מאמרים נוספים ברשת הידע:
חדשות- ספטמבר 2001

עובדי ניהול ידע אינם מרוצים מתפקידם.

מסקר שנערך השנה בהודו (!!) נבחנה רמת שביעות רצונם / שחיקתם של מספר קבוצות עובדיםביניהם עובדים שתפקידם בארגון הנו ניהול הידע. הסקר הקיף 150 בכיריםהמייצגים את המקצוע בהודו. 28% מהנשאלים לא היו שבעי רצון מהתפקידואילו רק 16% ציינו שביעות רצון גבוההו- 2% שביעות רצון קיצונית.

חמשת הפרמטרים העיקריים לחוסר שביעות רצון (בסדר זה) הוגדרו כ:

א. תוכן התפקיד. ב. קשרים בינ-אישיים. ג. סביבת העבודה. ד. הדרכה ופיתוח. ה. תקשורת.

חלק מנושאים אלוגם הוגדרו כגורמים לשחיקה גבוהה (אגב: מקום ראשון לשחיקה- אופק התפתחות אישית).

מעניין לציין:

· היה פער גדול בין רמת "חשיבות התפקיד" לדרגת שביעות הרצון בפועל.

· פיצוי ותגמול איבד את הבכורה בנושא השחיקה. ההסבר: משכורות גבוהות לבעלי המקצוע.

· חוסר שביעות הרצון בולט יותר אצל עובדים מבוגרים יותר.

· ו..נשים נמצאו שבעות רצון יותר מעמיתיהן הגברים.

מה אנחנו בישראל לומדים מכאן?


 
מאמרים נוספים ברשת הידע: