראקציות משמעותיות ונכונות עם משתמשי הקצה, אך בה בעת שמשתמשי הקצה נהנים מאתר ידידותי ונוח לשימוש, לא פעם חווית עורכי התוכן היא שונה.


אפשר לומר, נו מילא, עורכי תוכן מיומנים בהתנהלות עם מערכות ניהול תוכן - ניווט בעץ התוכן של האתר, שילוב גרפיקות מורכבות ועריכת הקוד במידת הצורך.
התפיסה הרווחת היא שיש להקצות את מירב המשאבים לחוויית השימוש שתביא ערך לרוב העובדים ואילו קומץ עורכי התוכן יסתדרו... אבל, תהליכי עריכת התוכן נמצאים בתקופה של שינוי.


המעבר מ"פורטל ארגוני" (Intranet) ל"סביבת העבודה הדיגיטלית" (Digital workplace)., בא ליד ביטוי גם במעבר ממנהל תוכן יחיד / ניהול מרכזי לשיתוף של קבוצת מנהלי תוכן.


חשוב למנהלי האתרים והקהילות שעובדים יבקרו באתר, כמו גם לספק להם תוכן איכותי, שימושי ועם ערך מוסף. התוכן מועלה לאתר על ידי רשת גדולה של עורכי תוכן שפעמים רבות זה אינו תפקידם היחיד או העיקרי, ועל כן אינם עורכי תוכן מיומנים.- בדרך כלל מדובר על עובדים שמשתפים ומעלים תוכן לאתר בתחום ארגוני או מקצועי מסוים, ועושים זאת בנוסף לתפקידם, אם זה מנהלת משאבי האנוש, או קצין ביטחון בארגון וכדומה. כל אחד מהם מתבקש להוסיף את פיסת התוכן שלו, , כל זאת, על מנת ליצור את אותה חווית תוכן עשירה לעובד.


מה יקרה אם אותם "עורכי תוכן שאינם עורכי תוכן" יצטרכו להתנהל עם מערכת ניהול תוכן שמשמשת בדרך כלל עורכי תוכן מיומנים? האם ידעו להפעיל את כל מגוון הרכיבים? מה הסבירות שימשיכו להעלות תוכן לאתר? כנראה שלא...

 

מה עושים? רובנו יודעים כיצד לפרסם תוכן בחשבון הפייסבוק שלנו. מדובר בפעולה פשוטה ואינטואיטיבית. חווית עריכה זו שונה באופן משמעותי מפעולת העריכה במערכות לניהול תוכן. השתמשו במערכות ניהול התוכן של הרשתות החברתיות כבסיס להשראה ליצירת מערכת ניהול תוכן ארגונית ברורה וידידותית ככל שניתן.

 

איך? על ידי:

  • זיהוי תהליכי העבודה המרכזיים של עורכי התוכן - לרוב, פעילות עורכי התוכן מבוססת על 2 תהליכי עבודה מרכזיים: העלאת תוכן חדש וביצוע פעולות עריכה שונות על תוכן קיים (תיקונים, הסרת תוכן שאינו עדכני וכדומה)
  • בחינת כל תהליך מתחילתו ועד סופו ומיפוי הפעולות שדורשות מאמץ קוגניטיבי מעורכי התוכן ועל כן נתפסות כמורכבות ליישום.
  • פישוט אותן פעולות מורכבות - לדוגמה:
מאמץ פתרון אפשרי
איתור האזור בעץ הניווט של האתר שתחתיו מעוניינים ליצור פריט תוכן  יצירת דף נחיתה לעורכי תוכן המכיל אפשרות לבחירת המיקום הרצוי ליצירת הדף מרשימת בחירה בצירוף כפתור "צור פריט חדש" יחסוך מעורך תוכן את הניווט מאחורי הקלעים בעץ האתר ובתת האתרים השונים
חיתוכים והתאמות של תמונות על מנת לשלב בתבנית התוכן יצירת גלריית תמונות לשימוש עורכי התוכן, חתוכה בגדלים המתאימים או לחילופין הוספת יישום המאפשר חיתוך אוטומטי של התמונה לגודל המתאים 
מיקום המידע בדף - איפה לשים כותרת ?איפה גוף הטקסט? יצירת תבניות תוכן בשילוב micro – copy – הנחיות קצרות, בדומה להנחיות למילוי טופס "הכנס כותרת כאן", הכנס תמונה כאן" וכדומה

אז מה הקשר בין פייסבוק, CMS וניהול תוכן על-ידי "עורכי תוכן שאינם עורכי תוכן"? במילה אחת – פשוט ! כמובן שמערכת ניהול תוכן ידידותית הינה אבן דרך משמעותית בדרך, אך איננה עומדת בפני עצמה. על היבטים נוספים
בחוויה וב engagement של תורמי התוכן בפעם הבאה :-)

בעידן הגלישה של היום אין ספק שכדאי להתאים כל אתר אינטרנט לגלישה במסכים קטנים (סלולר / טאבלט / לפטופ ועוד...).


