ירחון 2Know לניהול ידע
ירחון 2Know לניהול ידע
גיליון דצמבר 2003 - מהדורה מס' 51
גיליון דצמבר 2003 - מהדורה מס' 51
גיליון:

פרסי MAKE 2003

כמו בכל שנההתקיימה גם השנהזו הפעם השישיתתחרות MAKE- Most Admired Knowledge Enterprises. התחרות מנוהלת כל שנה ע"י Teleosעפ"י קריטריונים הכוללים:

1. יצירת תרבות ארגונית Knowledge driven.

2. פיתוח עובדי ידע באמצעות הובלה מנהיגותית של ההנהלה הבכירה.

3. פיתוח מוצרים ו/או פתרונות ניהול ידע.

4. מקסום ההון האינטלקטואלי של הארגון.

5. יצירת סביבה תומכת שיתוף ידע.

6. פיתוח הארגון כארגון לומד.

7. יצירת ערך בהתבסס על ידע לקוחות.

8. הפיכת הידע הארגוני לערך עבור בעלי המניות.

במקום הראשוןזו השנה השנייה ברציפות זכו Buckman Laboratories . Buckman ידועים כמובילי ניהול ידע וממייסדי פעילות ניהול הידע בעולם.

עוד זכו:

AccentureAmazonBPCannonErnst and YoungGeneral ElectricHPInfosys TechnologiesIBMMcKinsey and CompanyMicrosoftNokiaPricewaterhouseCoopersRoyal Dutch/ ShellSiemens3MToyota MotorWorld BankXerox

מעניין לציין את חברת Amazonהמוכרת מוצרים (התחיל מספרים והיום כמעט הכל). החברה זכתה בזכות מקסום ההון האינטלקטואלי שלהוהפיכת הידע של ועל הלקוחות לבעל ערך.

מאת מוריה לויROM Knowledgeware


נכתב ע"י עירית מילוא, ROM Knowledgeware

רקע:

אין ביצירת קהילות משום בשורה חדשה. מזה מאות שנים, אנשים התאספו ביחד והעבירו ידע בין חברי הקהילה, בצורות ודרכים שונות. בפעילות זו שבוצעה לאורך שנים, באופן ספונטני ומקומי, לא נוצר מיבנה ופורמט אחידים; הקהילה אמורה להתאים לצורכי החברים בה ומשכך, קיים מגוון רחב של סוגים וצורות של קהילות.

בבסיס הקהילה עומדות הנחות היסוד הבאות:

1.      כולנו יצורים חברתיים.

2.      כיצורים חברתיים, אנחנו מחפשים זה את חברתו של זה.

3.      לכולנו הצורך להיות שייכים לקבוצה חברתית ומקצועית, כזו או אחרת.

4.      בבסיסנו אנחנו סקרנים.

5.      אנחנו מונעים להצלחה ומחפשים דרכים ושיטות להצלחה.

6.      אנחנו מחפשים הזדמנויות להצליח.

מכאן, שהקהילה מהווה ערוץ למימוש הצרכים והנחות היסוד הללו.

 

בנוסף, הסביבה הקהילתית/ חברתית הינה סביבה מוכרת לנו, לחברה. זו סביבה שאמורה לתת לנו את התמיכה לה אנו זקוקים למימוש הנחות היסוד שפורטו לעיל. כיצורים חברתיים/ אנושיים, אין לנו צורך לרכוש כישורים חדשים והבנה חברתית חדשה כדי להיות מסוגלים להשתלב ולתפקד במסגרת הקהילות; המסגרת מוכרת לנו.

משכך, הקהילות הינן מיבנה מוכר, מזוהה, טבעי העונה על צורך בסיסי, אנושי שתורגם לסביבת העבודה הקיימת.

 

הקהילה והארגון

מה הקהילה יכולה לתת לארגון? יכולות (Capabilities)!!

במערכות הארגוניות הקיימות כיום, אנשים עובדים כחלק מצוותי עבודה שמונו, ואמורים לתפקד בסביבה הקיימת. מטרת הקהילה היא לעזור לאנשים ללמוד, לשתף ולתפקד כצוות.

חשוב לציין כי הקהילה מהווה רק נדבך אחד במגוון קיים של דרכים בעזרתם אמורים העובדים לייצר יכולות, בהן: הדרכות, e-learning, קבוצות עבודה, קהילות ועוד.

יש לייצר סביבת למידה ארגונית רחבה, במסגרתה משולבות הקהילות להגברת יכולות העובדים.

היכולות אותן מפתחים העובדים בארגון מהוות את הקשר/ הדרך באמצעותה מוציא הארגון לפועל ומבצע את האסטרטגיה והחזון הארגוני.

משהגדרנו כי מטרת הקהילה להגביר את יכולות (capabilities) חבריה, הגברת היכולות יכולה להתבצע במספר דרכים, כשהדגש הוא על תהליכי עבודה, ככלי לשיתוף תהליכי/ תרבותי, שיטות עבודה ובסיס טכני תומך. הדגש הוא על האלמנט האנושי ויצירת תשתית לפעילות אישית כחלק מצוות אותו אנו מעונינים להבנות כקהילה. כמעט ולא מדובר על יסוד טכני לקהילה, הדגש הוא בעיקרו תרבותי ותהליכי. שותפות כמטרה וכצורך של קבוצת אנשים בעלי עניין משותף.

 

האבולוציה של הקהילות:

1.      קהילות מבוזרות שהוקמו באופן ספונטני.

2.      גישה מובנית יותר לתמיכה בקהילות. (*אנחנו נמצאים היום פה)

3.      קהילות כחלק מובנה משיטת העבודה הקיימת.

4.      קהילות כחלק אינטגרלי ומוכר במיבנה הארגוני, בחברה בה המיבנה הארגוני הקיים והמוכר כיום הוא בעיקרו פטריאכלי.

 

תנאים להצלחה

תנאיo הכרחיים להצלחת הקהילה כוללים:

·        היוזמה האישית של חבריה.

·        מעורבות ומוכנות ללמידה משותפת; פסיביות של חברי הקהילה איננה אפשרית באם אנו רוצים לקיים ולהחיות אותה.

·        האמון של חברי הקהילה אחד בשני הוא קריטי לקיומה; האמון הוא יכולת להודות באי ידיעה ובטעויות.

כדי לעבור לשלב 3 באבולוציית הקהילות, חייבת להיות לחברי הקהילה הבנה שהפעילות בקהילה הינה חלק בלתי נפרד מעבודתם השוטפת מחד, והבנה מצד ההנהלה למחויבות ולפעילות הנדרשת של חברי הקהילה מאידך.

 

בשאלות והערות ניתן לפנות לעורכי העיתון

נכתב ע"י מוריה לוי, ROM Knowledgeware

שנים רבות נפקד מקומו, ובעיקר כבודו, של התוכן. אין מערכת תוכנה אחת המתקיימת ללא תוכן ראוי ואיכותי, ובכל זאת, ההשקעה בתוכן קטנה עשרת מונים מההשקעה בתוכנה, ולעיתים, אפילו אינה קיימת.

עדנה ראשונה היתה לו לתוכן עם הופעת מחסני הנתונים (Data Warehouses). התוכן הוצף לראשונה ונראה, פעמים רבות, עד כמה אינו מטוייב. עדנה נוספת היתה לו עם פרוס שנת 2000. החשש מקלקול והתנהגות לא ראויה של התוכנה, עקב התוכן החלקי (ללא ספרות שנת האלפים והמאות) השביתה פרוייקטים רבים חדשים, וכולם ניגשו להסב תכנים, אך שוב ולעיתים בעיקר, לתקן את התוכנה (ואולי אפילו לעקוף את התוכן הסרבן).

בשורה התחתונה, ניהול תוכן היה ונשאר בספריות.

והנה,  שתי מגמות חדשות, גורמות לנו להתחיל ולעסוק בניהול התוכן:

מגמה ראשונה, כמות המידע הולכת ומתרבה בקצב מדהים. יש אומרים, שתוך מספר שנים לא רב, המידע יכפיל את עצמו מידי יום. אנו חשים בכך כל פעם שאנו מבצעים חיפוש. כל חיפוש באינטרנט חוזר עם אלפי ועשרות אלפי תוצאות. כל חיפוש בתוך הארגון מניב אף הוא מאות תוצאות. אפילו אם יש שם תוכן איכותי, קשה לנו להגיע אליו; קשה לנו למוצאו; קשה לנו לעשות בו שימוש.

