ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון אפריל 2017 - מהדורה מס' 211
גיליון אפריל 2017 - מהדורה מס' 211
גיליון:

1. קורס ניהול ידע- לדעת יותר ייפתח ב 8/6/2017 לפרטים נוספים ולהרשמה ניתן לפנות ל yamit@kmrom.com 

 

2. פורום KMI בנושא נגישות, הנגשה, הגשה יתקיים ב 17/5 לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן 

 

3. משפחת ROM מאחלת חג פסח כשר ושמח לכל קוראי העיתון

 

נכתב ע"י הדס גיל

מה לא נאמר על חווית משתמש בעולם טכנולוגי מתפתח והגדרת האינטרקציה המיטבית בין מכונה לאדם? אנחנו מורגלים לחשוב על חווית משתמש בפן הטכנולוגי, חוויה אשר כוללת את כל האספקטים של האינטראקציה בין משתמש הקצה לבין החברה, השירותים שלה והמוצרים שלה.


חווית משתמש עוסקת במאמץ לגרום למשתמשים לענות "כן" לשאלות כגון "האם האתר/ האפליקציה האלה מספקים עבורי ערך"? "האם הם קלים ונעימים לשימוש?" ויש לה מטרה ברורה: להפעיל אנשים, לגרום לעשות משהו. כמו כן היא לוקחת בחשבון המון מונחים 'מפוצצים' שלקוחים מהעולם העסקי, השיווקי, הטכנולוגי, כגון ארכיטקטורת מידע, שמישות/ שימושיות, נגישות וכיוב'.


מכאן, בהינתן שהדרישה הבסיסית לחוויית משתמש מעולה היא להניע אנשים לפעולה ולייצר חוויה אנושית טובה ללא סיבוכים מיותרים, עם הרבה כיף וכמה שיותר פשוט, אנחנו שוכחים שאפשר גם אחרת, כזו שלא דורשת טכנולוגיה. בדוגמאות הבאות מזכירים לנו כיצד ניתן להעביר ידע, לשמר ידע ולרתום אנשים לצרוך ידע גם בלי להישאב להגדרה המודרנית של 'חווית משתמש'.


'גשם גשם מטפטף' הוא אולי השיר הכי מדובר בימים אלה. המורה ג'יהאן ג'אבר מטייבה החזירה אותנו אחורה לילדות כשלקחה דרבוקה ולימדה את התלמידים שלה עברית בדרך הכי חווייתית ומתגמלת שאפשר. השיר 'גשם גשם מטפטף' שהפך ללהיט ויראלי ברשתות החברתיות, מכיל בתוכו רבדים רבים שהכרחיים לעיצוב חווית משתמש טובה. יש בו אלמנט עיצוב אינטראקציה בריאה, גורם אנושי שמניע לפעולה, כתיבה שיווקית ומקצב מדבק, שימושיות וזכירה ולא פחות חשוב – מבוסס על פסיכולוגיה והכרת דרכי לימוד אפקטיביות בקרב ילדים. שיטת לימוד זו היא תזכורת עבורנו שלעיתים כדי לעורר עניין בידע חדש ולייצר חווית משתמש טובה, צריך למצוא דרכים יצירתיות, פשוטות וכיפיות להנגיש את הידע, תוך מחשבה על הקהל שלך וזה מה ששבה את לב כל מי שנחשף לסרטון הזה. המורה ג'אבר ייצרה הלכה למעשה למידה משמעותית – מושג שנשמע גבוה ועמום וכאן הפך בן רגע למוחשי מתמיד. בעזרת המקצב, הכיפיות והפשטות, התלמידים לומדים עברית באמצעים שבאים הישר מתוך לב התרבות הערבית שממנה התלמידים מגיעים.


ולמי שפיספס, הנה השיר שוב >>


דוגמה נוספת היא המורה בארי וויט ג'וניור (Barry White Jr.) מצפון קרוליינה , שיתכן ונחשפתם אליו גם בסרטון שהפך ויראלי, כמי שהמציא דרך חדשה לקבל את פני תלמידיו שנכנסים לכיתה. את איחולי הבוקר טוב המסורתיים החליף המורה וויט בלחיצת יד ייחודית לכל אחד מתלמידיו והסיבה לכך היא שרצה למצוא דרך יעילה לגרום לתלמידים שלו לאהוב ללמוד וליהנות מזה וכן הסביר ש"לפני שאני מסוגל להעביר להם כמויות של חומר לימוד, אני חייב להשקיע בהם". גם שיטה זו היא תזכורת עבורנו שאפשר לעורר עניין בידע חדש ולשלב מרכיבי חווית משתמש 'מודרניים' במחוות פשוטות ואפקטיביות.


לצפייה בסרטון >>


דוגמא אחרונה היא יפן. ביפן, מדינה אשר לרוב נוהגת לאמץ ראשונה כלים טכנולוגיים דיגיטאליים, עדיין עושים שימוש בלוח גירים בכיתות הלימוד ב- 75% מהמקרים! (נכון לינואר 2015). אמנם זה נשמע מיושן, אך השימוש הרחב ב'טכנולוגיית' לוח הגירים ביפן מתוכנן היטב ואפילו משוכלל. משיחות שקיים ברדלי אמרלינג, המדען הראשי של חברת המחקרים פירסון, עם מורים ברחבי יפן, עולה כי קיימות אסטרטגיות רישום על גבי הלוח המכונות board-writing planning. בכל כיתה רותמים תלמיד שיהיה אחראי על ניקיון הלוח ומוכנותו לקראת השיעור, המורים רושמים על גבי הלוח בצורה נקייה וישרה, מנצלים כל שטח בו בצורה מוקפדת, עושים שימוש עקבי בצבעי גיר שונים כדי לקטלג נושאים במידת הצורך ועוד. באמצעות הלוח הישן, המורים מייצרים הזדמנויות לימוד חדשות ללא טכנולוגיה חדשה, כל אחד בדרכו.


לסיכום, אולי האמירה הכי מדוייקת שמאמר זה מנסה להצביע עליה היא שכמנהלי ידע ומעבירי ידע, חשוב לתת את הדעת על טכנולוגיה נכונה ועל עיצוב חווית משתמש אפקטיבית. עלינו לחשוב האם בחירה בטכנולוגיה מסוימת, מתקדמת ככל שתהיה, מתאימה לצורך הספציפי אותו אנחנו מנסים למלא או שמא דרבוקה, לחיצת יד וגירים מספיקים גם בימינו?

 

מקורות:

http://uxi.org.il/library/glossary/ux 
http://uxi.org.il/pages/10316 
http://interlearn.blogspot.co.il/2015/04/blog-post_30.html 

נכתב ע"י נורית לין

המונח 'מגזר שלישי' מוכר, נפוץ ושגור בפי כל. למעשה, מאחורי מונח זה קיים עולם רחב והטרוגני של עמותות, ארגונים, עסקים חברתיים וקרנות, בעלי מאפיינים, פעילות, גודל, תקציב ופריסה שונים ומגוונים. כך, ניתן למצוא תחת אותו המונח עמותה קטנה וצעירה שפעילותה מקומית ומצומצמת, ומנגד, ארגון ותיק, בעל בסיס בין לאומי, רב זרועות ומשאבים, שפעילותו משולבת במוסדות המדינה ומוטמעת בהם (כגון ויצו, נעמת ועוד).


ויחד עם זאת, ועל אף הנאמר לעיל, בבואנו לדבר על ניהול ידע במגזר השלישי, רב הדומה על השונה וניתן בהחלט לדבר על מאפיינים, צרכים ואתגרים משותפים. להלן המרכזיים שבהם:


1. פיתוח ידע: עמותות וארגונים המפעילים תוכניות חברתיות, נותנים שירותים, או בעלי עשייה בתחום ייחודי הינם ארגונים עתירי ידע בהגדרתם, בהם הידע נמצא בליבת העשייה. עבור ארגונים אלו הידע המקצועי הוא המשאב המרכזי, הוא המעניק להם את יתרונם התחרותי ופעמים רבות אף את הצדקת קיומם. היות שכך, עשויים רבים מארגונים אלה להתמודד עם הצורך באיגום וחידוד הידע והתורה המקצועית הייחודית להם, בפיתוח תורת הפעלה ובהבניית כלים פרקטיים לתפעול, ליווי והערכה.


2. עבודה עם מתנדבים: ארגוני מגזר שלישי רבים מתבססים על מתנדבים במגוון מהיבטי פעילותם. התבססות זו, והתנודתיות המאפיינת את פעילות המתנדבים (בהשוואה לעובדים בשכר) מעלה אתגרים רבים בהקשר של ניהול ידע:

  •  כיצד ניתן להפוך את הניסיון הנצבר, אך גם ההולך, של המתנדבים לנכס ארגוני?
  • כיצד ניתן לשמר ולאחזר את הידע הארגוני?
  •  איך נכון להתמודד עם הצורך בהכשרה מעמיקה והקניית ידע וכלים מורכבים למתנדבים בתפקידיהם עתידי הידע?


3. עולמות תוכן משותפים: לארגוני ועמותות המגזר השלישי אתגרים ופרקטיקות מקצועיות דומות הנגזרים מאופי פעילותם ואשר שיתוף ידע רוחבי וחוצה ארגונים אודותם עשוי להביא להזנה הדדית ולניצול משאבים יעיל יותר. עולמות תוכן אלו הינם: גיוס תורמות והון, עבודה עם ארגונים ממשלתיים ומוניציפאליים, שיתופי פעולה בין ארגוניים ועוד.


4. קושי בהפניית משאבים לתהליכי ניהול ידע: חוסר היציבות והביטחון הכלכליים העשויים לנבוע מהתבססות על תרומות והשקעות המאפיינים את המגזר השלישי, עשויים פעמים רבות להקשות על השקעה בתהליכי ניהול ידע ארוכי טווח או בתשתיות וטכנולוגיות ניהול ידע יקרות.


ומהצד השני, ישנם מאפיינים משותפים העשויים דווקא לעודד ולהקל על ניהול הידע במגזר השלישי:


1. אמון: עמותות וארגוני המגזר השלישי מתאפיינים לרוב בתרבות ואתוס של אמון, תחושת שותפות והזדהות רבה עם המטרות המשותפות. כידוע, כל אלו הכרחיים לצורך ביסוס תרבות שיתוף ידע, ותורמים רבות למוטיבציה ולרצון לשתף בידע ובניסיון.


2. גמישות: האופן בו ארגוני המגזר השלישי נולדים ומתפתחים מוביל פעמים רבות למבנה ארגוני והגדרת תפקידים גמישים ודינאמיים המותירים מקום רב ליוזמות אישיות או קבוצתיות. נטייה זו יכולה לאפשר לתהליכי ניהול ידע להיות מונעים ומוטמעים באופן קל, מהיר ואף לא רשמי, משוחררים מהבירוקרטיה והפורמליזציה המאפיינת את הארגונים העסקיים והממשלתיים.


3. חדשנות: מאפיינים אלו של המבנה הארגוני, התרבות הארגונית ואף המניעים והמוטיבציה של העובדים והמתנדבים במגזר השלישי, מביאים לכך שארגונים אלו מתאפיינים במידת חדשנות גבוהה יחסית. מאפיין זה עשוי להקל על ארגוני המגזר השלישי בהתמודדות עם אתגרי ניהול הידע שנימנו לעיל, ומאפשרים להם למצוא פתרונות יצירתיים, מותאמים וחדשניים.


בשנים האחרונות, ניתן לראות כי כחלק מתהליכים פנימיים וחיצוניים החלים על עולם המגזר השלישי המביאים להכנסת פרקטיקות ניהוליות מהעולם העסקי, גם ניהול ידע הולך וקונה את מקומו בארגונים אלו. אך המאפיינים הייחודיים של מגזר זה, האתגרים, האתוס והמטרה העומדת בבסיסם מצביעים על כך שבמקרה של ניהול ידע, אין די בהטמעה פשוטה של המתודולוגיות והפרקטיקות מהעולם העסקי וכי יש צורך בהתאמה ופיתוח ייחודיים המתאימים לעולם זה.

 

נכתב ע"י מורן מערבי

שנת 2017 הולכת להיות סוערת בעולם האלחוטי של המובייל – רשתות מהירות, עוד "דאטה" חופשי ועיצוב UX חדשני. אלו הן התחזיות לשנת 2017:


• שירותי וידאו סטריימינג ללא מגבלה:
בזכות הניצחון של טראמפ בבחירות לנשיאות, אנו צפויים לראות יותר שירותים ללא מגבלת גלישה. השירות החדש DirecTV Now של AT&T הוא דוגמא אחת - וידאו סטריימינג ללקוחות החברה בכמות בלתי מוגבלת (ללא קשר לחבילות הגלישה שלהם).
ל - T-Mobile יש את BingeOn, אך שם המצב שונה משום שהיא מציעה גם הטבה ללא מגבלת גלישה לשירותי וידאו חיצוניים כמו נטפליקס ו- YouTube.