לא מעט "מומחים" טועים במחשבה שאתר רספונסיבי הוא אתר מותאם תוכן למובייל.
האמת היא... שיש הבדל גדול ביניהם.


אתר מותאם תוכן למובייל הינו אתר המציג תכנים מהאתר "הראשי" שמותאמים לצרכיי הגולש ומניעים לפעולה. לרוב, יוצג רק המידע החשוב כמו אנשי קשר וטלפון לחיוג.
מדובר על אתר נפרד לחלוטין מהאתר הרגיל ("הראשי"), במרבית המקרים הוא מחובר לאותה מערכת ניהול אבל נבנה על ידי קוד נפרד מתוכנן, מאופיין ומעוצב באופן שונה וייחודי.


לעומתו, אתר רספונסיבי או יותר נכון עיצוב רספונסיבי (Responsive Design) מתאים את עצמו אוטומטית לגודל המסך שממנו גולשים תוך שמירה על תצורתו המלאה של האתר כמו שהוא מופיע במחשבים (הגולש אינו מבחין שהשתנתה סביבת הגלישה).
בסופו של דבר שני סוגי האתרים אמורים ליצור חווית משתמש טובה מהמובייל ומניעים לפעולה מהירה.


אז אם החלטתם לבנות אתר שמתאים למכשירי מובייל השונים ואתם מתלבטים אם לעצב אותו בצורה רספונסיבית או להתאים את התוכן למובייל, הנה כמה נקודות שכדאי לתת עליהן את הדעת:

  •  סוג המידע שמוצג באתר:
    כשגולש מחפש עסק מקומי (מסעדה / מוסך / פיצרייה / רופא לעזרה ראשונה וכו') הוא מחפש את מספר הטלפון כדי להתקשר או את הכתובת כדי להגיע, מיותר להציג לו אתר מלא עמודים שלא נותנים לו ערך מוסף באותה נקודת זמן...
    לעומת זאת, כשגולש מחפש יועץ עסקי, נותני שירות מנחים וכו', הוא יחפש מידע רלוונטי נרחב באתר (למשל המלצות)...
  •  כלכלית:
    באתר רספונסיבי השימוש הוא בקוד אחד משותף לכל הפלטרפומות השונות. כל שינוי באתר מבוצע פעם אחד. אתר מותאם למובייל הוא למעשה אתר נפרד עם קוד נפרד מאתר. כל עדכון מתבצע פעמיים (בשני המאגרים ולא רק באחד כלומר, תחזוקה כפולה).
  •  שטחי פרסום:
    באתר רספונסיבי, הרבה יותר קשה לשלוט בשטחי הפרסום. בעוד באתר מותאם לסלולר גדלי הבאנרים, המיקום וההופעה שלהם קבועים.
  •  שירותי סלולר:
    קיימים שירותים מסוימים במכשירי הסלולר שלא ניתן להגיע לניצולם באופן מלא בבניית אתר רספונסיבי.
    לדוגמא: שירותי מיקום (מה המוסך הכי קרוב למקום הימצאות הגולש), חיבור ישיר לאפליקציית ניווט (וויז / גוגל מפות) או Click to Call הכפתור שמיועד לחיוג מיידי לעסק ללא העתק הדבק.

טיפ!
מומלץ גם לבדוק את הנתונים מגוגל אנליטיקס כדי להגיע להחלטה הנכונה בהתאם למסר אותו רוצים להעביר באתר. למשל: אם יש לכם אתר רספונסיבי, אבל אחוז הנטישה שלו גבוה מהכניסות במובייל, סימן שכדאי לכם לבצע התאמה מלאה למובייל (ייתכן והכפתורים שמנעים לפעולה או מספר הטלפון באתר קטנים מידיי והגולש צריך להגדיל את המסך עבורם).

 

לסיכום,
גם אחרי שהבנו מהו אתר מותאם ומהו אתר רספונסיבי, זה עוד לא אומר שאנחנו יכולים בקלות להחליט מה עדיף בשבילנו. לפחות השיקולים יותר נהירים לנו, וגם זו התחלה טובה...

 

מקורות:
http://kccollege.co.il/myblog/mobile-marketing/mobile-sites-terminology/ 
https://translate.google.co.il/translate?hl=iw&sl=en&u=https://www.smashingmagazine.com/2011/01/guidelines-for-responsive-web-design/&prev=search 
http://www.more-web.co.il/he/content/blog/post/?ContentID=90 

 

סרטון על ניהול ידע בחמש דקות (קצת פחות)

 

 

כנסים בארץ:

 

שם האירוע: פורום KMI- ניהול ידע WIKI
מיקום האירוע: המאה ועשרים 4 ראשון לציון
תאריכים: 17/7/2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

 

 

כנסים בעולם:

 

שם האירוע:Organizational Knowledge Sharing (OKS) Certificate Programs

 מיקום האירוע: Bangkok, Thailand

תאריכים: 05-09.06.2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

שם האירוע: KM UK 2017

 מיקום האירוע: London, United Kingdom

תאריכים: 14-15.06.17
פרטים נוספים: לחצו כאן

 

נכתב ע"י ד"ר מוריה לוי

הספר "מבוא לתורת הפעילות: או- למה השכן מצליח יותר ?", הינו ספר סאטירי שנכתב ע"י עמוס כץ, כבר בשנת 1975. הספר הינו לכאורה בדיוני, ומדבר על ארגונים מפרי דמיונו של המחבר, אך למעשה ניתן לזהות בין השורות את הארגונים הציבוריים אליהם מייחס הספר והסופר. אלא, שזה לא העניין. הספר, למרות השנים שעברו, ולמרות השירות הציבורי בו הוא מתמקד, נכון במידה מסוימת, לכל ארגון. ברגע שארגון מתפתח, הוא חשוף, פוטנציאלית, למה שהסופר קורא "פעילות" (עבודה שאינה מקדמת את ביצועי הארגון על פי יעדיו המוצהרים).
מה המטרה הלא-מוצהרת, הן של הארגון והן של הפרט? להגביר את הפעילות.
הספר מתאר כיצד ניתן לעשות זאת...

 

 

ממליצה לקרוא בעיון ותוך פתיחות לביקורת עצמית מתוך מטרה לשפר. ואם תצליחו להשיג אי שם, באחד מחנויות הספרים הישנות את המקור- מומלץ. הדוגמאות והמודלים המתמטיים והשרטוטים המלווים, מפיחים כולם רוח חיים ברעיונות המוצגים כאן בתמציתיות יתרה.

מרכיבי עבודה

 

עבודה היא מה שאנו עושים בארגון. הסופר מייחס את העבודה להלן לארגונים ציבוריים וממשלתיים, אך הדבר נכון במינונים שונים כנראה, ולכן נציג את הרעיון באופן מוכלל לכל מקום וארגון.

 

העבודה נחלקת לשני מרכיבים:

  1.  ביצוע- מה שנעשה לקידום המטרות המוצהרות של ארגון.
    דוגמא: בדיקת מזוודה במכס.
  2. פעילות- עשייה נוספת שלא נדרשת לקידום הביצוע.


דוגמא: הפקת דוחות על בדיקות מכס בחודש האחרון.

הגדלתו של כל אחד ממרכיבים אלו מגדילה את העבודה, את התקציב, כוח האדם, הציוד והבינוי, ובעקבות כל אלו- את יוקרתו של הארגון. היות והמטרות המוצהרות הינן קבועות בהרבה ארגונים, הרי שיכולת ההשפעה על היוקרה הינה בעיקר דרך הגדלת הפעילות, כלומר דרך שליטה במנגנון הארגוני.
הגדלת הפעילות משפיעה על גודל הפירמידה, ולכן, גם על יכולתו של הפרט להתקדם.

 

יש, אם כן, הלימה בין רצונו של ארגון להתרחב, ובין רצונו של הפרט להתקדם בו;
גם הפרט וגם הכלל מעוניינים בהגדלת הפעילות.