מגמה שניה, ניהול ידע. מערכות ניהול ידע חדשות מוקמות בארגון. נדבכים רבים של הידע, בניגוד למידע, נמצא בראשם של האנשים. לא ניתן להקים מערכות תומכות ידע ולחכות שאנשים יעשו בהם שימוש והידע ייתווסף בעצמו. אם לא משקיעים מראש ומקימים גרעין תכנים ראשוני, איכותי, לא ייכנסו האנשים למערכת; אם לא משקיעים בטיפוח מומחי תוכן, לא יתעדכנו התכנים והמאגר ייצא מכלל שימוש.

ניהול התוכן עוסק במספר תחומים היכולים לסייע להתנהלותו היעילה של הארגון:

ארגון תכנים: תחום העוסק בבנייה אפקטיבית של אזורי עבודה (חלוניות פורטל לדוגמא), בנייה של תפריטים (הניווט ההיררכי), בנייה של קישורים Hyperlinks (הניווטים האסוציאטיבים) ובנייה חכמה של חיפוש ישיר (מסננים). כל אלו אינם טריויאלים, שכן אם העובד אינו מוצא תוך מספר לחיצות את המידע שחיפש, הרי שאינו ממשיך ומחפש, שכן אינו יודע האם אי-שם המידע קיים. במילים אחרות, ארגון תכנים קלוקל מהווה פעמים רבות את החוצץ בין העובד והמידע; קיומו של תוכן טוב אינו מספיק. ארגונו הוא תנאי לשימוש בו!

ידע כקניין רוחני: ארגונים מוכרים מוצרים, שירותים ופתרונות. יותר ויותר ארגונים מגלים שהיתרון היחסי שלהם על פני האחרים, נובע מהידע המסייע לפיתוחם של אלו, או מהידע הנלווה למכירה. מוצרים חקלאיים ישראליים מקבלים כיום עדיפות בגלל הידע האגרונומי של החברות. חברות העוסקות בפיתוח תעשיות בטחוניות מתחילות להגן ובמקרים מסויימים, אפילו למכור, בצד המוצר, גם את הידע של המומחים. ניתן להמשיך ולראות כיביותר ויותר מגזרים, היצוא והייחוד נובעים מהידע, וידע זה כדאי לנהל. מכירת ידע, מתחילה לצבור תאוצה. תחום ניהול הידע הקנייני עוסק באופן ניהולו של ידע זה, כמו גם בידע המוגן ע"י פטנטים.

ניהול ספריות: התחום דן בניהול ספריות דיגיטליות, כמו גם בניהול דיגיטלי של ספריות פיזיות (כאלו עם ספרים הניתנים למישוש).

בניית גרעיני תוכן: תחום העוסק בהפיכת המשאב האנושי, הידע שבראשו של העובד, לתוכן כתוב. כולל היבטים של שאיבת ידע, סינון, עיבוד וקטגוריזציה לשימוש חוזר. מיושם בעיקר בעת הקמת מאגרי תובנות (לקחים, Know-hows).

מנועי חיפוש: אין ספק שזהו אחד הנושאים המדוברים יותר בניהול תוכן. איך לאחזר באופן אפקטיבי תכנים מתוך מאגרי המידע העצומים הקיימים? איך להבטיח מחד, חיפוש על כלל המאגרים, אך גם, מאידך, לאפשר מיקוד של תשובות, אלו  הרלוונטיות ביותר. המוצרים המיישמים, כוללי על פי רוב אלגוריתמיקה מתקדמת וייחודית לחיפוש, סינון, שילוב וקטגוריזציה אוטומטית.

ניהול תובנות: תחום הדן בדובדבן שבקצפת- ה- Best Practices והלקחים. המייחד את פיסות ידע אלו, לעומת אלו המנוהלות באמצעות פתרונות אחרים הם ברמה הטכנית רמת עיבודם ואישורם לפני הפצתם, ומאידך, חשיבותם הארגונית כמייצגי "הידע הארגוני" (בהחלט ב-הא הידיעה).

טקסונומיה:  ישנם מספר ארגונים, מועט עדיין אך במגמת עלייה, הרואה בניהול הטקסונומיה, מילון המונחים הארגוני, ערך בפני עצמו. היכולת, מכל מסמך, להגיע לפירוש המונחים הארגוניים, למערכת המידע המטפלת בהם, לגוף בארגון האמון עליהם, הנם בעלי ערך לא מבוטל, ולא רק להקלת קליטתם של עובדים חדשים. הטקסונומיה משמשת אף ככלי לבניית התפריטים ואמצעי האחזור הקשורים לארגון התכנים (ראה לעיל).

כלים לניהול תוכן: וכמובן, בל נפקוד את מקומם של כלי ניהול התוכן, כלים העוסקים בנישה מסויימת, אך זכו לשם הרחב המעיד על התחום כולו. כלים לניהול תוכן מסייעים בהבניית אתרים עתירי תוכן, פנים וחוץ ארגוניים. ישנם לא מעט כלים כאלו מתוצרת מקומית, ורבים נוספים מחו"ל, המיוצגים בישראל. היום כאשר בכל ארגון, יותר ויותר גופים רוצים לפרסם ידיעות, נהלים, מידע, מחפשים גופי התוכנה כלים שיאפשרו לנהל את כל אלו ללא התערבותם של אנשי מערכות המידע. עיקרם של הכלים סביבת פיתוח לדפי מידע מובנים, עם יכולות Workflow, גרסאות, הסטוריה, הרשאות, קטגוריזציה ועוד.

ישנם פתרונות נוספים. רצ"ב שרטוט של הפתרונות (עליה בפירמידה משמעה רמת סינון ועיבוד גבוהים יותר של הידע):

סיכומו של דבר, עולם ניהול התוכן הנו עולם ישן אך חדש. עולם פורח הקושר טכנולוגיה עם מתודולוגיה, תהליכים עם אנשים. כולם מוזמנים.

 
נכתב ע"י זיו מנדל וערן לסר, מנכ"לים משותפים, ג'ון ברייס

אחד מהנושאים החמים ביותר כיום בתחום מערכות המידע הינו נושא הפורטל הארגוני. כמו כל נושא טכנולוגי פופולארי גם הפורטל הארגוני זוכה להגדרות רבות כאשר כל יצרני החומרה והתוכנה מציעים פירושים משלהם שכוללים כמובן את המוצר המנצח בתחום. מהו יישום הפורטל הארגוני ? מה המטרות שאנחנו רוצים להשיג בעזרת הפורטל הארגוני  ? מהי הארכיטקטורה הבסיסית של הפורטל הארגוני ? ומה הבעיות והפתרונות להדרכה והטמעה של פורטל ארגוני בקרב המשתמשים. על כך ועל שאלות רבות נוספות ננסה לענות בכתבה הבאה של המתקתקים.

 

בבניית פורטל ארגוני  אנחנו מנסים לענות על שתי בעיות : הבעיה הראשונה הנה הניסיון לייצר אינטגרציה בין היישומים השונים גם ברמת התהליכים וגם ברמת המידע. הארגונים מחפשים כלים שיאפשרו למשתמש להפעיל תהליכים ותתי תהליכים של כל אפליקציה מכל אפליקציה וכלים שיאפשרו לשלוף פריטי מידע אינטגרטיביים מכל המערכות בארגון. כך לדוגמא ארגונים מחפשים כיום כלים שיאפשרו להם לבצע שאילתא שתשלוף את המידע שקיים על לקוח מכל המקומות והמערכות בארגון , החל ממערכת הפיננסית , דרך מערכות השרות , המכירות והשיווק ועד למערכות האי-מיל וקבצי הוורד הארגונים. הבעיה השנייה שיישומי הפורטל הארגוני מנסים להתמודד איתם הינה יצירת תהליך שיטתית שנתמך על ידי הטכנולוגיה ליישום ניהול ידע ארגוני. במסגרת ניהול הידע אנחנו מנסים להגביר את רמת שיתוף הפעולה בין עובדי הארגון ולייצר רמת שיתוף ידע גדולה יותר.   

 

ארכיטקטורת הפורטל הארגוני מבוססת על שלוש שכבות :  הממשק למשתמש , השירותים של הפורטל והגישה למידע.

 

הממשק למשתמש הכולל את דף הבית של כל משתמש בארגון. דף הבית יכלול גישה לכל מערכות המידע בארגון , גישה למערכות המחשוב המשרדי וגישה לרשת האינטראנט והאינטרנט. דף הפתיחה יכלול הצבעות לפריטי מידע רלבנטיים למשתמש ותקצירי מידע שהארגון רוצה לחשוף למשתמש. הממשק למשתמש מבוסס על ממשק אינטרנטי ורצוי לבנות אותו על בסיס עקרונות הפרסונלזצייה כך שלכל סוג משתמש ( ואולי אפילו לכל משתמש) תהייה הגדרת פרופיל דינאמית ומותאמת לצרכים שלו בגישה למערכות ולמידע

 