חברת Comcast צפויה גם היא להשיק שירות טלוויזיה בסטריימינג בשנה הבאה שיהיה זמין לכל אחד דרך האינטרנט.


בעוד לקוחות שמחים להשתמש בסטריימינג ב"חינם", מבקרים מזהירים כי פעולות כאלו עלולות לגרום לחוסר תחרות. (אם אתה מרוצה עם ה- DirecTV עכשיו, למה שתנסה שירות אחר?) בסופו של דבר מהלך כזה יכול להוביל למחירים גבוהים יותר עבור הצרכנים ופחות שירותים חדשניים.


• עיצוב UX בשנת 2017:
חוויית המשתמש היא אחת הכוחות המניעים העיקריים בעולם המובייל. כיום, המותגים חייבים להתמקד במתן אפליקציות חזותיות מושכות. ב-2017 נראה עוד אלמנטים עיצוביים יצירתיים, כמו מסכי הפתיחה, גרפיקות חדשות ואינטראקציות מיקרו עיצוביות.
אבל עיצוב ה- UX הטוב ביותר חייב להשתלב בטכנולוגיה שיוצרת חוויה חלקה, אינטואיטיבית ומהנה למשתמשים. לכן מותגים רבים דורשים שירותי עיצובים מותאמים אישית ועבודה עם מומחי UX ליצירת מראה ייחודי עבור האפליקציות שלהם.

 

• רשת 5G קרובה, אבל עדיין לא:
אם כבר מדברים על רשת ה- 5G, 2017 תהיה שנה של "בדיקות" עבור טכנולוגיה זו.
AT&T ו- Verizon כבר החלו בניסויי רשתות ה-5G שלהם עבור 2017, וספרינט ו- T-Mobile גם הם מתכוננות לבדיקת ה- G5. לחברת AT&T יש כבר לקוח לבדיקות הרשת - אינטל, באוסטין, טקסס.


אבל לפני שמתחילים להתרגש יותר מדי, חשוב להבין כי התכנית של Verizon ו- AT&T היא לפרוס את הרשת החדשה בשלב ראשון כתחליף אלחוטי עבור הקו בפס הרחב בבתים לפני הפריסה במכשירים הניידים.


• שליטה באיכות הוידאו:
כמה מאיתנו יודעים לזהות אם הסרטון במכשיר הנייד הוא באיכות DVD או באיכות HD? קרוב לוודאי שבקרוב לא תהיה לנו אפשרות בחירה. T-Mobile ו- Sprint כבר הורידו את איכות הווידאו כמה לשמור על קצב העברת הנתונים. AT&T אמורה גם להוריד את איכות הוידאו החל מהשנה הבאה.

 

לעת עתה, כל התוכניות האלה הן אופציונליות. אבל ברגע שאיום ניטרליות הרשת ייעלם, ויסות הוידאו יכול להפוך לנורמה. הצד החיובי הוא שימוש יעיל יותר של הרשת שיכול לסייע לצרכנים לקבל עסקה טובה יותר עבור חבילות נתונים. וידאו באיכות נמוכה יותר הוא מה שמאפשר לחברות כמו T-Mobile ו- Sprint להמשיך להציע חבילות נתונים ללא הגבלה.

עבור לקוחות אלחוטיים בתוכניות עם כמות נתונים מוגבלת, זה יכול לעזור להבטיח שלא לסיים את החבילה בצפייה בעונה השווה של "משחקי הכס".

 

• אבטחת מידע ופרטיות:
צרכנים רבים מביעים חשש לפרטיותם אך לא תמיד פועלים על אותם חששות. מחקר שבוצע בארה"ב מראה כי לפחות 30% ניגשים לאינטרנט באמצעות Wi-Fi ציבורי פעם בשבוע או יותר - למרות שרק 4.8% מעריכים את ה- Wi-Fi הציבורי כ"בטוח מאוד".

 

זה לא אומר שהאמריקאים פזיזים עם הפרטיות שלהם באינטרנט. סקר מקינזי שנערך לאחרונה הראה שהאמריקאים רגישים יותר לשיתוף הנתונים שלהם בהשוואה לעמיתיהם הסיניים או הגרמניים. אבל בכל המקומות הללו, המשתמשים היו מוכנים יותר ויותר לשתף את הנתונים האישיים שלהם אם הם ראו איזשהו ערך שהם יקבלו בתמורה.

 

המסקנה העיקרית היא שכל עוד המשתמשים יקבלו משהו משמעותי בתמורה (גישה
ל- Wi-Fi, יישום המספק תועלת רבה, הודעות מותאמות אישית וכדומה), הם יהיו מוכנים לשתף את הנתונים האישיים שלהם.

 

• רשת ה- Wi-Fi הראשון שתכבוש את המיינסטרים:
מה שנקרא רשת ה- Wi-Fi הראשון, כמו הפרויקט האלחוטי של גוגל, יכול להיות מרכזי יותר בשנת 2017 הודות לבכורה של רשת ה- Wi-Fi הראשון של ענקית הכבלים Comcast. רשתות אלה משתמשות בשילוב של כיסוי הסלולר לרשתות Wi-Fi מקומיות לספק קישוריות זולה לאינטרנט אלחוטי. כאשר ה- Wi-Fi אינו זמין, הם משתמשים ברשתות סלולריות לספק שירות.


פרויקט האינטרנט האלחוטי הוסיפו תמיכה עבור יותר מכשירים בשנת 2015, אשר סייעו להגדיל את הקהל הפוטנציאלי עבור שירותים אלה.


משתמשים יגלו עניין גדול יותר באמצע 2017 כאשר Comcastתתמזג עם 15 מיליון נקודות חמות של Wi-Fi ברשת 4G של Verizon. השאלה הגדולה היא כיצד Comcast תתמחר את השירות החדש שלה. האם זה יהיה מספיק מפתה לוותר על שירות סלולארי מסורתי?