 


חזרה

 

מאפייני פעילות מוגברת

 

ניתן לזהות פעילות מוגברת בארגון דרך מספר מאפיינים:

  1.  כתיבה מרובה
    הסופר מתייחס לכתיבה כדרך לכסת"ח. יש לו יתרונות נוספים ובמרכזן הבירוקרטיה.
    גם טפסים הם כר לכתיבה.
    אמור לי כמה טפסים שונים יש בארגונך ואדע כמה פעילות מרובה אצלך.
  2. כפילויות
    כאשר יש פיצול ניתן להגיע לכפילויות: רישום כפול ו/או כפילות בתפקידים ו/או כפילות בטיפול (יותר מאדם אחד מטפל באותו אזרח, כל אחד בהיבט משלים וחופף אחר).
  3. היסוס
    הססנות מרובה בארגונים מעידה על פעילות מוגברת. היסוס משמעו שמישהו מעביר את ההחלטה למישהו אחר (ויתכן שזה מפנה למישהו אחר, וחוזר חלילה); היסוס משמעה שעובר זמן עד ההחלטה, ולכן נדרש יותר כדי להגיע לביצוע. וכו.
  4. לחץ אחיד
    ארגונים שבהם יש לחץ אחיד באותה מידה גם על העיקר וגם על הטפל, סימן שיש בו פעילות מוגברת. מדוע? כי אי התעדוף, ותוך שכך לחץ על העובדים, גורמים לביצוע להתממש בדרך הארוכה ביותר שיש. ומכאן הפעילות.
  5. איכות ביצוע ירודה
    ארגונים בהם איכות הביצוע גבוהה, מעיד על מינון גבוה של ביצוע; ולהיפך. איכות ביצוע ירודה, מעידה, כפי הנראה על עיסוק רב בפעילות, ולא על ביצוע ישיר ויעיל. היעדר הבקרה דרך המאזן הכספי, בארגונים ציבוריים, מקלה עוד יותר על האפשרות לביצוע ירוד, ללא שישפיע הדבר על השורה התחתונה הנראית.
    איוש אופטימאלי, בתפיסה זו, הוא כזה בו כל אחד מושם בתפקיד אליו הכי פחות מתאים.
  6. מרחק בין מדרגים
    כאשר ארגון מבוסס היררכיה שטוחה, הביצוע מוביל. לעומת זאת, כאשר הארגון עתיר מדרגים, והמרחק בין העובד המבצע למנהל מרובה- סימן שיש פעילות רבה המשרתת את כל מעברי המידע, כמו גם את ניהול הפירמידה.

 


חזרה

 

הגברת פעילות- דרך הביצוע

 

יש כמה גורמים הקשורים לביצוע, שיכולים להגדיל את היקף הפעילות:

  1.  אי ביצוע
    אם אתה לא מבצע מטלות הקשורות לביצוע (המטרות המוצהרות), הרי ש:
    - זמן שהיה אמור להיות מוקדש לביצוע, הופך לפעילות
    - המערכת נלחצת, ומייצרת פעילות: חקירה, בדיקה, ישיבות, בקשה לדוחות וכו.
  2. ביצוע גרוע
    ביצוע גרוע מייצר פעילות, כי הארגון מתחיל לעסוק בתירוצים מתירוצים שונים, כדי להסביר את רמתו הלקויה של הביצוע. כל המטלות הנולדות כתוצאה מכך- פעילות לשמה.
  3. הוספת מטרות למטרות המוצהרות
    הוספת מטרות פנימיות, מעבר למטרות הביצועיות המוצהרות, מייצרת פעילות לא מבוטלת. בלעדיה, לא תהיה עבודה (שכן המטרה אינה משרתת את הארגון) ולכן היא מתפתחת עם הגדרת המטרה החדשה.
  4. טשטוש המטרות המוצהרות
    ערפול הגדרת המטרות המוצהרות מאפשרת כניסה של פעילות לוואקום של אי הבהירות.
  5. יוזמה
    יוזמות חדשות ממנפות פעילות. צרכי הביצוע מגיעים מגורמים חיצוניים. יוזמות פנימיות, לעומתן, משפיעות באופן טבעי על כל השאר- כלומר על הפעילות.
    לעיתים התחושה היא שהיוזמה מסייעת לביצוע (טופס חדש), אולם אין להתבלבל, הטופס משרת את הארגון ולא את הלקוח.
  6. סיכומים
    כל פעילות של איסוף נתונים, ניתוחם, הפקת דוחות על בסיסם, ממוצעים, מגמות ומה לא- כל אלו מייצרים פעילות. פעילות היא גם כל העבודה שמסביב הנדרשת להסברים המלווים, להקדמות, לפגישות עם סיכומים אלו וכו.

 


חזרה

 

הגברת פעילות- ניהול

 

ישנם גם כלים ניהוליים רבים המסייעים להגברת הפעילות:

  1.  הקמת ועדות
    בין אם ועדות קבועות (מקצועיות, טכניות, תכנון, כ"א, שיפור וייעול, תרבות וכו) ובין אם ועדות אד-הוק לצורך מטרה מוגדרת, ועדות יוצרות פעילות. הן כלי המשחק של המנגנון ליצירת פעילות מוגברת. ניתן כמובן להוסיף חטא על פשע, ולייצר ועדות המפקחות על ביצוען של ועדות אחרות.
    כל נושא שלא נוח לטפל בו, מה טוב מלהקים ועדה שתבדוק את הנושא ותטפל בו, ובינתיים כולם ישכחו מדוע הוקמה.
  2.  ישיבות
    ישיבות מגבירות פעילות. ככל שעובד מתקדם, הוא מבלה ביותר ישיבות, ובישיבות ארוכות יותר. בספר מוצג מודל המלמד כיצד עובד המתקדם בארגון מתחיל מ 100% ביצוע; בהדרגה נכנס זמן לישיבות ולשתיית תה; בהמשך גם לנסיעות בחו"ל; ולבסוף, במדרגים הגבוהים, עיקר הזמן אכן בחו"ל ומיעוטו בישיבות ותה (כאשר המנהל בארץ). כל נושא יכול למצוא דרכו לישיבה: היעדר ניהול, היעדר מוטיבציה, היעדר נוהל וכד'. מספר המשתתפים, אגב בישיבות, הולך וגדל ביחס הפוך לחשיבות הנושא.
  3. סקרים ודוחות
    הזמנת סקרים ודוחות הן טכניקות ידועות ליצירת פעילות. מלכתחילה לפיקוח על הביצוע, אך התפיסה "קודם דווח, בהמשך (אולי) בצע" שינתה תפיסה זו והעבירה את עיקרו לשדה הפעילות. דוגמא מעניינת המובאת בספר קשורה למגוון הרישומים והדוחות להם נדרשים מורים, כנראה מבלי שמישהו יקרא, או יעשה משהו חיובי עם דיווחים אלו.
  4. תרגילים ואימונים
    תרגילים ואימונים ללא ביצוע הם תמצית הפעילות. הרבה עבודה, אפס ביצוע.
  5. סיורים וביקורים
    אין צורך להסביר כיצד טיולים לביקור גופים אחרים מסמלים את הפעילות בשיאה. למתעניינים: אפשר לארגן ביקורים ביחידים, ביקורים בקבוצות, ביקורים הדדיים, וגם ביקורים אצל יחידות שכנות.
  6. ציוד חדיש
    המלצה לציוד חדיש היא כר נרחב לפיתוח פעילות: בחירת הציוד המתאים, הזמנתו, הדרכת השימוש בו, ואין סוף פעילות בין לבין.
    מובן שגם אירועים חברתיים ופעילויות אישיות (על חשבון זמן העבודה כמובן)- פעילות לשמה.

 


חזרה

 

הגברת פעילות- שינוי גבולות

 

קבוצת המלצות אחרונה קשורה לגבולות:

 

ראשית, מתיחת גבול אי הביצוע (בזכותו תגדל הפעילות) כמעט עד שקהל הצרכנים מתפרץ אך רק כמעט עד שם.צריך לשים לב לעצור ב "קו הזעם הציבורי" מעט לפני קו ההתפרצות.

 

ושנית, מתיחת גבול הפעילות הפנימית על חשבון הביצוע, על ידי הגברת הבירוקרטיה. עד מתי? עד רגע לפני שהעובדים מותשים מהיקפה של הבירוקרטיה המשפיעה על העובדים; רגע לפני השביתה.

 


חזרה

 

בעיני הסופר: זכרו עד כמה כדאי לכם להגביר פעילות- יוביל אתכם ליותר התקדמות ויוביל אתכם ליותר הטבות ארגוניות.


ובעיניי: קראתם? השכלתם? אנא מכם... למדו מה לא לעשות (מ.ל.)

המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135