עובדי ניהול ידע אינם מרוצים מתפקידם.
מסקר שנערך השנה בהודו (!!) נבחנה רמת שביעות רצונם / שחיקתם של מספר קבוצות עובדיםביניהם עובדים שתפקידם בארגון הנו ניהול הידע. הסקר הקיף 150 בכיריםהמייצגים את המקצוע בהודו.
28% מהנשאלים לא היו שבעי רצון מהתפקידואילו רק 16% ציינו שביעות רצון גבוההו- 2% שביעות רצון קיצונית.
חמשת הפרמטרים העיקריים לחוסר שביעות רצון (בסדר זה) הוגדרו כ:
א. תוכן התפקיד.
ב. קשרים בינ-אישיים.
ג. סביבת העבודה.
ד. הדרכה ופיתוח.
ה. תקשורת.
חלק מנושאים אלוגם הוגדרו כגורמים לשחיקה גבוהה (אגב: מקום ראשון לשחיקה- אופק התפתחות אישית).
מעניין לציין:
· היה פער גדול בין רמת "חשיבות התפקיד" לדרגת שביעות הרצון בפועל.
· פיצוי ותגמול איבד את הבכורה בנושא השחיקה. ההסבר: משכורות גבוהות לבעלי המקצוע.
· חוסר שביעות הרצון בולט יותר אצל עובדים מבוגרים יותר.
· ו..נשים נמצאו שבעות רצון יותר מעמיתיהן הגברים.
מה אנחנו בישראל לומדים מכאן?