• הסיב האופטי עדיין איתנו:
ההכרזה של גוגל באוקטובר האחרון כי השהתה את פריסת הסיב האופטי שלה מחצה את חלומות פס רחב במהירות גבוהה של גולשים רבים. ההחלטה לעצור את הפריסה אינה הסוף לפרויקט הסיבים או גישה לאינטרנט במהירות גבוהה. הפרויקט של גוגל סייע למתחרותיה כמו Comcast ו- AT&T להגדיל את שירותי הפס הרחב שלהן.

 

סיבים אופטיים הם עדיין חלק מרכזי של השאיפות של תעשיית הסלולר להקים את שירות ה- 5G. ההבדל הגדול בשנת 2017 ומעבר לה הוא שגוגל, AT&T ואחרים יחפשו לספק פס רחב במהירות גבוהה באופן אלחוטי ישירות לתוך הבית במקום סיבים.


לסיכום ניתן לומר, שבשנת 2017 נראה התפתחות משמעותית בתחום הרשתות האלחוטיות בעיקר במכשירים הניידים שלנו. רשת ה-5G תמשיך להעסיק רבים ונראה כי אנחנו בפני פריצת דרך משמעותית בכל הקשור למהירויות הגלישה.

 

מקורות –


https://www.cnet.com/news/seven-mobile-trends-to-look-for-in-2017/  
http://www.phunware.com/blog/6-mobile-trends-watch-2017/ 

 

כמידי שנה, כך גם השנה התקיימה תחרות 100 Companies that matter in Knowledge Management. בין הזוכים Microsoft, Oracle, IBM, Verint (KANA), Harmon.ie
כמו שפעם נהגנו להגיד, כשהכול היה בעיתון מודפס: לגזור ולשמור

 

סרטון: The Smurfs

סרטון משעשע בנושא ניהול ידע שנעשה במסגרת קורס ניהול ידע באוניברסיטת בן גוריון

 

בלוג: KMI institute

בלוג של KMI Institute עם מגוון בלוגים בנושא ניהול ידע 

 

כנסים בארץ

 

שם האירוע: פורום KMI- נגישות, הנגשה, הגשה
מיקום האירוע: המאה ועשרים 4 ראשון לציון
תאריכים: 17/5/2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

 

כנסים בעולם

 


שם האירוע: KM Strategies for law firms
מיקום האירוע: Birmingham, United Kingdom
תאריכים: 06/04/2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

 

שם האירוע: APQC's 2017 Knowledge Management Conference
מיקום האירוע: Houston, United States
תאריכים: 27-28/04/2017
פרטים נוספים: לחצו כאן

נכתב ע"י ד"ר מוריה לוי

הספר Strengths based leadership: Great leader, teams, and why people follow, הינו ספר מרתק שנכתב ע"י Tom Rath, בכיר בחברת המחקרים Gallup בשנת 2008. הספר מבוסס על תפיסתו של Don Clifton אבי פסיכולוגיית החזקות, שהלך לעולמו בשנת 2003/

הספר, מתבסס על מחקרים וסקרים רבים שבוצעו במשך שנים רבות בגאלופ, ומציג תפיסה לפיה יש סגנונות מנהיגות שונים מצליחים, ועל כל אדם, המבקש להיות מנהיג, לבחון כיצד הוא מתחבר לחזקותיו הוא.


אני מודה, שהספר השפיע עלי, יותר משמשפיע עלי ספר ממוצע. הוא גרם לי לחשוב אחרת על סוגיות המנהיגות. והיות, ובסוף היום, מנהיגות היא הובלה של שינוי בתנאים לא טריוויאליים, והיות וכאנשים העוסקים בניהול ידע אנו עסוקים מאד בסוגיות השינוי, הרי שיש מקום, שכל אחד יתחבר לעצמו דרך חזקות אלו, ואולי יצליח יותר, בזכות זאת, לנהל את הידע הארגוני ולהוביל להצלחה עסקית. ממליצה לקרוא את הספר!!

התפיסה: מנהיגות מבוססת חזקות

מנהיגים רבים צצו ועלו במהלך ההיסטוריה; מנהיגים רבים, אולם, על פי המחקרים- כפי הנראה שונים מאד זה מזה.
למרבה הפלא, למרות שחיפשו וחקרו, אין תכונות המשותפות לכלל המנהיגים השונים. התפיסה המוצעת, שפותחה במקורה על ידי דון קליפטון, סוברת שיש דבר אחד שכן משותף לכלל המנהיגים: הם מכירים בחזקותיהם ויודעים לנצל אותם בעת הצורך לטובת המנהיגות.
מחקר נרחב מאד שהתפרסם ב 2008 וסקר התקדמות של אנשים שנחקרו 25 שנים קודם (7,660 איש!) לימד שאנשים עם מודעות עצמית גבוהה יותר- עליית השכר שלהם דרך השנים היתה משמעותית גבוהה יותר מזו של עמיתיהם עם פחות ביטחון עצמי; גם רמת ההכנסה עצמה ושביעות הרצון מהקריירה היו גבוהים יותר. נתונים שלכאורה לא קשורים- בעיות בריאות, היו שונים ברמתם משמעותית בין קבוצות אלו (לטובת בעלי המודעות העצמית שהיו בריאים יותר).

 

התפיסה המוצעת מתבססת על מחקר של תכונות שנמצאות בקרב מנהיגים. רשימת התכונות שנלמדו כוללת 34 תכונות (מפורטות בפרק היישום להלן) שניתן לקבץ לארבעה תחומים:
ביצוע; השפעה; בניית קשרים; וחשיבה אסטרטגית.
צוותים שכוללים אנשים החזקים בארבעה תחומים אלו נחשבים צוותים מצליחים :-)

 

אגב, גם מנהיגים בעלי חזקות שונות- מצליחים לממש את מנהיגותם ולהשיג את יעדיהם בדרכים שונות, המבוססות על הדרך הייחודית שלהם שבה בחרו לעשות שימוש בחזקותיהם.
ארבעת הפרקים הבאים פורשים את סגנונות המנהיגות השונים- ארבעת התחומים שתוארו לעיל.

 


חזרה

 

סגנונות מנהיגות-

ביצוע

תכונות מרכזיות המקובצות בקטגוריה זו:

  • הישגי
  • מארגן
  • מאמין
  • עקבי
  • מחושב
  • מאמין במשמעת
  • מתמקד
  •  אחראי
  •  משקם

הסבר התכונות וכיצד ניתן ליישם מנהיגות דרכן- בפרק היישום.

 


חזרה

 

השפעה

תכונות מרכזיות המקובצות בקטגוריה זו:

  • פעלתן
  •  מפקד
  •  מתקשר
  • תחרותי
  • שואף למירב
  • בעל ביטחון עצמי
  • משפיע
  • בעל הרושם

הסבר התכונות וכיצד ניתן ליישם מנהיגות דרכן- בפרק היישום.

 


חזרה

 

בניית קשרים

תכונות מרכזיות המקובצות בקטגוריה זו:

  • סתגלן
  • קישורי
  • מפתח
  • אמפתי
  •  שואף להרמוניה
  • מכיל
  • אינדיבידואל
  • חיובי
  • אוהב קשרים

הסבר התכונות וכיצד ניתן ליישם מנהיגות דרכן- בפרק היישום.

 


חזרה

 

חשיבה אסטרטגית

תכונות מרכזיות המקובצות בקטגוריה זו:

  • אנליטי
  • פועל בהקשר
  • עתידן
  •  רעיונאי
  • מתחשב במידע
  •  אינטלקטואל
  •  למדן
  •  אסטרטג

הסבר התכונות וכיצד ניתן ליישם מנהיגות דרכן- בפרק היישום.

 


חזרה

 

מה מחפשים האנשים במנהיג?

 

מסתבר שאנשים, רובנו לפחות, מחפשים מספר דברים קבועים במנהיג אליו נושאים עיניים.
למרות שיש יותר מ- 170,000 מילים בשפה האנגלית, מחקר נרחב שהובילו גאלופ בשנים 2005-2008, הוביל ל- 4 דברים מרכזיים אותם אנו מחפשים בקרב המנהיג שלנו (בשינויי מילים, אך באותה משמעות, פחות או יותר).
הערה: המילה היחידה המוצגת אינה משקפת להערכתי (מ.ל.) את מכלול היבטיה ומומלץ להתייחס אליה בדרך מכלילה ולא בדרך ממוקדת מצמצמת.

להלן הפירוט-

אמון

היכולת שלנו להאמין למנהיג.

מילים קרובות שעלו במחקר כוללות- honesty, integrity, respect.

היות ואלו הם תפוקות של קשר מבוסס אמון, בחר המחבר לשלבם באותה הקטגוריה ולהתייחס לאמון שהוא הבסיס המשותף.

 

היבטים אלו, אם קיימים בארגון, משפיעים על:

  • המחוברות של העובדים למקום העבודה (engagement).
  • היעילות שגוברת
  • הפרודוקטיביות בעבודה שגוברת

 


חזרה

 

חמלה

המילה חמלה נשמעת כמילה חזקה, אולי חזקה מידי. למרות שהמחבר מודע לכך, הוא בחר להשאירה, ולא לתת קטגוריה שונה לקבוצת המילים הקשורות.
חמלה היא דבר שפעמים רבות אנשים מפגינים כלפי משפחה או חברים, אך פחות יטו להפגינו כלפי אדם אותו מנהלים.
מילים קרובות שעלו במחקר ונכללו בקטגוריה הינן- אכפתיות, חברות, שמחה ואהבה.

 

אנשים או עובדים שחשו חמלה (חיובית) ממנהיג:

  •  משמעותית בעלי סיכוי גבוה יותר להישאר בארגון
  •  בעלי הרבה יותר לקוחות מחוברים (engaged)
  • באופן ניכר, יותר מועילים לארגון
  •  מייצרים יותר רווחיות לארגון.

 


חזרה

 

יציבות

כאשר מדברים על יציבות, מתייחסים למנהיגים שניתן לסמוך עליהם בעת הצורך.
מילים קרובות שעלו במחקר כוללות- ביטחון, חוזק, תמיכה ושלום.

 

האדם (או העובד) מצפה מהמנהיג שלו גם ליציבות בערכי הליבה, עם מינימום שינויים, והבנה מה נדרש ממנו בהקשר.

 

היציבות מתייחסת באופן טבעי גם לידיעה שהשכר מגיע מידי חודש בחודשו באופן יציב, כלומר ליציבות פיננסית.
עובדים שבעלי ביטחון ביציבות הפיננסית העתידית של הארגון בו שוהים פי 9 מחוברים לעבודה בהשוואה לאחרים.

 

תקווה

אם יציבות, שהוזכרה לעיל דיברה על תחושת ההווה, הרי שאנשים מצפים ממנהיגיהם גם לתקווה לעתיד.
התקווה נותנת משהו להסתכל לעברו, ומסייעת לראות גם דרך כאוס ומורכבות.
מילים קרובות שעלו במחקר כוללות: כיוון, גורל, הנחיה.

 

השפעת גורם זה:


- אנשים שמנהיגיהם גרמו להם לתחושת התלהבות לגבי העתיד היו יותר מחוברים לארגון.

 

וחשוב לזכור שיוזמה קשורה ליצירת תקווה (במקום השקעת כלל הזמן בתגובה לקיים). מאפשר יצירת הזדמנויות ומייצר, יחד עם התקווה, גם אופטימיות.

 


חזרה

 

היישום: בניית מנהיגות מבוססת חזקות

להלן המלצות ליישום מתוך המתואר בספר.
בספר קיימות כ- 10 המלצות לכל אחת מ- 34 התכונות המאפיינות מנהיגים. המלצות אלו משויכות לארבע הקטגוריות המגדירות מה אנשים מחפשים ממנהיג.
בנוסף, מוצגות 3-4 המלצות איך להנהיג אדם בעל תכונה שכזו.

 

בסיכום זה- מוצגת המלצה אחת מכל סוג (היתר תצטרכו לקרוא בספר.. מ.ל.), כאשר כל פעם מוצגת המלצה לגבי תחום אחר באקראיות.
הרעיון: כל אחד, אחר ניתוח תכונותיו הוא, יבחר איך לחזק את ארבעה הדברים שמחפשים אנשים במנהיגם, תוך התבססות על חזקותיו. ההמלצות הם כלים לדוגמא אותם יכול לאמץ.
ההמלצות רשומות להלן לפי סדר אלפביתי של התכונה (באנגלית, כפי שמופיע בספר):

 

הישגי ACHIEVER
מאפיינים: בעל כוח התמדה ועובד קשה. שואב סיפוק מלהיות עסוק ופרודוקטיבי.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:


  • • בחר כל יום גם יעד אחד למימוש הקשור לאדם אחד ולקשר עימו. תגרום כך לאנשים להרגיש בעלי ערך, לגבי הזמן וההשקעה שלך (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:


  • • כאשר אדם כזה מסיים משימה, הפוגה היא באופן נדיר משהו שישמח אותו. הוא יהיה יותר בעל מוטיבציה אם תוקיר אותו על מה שסיים ותיתן לו מיד מטרה חדשה שמאתגרת אותו.