השירותים של הפורטל הארגוני מבוססים על שרותי גישה והפעלה של האפליקציות השונות בארגון ,  שירותי שליפה רוחבית של מידע ושרותי שיתוף פעולה ארגוני. ברמת כלי השליפה אנחנו מדברים על כלים המבוססים על מנועי חיפוש חכמים שיכולים לחפש מידע בתבניות שונות ממפריטי מידע שונים ( החל ממסדי נתונים ועד למידע לא מפורמט שיושב באי-מיל או בקבצי וורד ואקסל). ברמת שירותי שיתוף הפעולה הארגוני אנחנו מדברים על כלים ליצירת קהילות וירטואליות כדוגמת פורומים , כלים להעברת מסרים מיידים , כלי אי-לרןלינג ועוד. 

 

ברמת המידע אנחנו בונים גישה לארבעה מקורות מידע : גישה למסדי הנתונים של מערכות המידע השונות., גישה למאגר מסמכי האופיס ( אי-מילים , וורד , אקסל , פאוארפוינט וכדומה) , גישה לרשת האתרים הפנים ארגונית וגישה לרשת האתרים שמציעה סביבת האינטרנט. אחד מהאתגרים החשובים ביותר הנה כמובן יצירת רשת האתרים הפנים ארגוניים במסגרת רשת האינטראנט. ההצלחה של הפורטל הארגוני נמדדת בין היתר בהצלחה לייצר רשת אינטראקטיבית עם מידע עדכני ודינאמי ורייטינג גבוה . בתחום זה חושב למנות מנהלי תוכן לכל אחד ואחד מהאתרים מקרב המחלקות השונות בארגון. 

 

אחד מהבעיות איתם אנחנו נתקלים ביישום הפורטל הארגוני נובעת מהעבודה שלמרות שמדובר ביישום בעל חשיבות רבה וכנראה גם בעל החזר השקעה יחסית מהיר, עדיין מדובר ביישום שאיננו חלק מתהליכי החובה בארגון. מסיבה זאת חלק גדולה מיישומי הפורטל נכשלים בשלב היישום ורמת השימוש בהם נמוכה. בתהליך תכנון הפרויקט להקמת פורטל ארגוני יש לשים דגש רב על צורת ההטמעה של הפורטל במסגרת התרבות הארגונית תוך שינוי צורות העבודה והשקעה בתהליכי הדרכה והטמעה מהותיים. רק בצורה זאת ניתן לקבל רמת שימוש גבוהה יותר וכתוצאה מכך לנצל את רמת האינטגרציה , שיתוף המידע והפעולה שמציעה סביבת הפורטל הארגוני.

נכתב ע"י מוריה לוי, ROM Knowledgeware

ארגונים לא חיים בוואקום. לפני כחמש שנים כשהתחלנו פרוייקטים בניהול ידע, אף אחד לא ידע מה זה. כל פעילות שביצענו בארגון- חידשנו. התחלנו בדף ריק. הדבר היה נכון גם לפני ארבע ושלוש שנים, אלא שכיום התמונה משתנה.

כאשר מתחילים פרוייקט ניהול ידע בארגון, נקודת המוצא אינה דף ריק. יש ארגונים, שזו להם התחלה שנייה, ועל מנהל הידע להתמודד עם כשלון הניסיון הקודם (אם היה מצליח, כנראה לא היה מדובר בסיבוב שני..). יש ארגונים שבהם טרם נעשתה עבודה ריכוזית, אולם קיומן של הטכנולוגיות המתקדמות, כמו גם המודעות ההולכת וגוברת לניהול ידע, יצרו עובדות בשטח.

כיצד מומלץ להתחיל בהתנעת פעילות ניהול הידע בארגון שכזה?

במידה והיה כשלון, חשוב לנתח את גורמיו (אך בזריזות) ולהעדיף מימושים ראשונים המתייחסים לחששותיהם / כעסיהם / ספקנותם של המעורבים. וכן- חייבים לפעול מהר. שעון החול תמיד נגדנו, אך במקרה כזה עוד יותר. מומלץ להחליט על לוח זמנים למימוש ראשוני (4-6 חודשים) ולהכריז על לוח זמנים זה בארגון, כדי לקבל מעט ימי חסד לעבודה.

מעבר לכך, יש להתייחס לאיי הידע הקיימים. אין להתבלבל- בד"כ לא מדובר בניהול ידע לשמו. אנו מבחינים בשלוש רמות של ידע בארגון:

·        קיום ידע: זהו ה- Driver המניע אותנו לניהולו של הידע הפנים ארגוני.

