בשונה מהרצאה, שמטרתה להעביר ידע באמצעות הצגה פרונטלית, הדרכה מבקשת להנחיל ידע או להקנות מיומנות מסוימת.
אחד הכלים להשגת מטרותיה של הדרכה הוא יצירת השתתפות פעילה מצד הלומד, השתתפות הכוללת, בצד גירויים שכליים, גם גירויים רגשיים או חווייתיים. אלו מסייעים להפנמת המסרים, ומחוללים למידה משמעותית, אותה זוכרים המשתתפים ומסוגלים ליישמה.
תרגול הוא גירוי שכזה. הוא גירוי חוויתי המאפשר למשתתפים להתנסות באופן פעיל במושא הלימוד ולחוש אותו "דרך הרגליים". כך, מידע שנקלט באמצעות חוש השמיעה או חוש הראייה, נחרט בזיכרון בזכות הניסיון.
כיועצים לניהול ידע אנו מעבירים מספר רב של הדרכות וסדנאות: סדנאות בנושא תפיסת תפקיד, הכשרת מומחי תוכן, הדרכות בנושא ארגון תכנים וכתיבת תוכן, קבוצות מיקוד ועוד.
אנו משתמשים רבות בתרגול, ומניסיוננו אנו למדים כי ניתן להפיק תועלת רבה עוד יותר באמצעות תרגול בזוגות.
כאמור, לתרגול בזוגות יתרונות לא מעטים. עם זאת, יש לו גם חסרונות, שאל לנו להמעיט בערכם:
תרגול זוגי עלול להסיט את המשתתפים לשיחת חולין או להביא לכך שמשתתפים מתקשים ייחבאו מאחורי משתתפים דומיננטים יותר.
אף על פי כן, הערך המוסף שבהפריה ההדדית ובהעצמת הידע הוא בבחינת 1+1=3, ולכן אנו מוצאים שיטה זו כיעילה ביותר.
למידה פוריה!