פעלתן ACTIVATOR
מאפיינים: גורם לדברים לקרות. הופך מחשבות למעשים. פעמים רבות חסר סבלנות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • לעיתים אנשים זקוקים פשוט לאנרגיה שלך כדי להעביר אותם מפחד למעש. אנשים חוששים מהתחלות ותפיסת ה "בואו נשים רגל בדלת ומתחיל לפעול" יכולה להקל בהיבט זה (תקווה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • כדי למנוע מאדם זה לרוץ ליותר מידי מכשולים תוך כדי העשייה הפעלתנית, הצמידו לו בן זוג בעל חזקה כאסטרטג או יכולת אנליטית.

סתגלן ADAPTABILITY
מאפיינים: מתקדם עם הזרם. מתייחס להווה כשמגיע, ומתקדם לעתיד יום אחר יום.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  יש בך, כנובע מהסתגלנות, מודעות טובה למצבים ותשומת לב/קשב לאנשים המושפעים ממנו. יכולת זו הופכת אותך לשותף חשוב לאחרים כאשר הם צריכים (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • מקם איש זה בתפקיד התלוי ביכולתו להתאים לתנאים משתנים.

אנליטי ANALYTICAL
מאפיינים: מחפש סיבות ותוצאות. בעל יכולת חשיבה על כל הגורמים המשפיעים על מצב נתון.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  סייע לאחרים להבין גורמים המשפיעים על שתשפיע על הצרכים והרצונות שלהם. תקשר להם שאתה רוצה מה שטוב עבורם (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • לא תמיד תסכים עם אדם זה, אבל תמיד כדאי לקחת את דבריו ברצינות. כפי הנראה הוא השקיע חשיבה בנקודות שהעלה.

מארגן ARRANGER
מאפיינים: יודע לארגן, אך בעל יכולת גמישות משלימה. אוהב להבין איך החלקים והמשאבים יכולים להיות מאורגנים להשגת עבודה מיטבית.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  אתה יכול לסייע לאנשים לארגן יותר טוב את זמנם וההתחייבויות שלהם, לרבות המלצה להפסיק דברים שפחות חשובים. גרום להם לחשוב איך לארגן מחדש את תחומי האחריות שלהם, כדי לשפר את הפרודוקטיביות שלהם לעתיד (תקווה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • אדם זה מתאים לשמש כמנהל או מפקח. יכולתו לארגן מאפשרת לו להבין איך אנשים עם יכולות שונות יכולים לפעול יחד נכון.

מאמין BELIEF
מאפיינים: בעל ערכים שאינם משתנים. משמעות הערכים יוצרת עבורו את משמעות החיים.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • היזהר שלא ליצור נכון/ לא נכון לגבי ערכים בעת תקשור לאחרים. חשוב על המסרים שאתה מוציא, שלא יהיו שיפוטיים מידי (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  אדם זה מתאים יותר לתפקידים בהם חשובים הערכים מאשר לכאלו בהן חשובה הרווחיות. הוא שירותי באופן טבעי, וכדאי לייצר לו תפקיד הולם שימצה תכונה זו.

מפקד COMMAND
מאפיינים: בעל נוכחות. לוקח שליטה על מצב ולוקח החלטות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • המילים העוצמתיות שלך מעוררות השראה. דבר על "לשם מה?" (רציונאל וחשיבות) כאשר אתה מטיל משימות (תקווה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • כאשר אתה מתעמת עם אדם שכזה, היה נחוש. כמה שיותר מהר לאחר מכן- העבר אותו לפסים של עשייה פרודוקטיבית. כך הוא יתגבר על העימות מהר.

מתקשר COMMUNICATION
מאפיינים: בקלות יודע לתרגם מחשבות למילים. בר שיח טוב, ובעל יכולת טובה להציג נושא.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • מלבד היותך דובר של עצמך, אסוף דעות של אנשים סביבך או של סיפורי הצלחה של הצוות ותקשר אותם. בדרך זו אתה מבסס גם את מקומם (יציבות).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  בקש מהאדם לסייע בהכנת מצגות למומחים.

תחרותיCOMPETITION
מאפיינים: מודד את התקדמותו אל מול ביצועי אחרים. חותר לנצח במקום הראשון ולחגוג ניצחונות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  לעולם יהיו גם רמאים. זכור, שלא תמיד, ולא בכל מחיר, ההצלחה כדאית. זכור לשמור על יושרה גם במחיר הפסד (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • דבר עם איש זה על כישרונותיו, כדי לסייע בידו להפעילם בחתירתו לניצחונות.

קישורי CONNECTEDNESS
מאפיינים: פחות מאמין במקריות, וסובר שלכל אירוע יש סיבה.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  בכל ארגון יש גבולות טבעיים בין יחידות שונות. השתמש בתכונת הקישור כדי לחצות גבולות ולייצר שיתופי ידע ושיתופי פעולה חוצי גבולות להשגת יעדים (תקווה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • בן אדם זה מרגיש שהוא חלק ממשהו גדול יותר. הוא ייהנה לתרום ליעדים ארגוניים.

עקבי CONSISTENCY
מאפיינים: חדור מודעות לגבי הצורך לתת לכל האנשים יחס זהה. מנסה לתת יחס זהה לכולם בהתאם לחוקים וכללים שקובע ובהם דבק.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • ברר עם עצמך האומנם אתה מפגין חמלה כלפי כולם. האם אתה תמיד שם כאשר צריכים אותך? רצונך לעקביות תשפיע על יכולתך להרחיב את מעגל החברויות והקשרים (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • במקומות בהם נדרש להכיל חוקים או עקרונות במידה זהה לכולם- הסתייע באדם זה. יהיה לו קל להסביר או להצדיק לאחרים את העשייה.

פועל בהקשר CONTEXT
מאפיינים: נהנה לחשוב על העבר. מבין את ההווה דרך חקר העבר.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • שתף אחרים בסיפורים אישיים שלך, שאחרים יכולים להתחבר אליהם. היותך חשוף ביחס לעברך יסייע בבניית אמון כלפיך (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • כשאתה מבקש מאדם זה לעשות משהו, קח זמן כדי להסביר מה הוביל לבקשה. הבנת הרקע תסייע לו להתחייב לביצוע.

מחושב DELIBERATIVE
מאפיינים: מפגין רצינות בתהליך קבלת החלטות. צופה מראש מכשולים.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  אנשים מעריכים את ההחלטות המחושבות שאתה מקבל. ספר להם על החלופות ושתף את דעתם בתהליך, אם ההחלטה משפיעה עליהם (יציבות).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • אדם זה יכול להצטיין במשא ומתן על חוזים, בעיקר מאחורי הקלעים.

מפתח DEVELOPER
מאפיינים: מכיר ומפתח פוטנציאל של אחרים. מזהה סימנים של שיפורים, גם קטנים, ושואב סיפוק מהם.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • עודד אנשים לחפור עמוק לתוך כישרונותיהם ולהתקדם, למרות הסיכונים הכרוכים בכך. איתך יחושו ביטחון גם אם נכשלים (יציבות).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • אדם זה יטה להילחם על אנשים ולהחזיק אותם, גם כאשר מזמן ברור שהדבר לא נכון. עזור לו, במקום זאת, להפנות משאבים אלו לחיפוש מקום אחר שיכול להתאים להם.

מאמין במשמעת DISCIPLINE
מאפיינים: נהנה מרוטינה ומבנה. עולמו מתואר בדרך הטובה ביותר דרך הסדר שהוא יוצר.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • דאג לחברים, על ידי כך שאתה דואג לפרטים הקטנים ומשחרר אותם מדאגה זו (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • כאשר יש יותר מידי משימות בו זמנית, סייע לאדם זה לתעדף. הבטח שאכן יעבוד לפי התעדוף ולא ישקע בכל המשימות בו זמנית.

אמפאתי EMPATHY
מאפיינים: חש כיצד מרגישים אנשים אחרים, על ידי כך שמעמיד עצמו במקומם (בתפיסת החיים או המצב).
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • לפעמים אתה מבין מה אחרים חשים, עוד לפני שהם מודעים לכך. יכולת זו יכולה לנחם או לעצבן- תלוי איך משתמשים בה. היה מודע ליישמה באופן חיובי (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  שים לב, אך אל תפעל ביתר שאת אם אדם זה בוכה; דמעות הם חלק מחייו.

מתמקד FOCUS
מאפיינים: בוחר כיוון, מתקדם לעברו, ועושה את התיקונים הנדרשים כדי להישאר במסלול.
מתעדף ואז פועל.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • עזור לאנשים לתעדף בהיבטים החשובים באמת לחייהם, ולהתמקד במה שחשוב (תקווה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • קבע יעדים עם לוחות זמנים ותן לאדם למצוא לבד איך הוא מיישם. אדם כזה אוהב עצמאות.

עתידן FUTURISTIC
מאפיינים: בעל השראה מהעתיד וממה שצופן בחובו. מעביר השראה גם לאחרים אותם מחבר לחזונו.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • סייע לאנשים אחרים לראות מכשולים עתידיים לפני שהם מתרחשים. אנשים ישמחו להסתייע בעצתך ולתת אמון בדבריך (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • כאשר הארגון חווה שינוי, הסתייע באדם זה לתרגם כיצד ייראה השינוי במונחי עתיד, לאחר יישומו.

שואף להרמוניה HARMONY
מאפיינים: חותר לקונצנזוס. לא אוהב מחלוקות ומחפש הסכמות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  יסד ועודד אינטראקציות ופורומים בהם אנשים חשים שדעותיהם נשמעות אל נכון. בדרך זו תעודד אנשים להיות יותר מחוברים, להשיג יותר יעדים אישיים ולתרום לביצועי הצוות. אלו ייצרו תקווה לעתיד (תקווה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  הקף אדם זה באחרים בעלי תכונה זו. מצא אתה תחומי עניין משותפים עימו, ודבר עימו עליהם.

רעיונאי IDEATION
מאפיינים: מוקסם מרעיונות. יודע למצוא קשרים בין דברים שונים לחלוטין.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • בטבעך, אתה חייב לקחת סיכונים. הרגע את האנשים שסביבך שהסיכונים מחושבים ותן להם ביטחון בכך שתראה להם את הלוגיקה שבדברים. עדכן אותם בהתפתחויות (יציבות).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  עודד אדם זה לחשוב על רעיונות שניתן לשתף עם לקוחות טובים. יגביר את נאמנות הלקוחות.

מכיל INCLUDER
מאפיינים: מכיל אחרים. מודע לאלו שנשארו בחוץ ועושה מאמץ לשלבם.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • אתה בטבעך מכיל כל אדם. עזור גם לאחרים, לראות מעבר לקנקן, גם את החיובי הפנימי שבאנשים נוספים. אנשים יכבדו אותך על כך שאתה מכבד אחרים (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  שלב אדם זה בתוכנית אוריינטציה לעובדים חדשים.

אינדיבידואל INDIVIDUALIZTION
מאפיינים: מתעניין בתכונות הייחודיות של כל אדם. בעל יכולת להבין איך אנשים שונים יכולים לעבוד יחד ביעילות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • לעיתים אתה יודע יותר משאנשים רוצים שיידעו עליהם. שמור על סודיות ושתף עימם, רק על בסיס של אחד על אחד (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • בקש מאדם זה לקחת חלק בהדרכות פנימיות של הארגון. אדם זה יידע איך להתאים את הלמידה לאנשים השונים.

מתחשב במידע INPUT
מאפיינים: משתוקק לדעת יותר. בדרך כלל אוהב לאסוף ולשמור מידע. מסוגים שונים
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  אנשים מעריכים אותך כמנהיג על כך שאתה מכיר מקורות מידע רבים ומודע לרוב ההתפתחויות והידיעות החדשות. תן לאנשים לדעת שאתה אוהב לענות על שאלותיהם ולהשקיע במחקר לגבי נושא לוחצים הקשורים אליהם. היה זמין לאנשים וטע בהם את הידיעה שהם יכולים להסתמך עליך בהקשר זה (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • בקש מדם זה שילמד נושא שחשוב לארגון.

אינטלקטואל INTELLECTION
מאפיינים: מתאפיין בפעילות אינטלקטואלית. בעל יכולת התבוננות פנימית ומעריך דיון אינטלקטואלי.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • זכור, מעת לעת, לעצור וללכת שלב אחורה, כדי שאנשים יוכלו להתחבר לערוץ המחשבה שלך.


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • עודד אדם זה לעצור ולחשוב. הוא זקוק לפרקי זמן שכאלו.

למדן LEARNER
מאפיינים: בעל תשוקה ללמידה ולשיפור מתמיד. תהליך הלמידה, לעיתים יותר מהתפוקה- הוא שמרגש אותו.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • למידה לוקחת זמן. אתה מבין זאת, ולכן יש לך סבלנות וסובלנות לכך שגם לאחרים לוקח זמן ללמוד. תקשר להם זאת, ושאתה מאמין בערכם ויכולתם להתפתח גם כאשר הנ"ל לא עומד בקצב המצופה (יציבות).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • שים אדם זה בתחום תוכן בעל השתנות מתמדת.

שואף למרב MAXIMIZER
מאפיינים: מתמקד ביכולות כדרך להניע הצטיינות של הפרט ושל הקבוצה. מחפש להפוך דברים חזקים לעילאיים.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  השתמש ביכולותיך כדי לשחרר אחרים ממשימות, לא כדי לצפות מהם שינהגו כמוך (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • ככל הניתן, בנה לאדם זה מסלול קריירה ותוכנית תגמול המאפשרים לו צמיחה ומצוינות.

חיובי POSITIVITY
מאפיינים: בעל התלהבות מדבקת. עליז ויודע לגרום לאחרים להתרגש ממה שהולכים לעשות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  שים לב שאמירותיך תהיינה תמיד אוטנטיות, ולא חיוביות ללא כיסוי, שכן הנזק מאמירה שאינה אוטנטית גרועה יותר מביקורת (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • בקש מאדם זה לסייע בתכנון אירועים ארגוניים ללקוחות טובים (למשל השקות או מפגשי לקוחות).

 

אוהב קשרים RELATOR
מאפיינים: נהנה ליצור קשרים עם אחרים. מוצא סיפוק בעבודה קשה עם חברים להשגת מטרה.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • צור אי של א-פורמאליות בתוך הפורמאליות הארגונית (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • בקש מאדם זה ליצור יחסים אוטנטיים עם אנשים ביקורתיים בארגון שאתה רוצה לשמר.

אחראי RESPONSIBILITY
מאפיינים: לוקח בעלות פסיכולוגית על מה שאומר שיעשה. מחויב לערכים יציבים דוגמת כנות ונאמנות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • תחושת האחריות שלך נוטעת תחושת ביטחון בקרב האחרים. שתף אנשים ותן להם חלקים קטנים באחריות זו, כך שכל אחד מחברי הצוות ימצא עצמו תורם לקבוצה (יציבות).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  בקש מאדם זה, אחת לתקופה, לקחת על עצמו אחריות מסוימת. הוא אוהב להתנדב, אז תן לו הזדמנות.

משקם RESTORATIVE
מאפיינים: יודע להתמודד עם בעיות. טוב בלמצוא מה לא תקין ולפתור או לתקן את שנדרש.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • אנשים צריכים אותך כשהם במשבר. היה הראשון להגיב ולהציע סיוע (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • השם אדם זה בתפקיד בו הוא פותר בעיות ללקוחות הטובים ביותר.

בעל ביטחון עצמי SELF ASSURANCE
מאפיינים: חש בטוח ביכולתו לנהל את חייו. בעל תפיסה פנימית הנותנת לו ביטחון שההחלטות שקיבל נכונות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • הגדר יעדים שאפתניים, גם אם אחרים חושבים שאלו לא פרקטיים ואפילו לא אפשריים. הביטחון העצמי יכול להוביל אותך גם להשגת יעדים אלו, החשובים לא רק לך אלא גם לארגון, לעמיתים או למשפחה.


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • מקם אדם זה בתפקיד בו נדרשת התמדה ועקשנות להצלחה. הביטחון העצמי שלו יאפשר לו להתמודד עם הלחץ.

השפעה SIGNFICANCE
מאפיינים: רוצה להיות חשוב מאד בעיני האחרים. עצמאי ואוהב להיות מוכר.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • השפעתך על העולם תלויה כמעט לחלוטין על כמות האנשים המאמינים בך כמנהיג. תמיד היה אמיתי במי שאתה, ואנשים יראו ויעריכו את האוטנטיות (אמון).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  •  תן לאדם זה במה בנסיבות הנכונות, אחרת הוא ינסה להשיג את הבמה, בכל מקום שאפשר, לאו דווקא איפה שמתאים.

אסטרטג STRATEGIC
מאפיינים: יוצר חלופות המאפשרות להמשיך. בהינתן תרחיש נתון, יכול לאתר בקלות תבניות וסוגיות קשורות.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  • יישם את יכולות החשיבה האסטרטגית גם ביחסים עם אנשים אחרים. הכן רשימה של האנשים המשפיעים עליך הכי באופן חיובי, ומפה איפה כדאי להשקיע יותר זמן ומאמץ ביחסים (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • מקם אדם זה בקדמת הארגון. יכולתו לחזות בעיות ופתרונות בעל ערך בל ישוער. בקש ממנו לדווח בנושאים אסטרטגיים.

בעל הרושם WOO
מאפיינים: אוהב את האתגר שבמפגש עם אנשים חדשים והצלחה מולם. מפיק סיפוק משבירת הקרח ומקשר עם האחר.
המלצה לדוגמא למנהיג בעל תכונה כזו:

  •  אתה מרוויח חברים ומעריצים בכל אשר תלך. חשוב שתפתח חלק מהקשרים לקשרים ארוכי טווח. חשוב איך לגרום לאנשים אלו להרגיש שהקשר מיוחד עבורך (חמלה).


המלצה לדוגמא להנהגת עובד עם תכונה כזו:

  • במידה ואפשר, בקש מאדם זה לייצג את הארגון או הקהילה שלך אל מול הכולם הרחב יותר.

 


חזרה

 

ועוד משהו לסיכום:
מנהיגים רבים לא ראו את הצלחתם כסוף פסוק וכיעד סופי. הם ראו אותה כשלב, שלאחריו יוכלו להעביר גם לדורות שאחריהם שיוכלו להמשיך, להצליח ולהוביל גם בתקופות הבאות. מעורר השראה.

המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135