·        שיתוף ידע: פעילויות של העברת ידע בין אנשים, עם ובלי טכנולוגיות.

·        ניהול ידע: תיעול של הידע החשוב לארגון ולמחלקות שבו, תוך ביצוע פעילות שיטתית ומתודולוגית לשיתוף הידע באופן רציף.

המלצתנו, לא להתעלם מאיי הידע המשותפים. אדרבא, יש לחבור לכאלו, ותוך מתן כלים ומתודולוגיות נכונים להעצימם ולהגבירם, להעבירם מרמת שיתוף הידע לרמת ניהול הידע.

היתרון ברור- המודעות לצורך בניהול הידע קיימת בקרב קבוצות אלו, שיתוף הפעולה לכל מי שיסייע בידם למנף את השיתוף גבוהה, והתוצאות אמורות להיות מהירות וטובות.

ראו הוזהרתם!

מונח: אמיל"י
נכתב ע"י מוריה לוי, ROM Knowledgeware

אמיל"י- ראשי תיבות של המשפט "אני, מה יוצא לי מזה?" (או בגרסא המעודנת, אז מה יוצא לי מזה).

משמעותו של המושג:

בכל פעילות, יש לוודא שלמשתמש ישנה תועלת וכדאיות מן הפעילות. פעילות, בה צד אחד תורם ואילו צד אחר נהנה, אינה עונה על מבחן אמילי, שכן לצד האחד אין תועלת, ולכן סיכויי הצלחתה נמוכים.

בפעילות ניהול הידע בה התועלת המוגדרת הינה ארגונית, יש תמיד לוודא שגם ברמה האישית של העובדים וגם ברמה של המחלקות מתקיים מבחן אמיל"י (כן, גם מנהל המחלקה מבצע מבחן אמיל"י, בין אם נרצה או לא).

כל אחד יכול לראות את התועלת שהוא / היא מקבלים מהפעילות.

מומלץ להעלות את השאלה בכל אפיון של פתרון ניהול ידע חדש, ובכל פעם שמצרפים אוכלוסיה חדשה לפעילות קיימת.

KM Future- Business Roadmap

המאמר מנסה להתמודד עם השאלהמהם הסממנים שמאפשרים קפיצת מדרגה ומעבר לחברת K+חברה המצליחה ליצר ערך מוסף של ידע.

שווה קריאה:


והפעם: KMMAGAZINE

האתר משלים את עיתון ניהול הידע הנודע KM MAGAZINE. חסרונושרוב המידע שבו פתוח למנויים בלבד. עם זאתתמיד יש מאמרים פתוחים לקהל הרחבוכל מאמר שווה זהב! מעבר לכךיש כמובן הפניות לאירועיםספרים ועוד. למרות הכל- מומלץ.

צפייה מהנה!


כנסים קורסים ויתר פורומים בארץ ובעולם.


*** י.א. מהנדס תעשיה וניהולהתמחות מערכות מידע. בעל ניסיון בתהליכי עבודה ב- SAP ERP. כמו כן ניסיון בעבודה בשירות לקוחות.

*** נתנאלה ברונר7748601 09218550 – 052 Shiraz_1@walla.co.ilבעלת M.A. בניהול ידע ומידענות. בחורה רציניתבעלת כושר ארגוניראיה מערכתיתיכולת אנליטית גבוההיחסי אנוש מעוליםגישה טובה למחשבאחריות ומוטיבציה ללמוד ולתרום. מעוניינת לעבוד כסט'אזרית / אסיסטנטית למנהל/ת ידע.

*** ג.ג. מעוניינית בעבודה בתחום התנעת פורטל פנים ארגוני והדרכת עובדים בממשק המקשר בין הטכנולוגיה לאנשים כחלק מתהליכי ניהול ידע. בעלת ניסיון של שלוש שנים ומחצה בהתנעה וניהול קהילה בפורטל לניהול ידעוכן שנה ניסיון בליווי תהליך ניהול ידע בארגון.


"ההבדל בין מידע וידעהוא בדיוק כמו ההבדל בין מספר הטלפון של ג'וליה רוברטס לבין ג'וליה רוברטס"

-- וודי אלן

ותחשבו על זה..


המגזין נכתב ע"י חברת Rom Knowledgeware
Fax 077-5020772 * Tel 077-5020771/3 * רח' בר כוכבא 23, בני ברק מיקוד 67135