רענון דף הבית
מאת: נעמה ברקוביץ' ROM Knowledgeware

נסו לחשוב על הפעם האחרונה בה עשיתם שיפוץ לסלון ?
סביר להניח שאצל מרביתנו לא מדובר על פעולה שבשגרת היום-יום שלנו. לעומת זאת כנראה שהוספה של חפץ  נוי או תמונה לקישוט היא פעילות שכיחה יותר. אני מוצאת שאנו נוהגים באופן דומה גם בדף הבית של הקהילה, האתר או פורטל הידע. אנו מעדכנים את פריטי המידע, דואגים להוסיף הודעות ללוח ההודעות המתגלגלות, מעדכנים את יומן האירועים, מחליפים את הנושא בפוקוס  ואפילו מוסיפים ברכה חגיגית לעת מצוא, אולם לעיתים נדירות נבצע שינוי מהפכני בדף הבית. שינוי מסוג כולל על פי רוב הוספה או הורדה של חלוניות שלמות. תארו למשל מצב בו אתם פותחים את המחשב ובמקום טיפ יומי ונושא בפוקוס, תוכלו לראות את רשימת חמשת המסמכים הפופולאריים ביותר ופינה בה מוצגים חידושים מהעולם בנושא עולם התוכן הנתון. משול הדבר כאילו הייתם מגיעים לסלון ומצאתם שעבר שיפוץ כולל. על פניו מהלך כזה טומן בחובו סיכון, למה לשנות משהו שעובד ושאליו אנשים רגילים, בבחינת
"If it ain't broken, why fix it?"
. ניתן לחשוב על שלוש סיבות מרכזיות למהלך שכזה.

  • עניינית: דף הבית הנו שטח הנדל"ן היקר ביותר באתר. ככזה, חשוב להביא למקסימום את הפוטנציאל הגלום בו. ביצוע חשיבה מחודשת אחת לתקופה, תוך הסתמכות על נתונים כמותיים ואיכותיים כאחד, מאפשרת לנו לבדוק שאכן אנו מנצלים את דף הבית בצורה האופטימאלית. ניצול אופטימאלי זה יבוא לידי ביטוי למשל בקידום הכניסות מצד המשתמשים לאתר עצמו, קידום הכניסות לרכיבים ספציפיים בדף הבית וכו'.
  • שיווקית: יצירת תחושת רעננות ו- BUZZ סביב האתר ומתן תחושה שאינו קופא על שמריו. צריך לזכור שבעולמנו הרווי בשינויים, הדינאמיות הנה חלק מכללי המשחק אליהם מצפה המשתמש.
  • התנעתית: משימה כוללת, הנושאת אופן "קליל" יותר כגון רענון דף הבית, מאפשרת לרתום מומחי תוכן שלא נטלו חלק פעיל בתהליך האפיון הראשוני (לא היו זמינים, הוגדרו כמומחי תוכן רק לאחר מכן וכו') ולהעצים את תחושת השייכות של מומחי תוכן ותיקים ומנוסים.

בהצלחה לכל המשפצים!!!