ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון יולי 2000 - מהדורה מס' 10
גיליון יולי 2000 - מהדורה מס' 10
גיליון:

החדשות החמות של עולם ניהול הידע נוגעות למחקר מקיף שבוצע לאחרונה ע"י OutSell. לטענתם, כל השנים בוחנים כולם את משמעויות ה- IT (מחשוב) ובוחנים התקדמות שוק זה. כולם נמנעו עד כה מניתוח השוק המשלים- IC, ובשמו המלא: Information Content.

שוק זה, כך טוענים, שוויו 140,000,000,000$ לשנה (אם לא טעינו בכמות האפסים- הכוונה הנה ל- 140 בליון דולר). עתה לאחר שאנשי IT העמידו את הטכנולוגיות והתשתית המאפשרים ניהול נתונים, מידע וידע, תורה של "כלכלת ניהול הידע" למצות את האפשר, תוך ניהול הידע החיצוני והפנימי לארגונים.

 

היכונו.

אנו חוזרים ומדגישים כל העת, כי ניהול ידע אינו מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי להשגת מטרות  הארגון. אנו חוזרים ומזכירים כי יש להביט כל העת על המטרות שקבענו, אותם משפר ניהול הידע ולוודא שאכן אנו מקדמים מטרות אלו במידה ראויה, ולא מתבדרים לניהול ידע לשמו.

רשימה קטנה של "סוגי מטרות" מסייעת להגדרת המטרות. מומלץ, להבא, כאשר ממפים נושאי ניהול ידע, ובוחנים מה ראוי לניהול, להיעזר ברשימה זו, כדי להתחדד בכיוונים הנכונים:

           א.              גידול: ניהול ידע לצורך הגדלת הכנסות החברה, ע"י הוספת ערך למוצרים ושירותים שהחברה מוכרת, או ע"י יצירת שווקים חדשים, מוצרים ושירותים חדשים ואפילו צמיחה.

  ב.           יעילות: הקטנת הוצאות או זמן, כנובע משימוש חוזר בידע קיים, ומשיפור תהליכים הנובע מניהול הידע.

ג.            לקוחות: ניהול הידע לצורך חיזוק הקשר עם הלקוחות או הגברת שביעות רצונו.

ד.            עובדים: ניהול ידע לצורך שיפור שביעות רצון המשתמש, שיפור שיטות הלימוד, שיפור תהליך גיוס עובדים חדשים ושימור עובדים קיימים.

יתרה מכך. אם הגעתם למצב שבו כבר חשבתם שמצאתם את כל מוקדי הידע, ולמדתם לנהלם, עשו שוב שימוש חוזר ברשימה זו. ראו אם כל הכיוונים מוצו, ואיך ניתן לעבור לשלב הבא בניהול הידע, לאחר השלב הראשון, המזכיר כל כך את שלב "כיבוי השריפות".

והפעם על :

“Knowledge Half life”- אמצע הדרך.

אמצע הדרך של הידע מוגדרת כנקודת הזמן בה רכישה של ידע חדש יותר כדאית (במונחים של עלות-תועלת) מתחזוקה/שימוש חוזר בידע הקיים.

כיום כאשר מתכננים ובונים מאגרי ידע חדשים, כולל אמצעי עדכון, מן הראוי שנזכור את נקודת אמצע הדרך. היא תגיע הרבה לפני שנחכה לה.

והפעם הפניה מעיתון לעיתון...

KM WORLD נחשבים לאחד העיתונים המובילים בעולם בנושא ניהול ידע. העיתון

מופיע במספר תצורות, ולשמחתנו גם באופן וירטואלי.

מאד מומלץ !!

כתובת האתר: http://www.kmworld.com/

הארכיטקטורה לניהול ידע כוללת 4 רכיבים מרכזיים. ארכיטקטורה זו רלוונטית לכל מאגר ידע ממוחשב שמוקם, בין אם הוא משולב במערכת התפעולית הקיימת (ה- ERP, ה- CRM או כל מערכת אחרת), בה הגישה המרכזית הנה ב- Push ובין אם המאגר מהווה חלק מבנק הידע המרכזי, שהגישה אליו הנה בעיקרה ב- Pull. רכיבים אלו כוללים:

א.                   הגדרת מאפיינים מרכזיים לפריטי הידע שינוהלו. מאפיינים אלו הנם קשיחים במערכת תפעולית ויכולים לכלול לדוגמא את המגזר של הלקוח ממנו נבנה הטיפ, המוצרים אותם רכז, או כל מאפיין אחר שיסייע בשימוש חוזר לטיפ לקבוצה גדולה יותר של מקרים (הכללה). בבנק ידע, מאפיינים אלו יהיו האינדקס ההיררכי, או במילים "מקצועיות" הטקסונומיה (Taxonomy) של בנק הידע. הטקסונומיה הנה חשובה ומסייעת לשיטוט המסודר במאגר, אך מעבר לכך חשובה מאד כדי להימנע מעודף מידע (Information Overload).

ב.                   הגדרת הפלטפורמה בה מאגר הידע מנוהל.

ג.                    הגדרת אמצעים להצגת הידע למשתמש. יש לתת יתר תשומת לב לסעיף זה שכן כל מטרת ניהול הידע, הנה שאנשים יעשו שימוש בידע שנצבר. בבנק ידע אמצעים אלו יכללו שיטות המאפשרות גישה מהירה ביותר לפריטי הידע, הן דרך שיטוט והן דרך חיפוש. מעבר לכך הם יכללו אמצעים כ- Banners, הודעות מתפרצות וסינון כדי לאפשר Push ברמה מסוימת, אך שמירה על סינון בו בזמן. במערכת תפעולית, האמצעים להצגת הידע יהיו שונים. אלו יכללו ניתוח מדויק של המסכים / כפתורים שם ישולב הידע בתוך המערכת הקיימת.

ד.                   הגדרת אמצעים לעדכון תוכן מאגר הידע. קטע זה הוא מן הקשים, שכן כולל אלמנטים מחשוביים, אך הרבה יותר מכך, דורש שינויים תהליכיים, ולעיתים אף דורש פעולות אקטיביות למשיכת הידע. אך על כך, בסקירה נפרדת.

בעולם:

 

תאריכים

מקום

נושא

פרטים

16-19/7/00

Baltimore, MD, USA

Management and technology professionals in mail,

remittance, document and forms processing

 

16-19/7/00

Birmingham, UK

KNOWLEDGE MANAGEMENT BEYOND THE HYPE:

LOOKING TOWARDS THE NEW MILLENNIUM

 

http://knowledge-mgt.abs.aston.ac.uk/kmac2000.htm

19-20/7/00

SYDNEY

DEVELOPING AND INTEGRATING BUSINESS INTELLIGENCE AND KNOWLEDGE MANAGEMENT TO BECOME AN INTELLIGENT ORGANISATION

 

26-28/7/00

New York, USA

KM Practices for the Financial Services Industry

http://www.kmworld.com/

13-15/9/00

Santa Clara, USA

Knowledge Nets: Defining & Driving the e-Enterprise

http://www.kmworld.com/00

בארץ:

תאריכים

מקום

נושא

פרטים

   

קיץ הגיע!

 

לקבלת מידע על כנסים מאוחרים יותר (לאחר המועדים לעיל) ניתן לפנות לעורך העיתון

המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135