ניהול תוכן מהו? ניהול התוכן משמש לאחזור, הפצה ושימוש חוזר בידע שנרכש בעבר, ובכך מסייע לעובדים לבצע טוב יותר את עבודתם ובעיקר להגדיל את היתרון התחרותי של הארגון: בלב ליבו של ניהול הידע נמצא התוכן. האתגר המשמעותי הניצב בפני ארגונים הנוטלים על עצמם ניהול תוכן, הינו הפצת הידע הנכון לאנשים הנכונים בזמן הנכון. יעילות הביצוע תלויה ביכולתו של יוזם התהליך לרכוש הבנה של התוכן לו יידרשו העובדים לביצוע עבודתם השוטפת – כל עובד וסוג הידע אליו הוא נדרש.
התוכן נחלק לארבעה תחומים: פנים-ארגוני, חוץ-ארגוני, סמוי וגלוי. החוכמה היא להבין איך התוכן בכל אחד מהתחומים יכול להיות מיושם באופן שיסייע לעובדים להשיג את המטרות העסקיות העיקריות שלהם, ולאחר מכן לאפיין פתרון שיהפוך את התוכן הזה לנגיש.
ניתן למפות את הידע במספר מתודולוגיות, אולם יש להשגיח שלא יקום הגולם על יוצרו: הידע רב וההתבדרות קלה.
המלצתנו, לא למפות את כלל הידע. במקום זאת, ניתן לבנות שתי מפות ידע משלימות:
= מפת המטרות העסקיות והידע המסייע להשגתן.
= מפת יכולות הליבה והידע היוצר יכולות אלו, שיקר מידי לאבדו.
ועוד טיפ קטן:
אל תפרידו בין נתונים, מידע וידע. במהלך הדרך נתקלים בהרבה נתונים ומידע שאינם מנוהלים כראוי. צרפו אותם לחגיגה.
אז עם הידע מה צריך לעשות, איך צריך לעשות ומי צריך לעשות... קדימה לעבודה.
תכל'ס:
1. האתגר: הפצת הידע הנכון, לאנשים הנכונים, בזמן הנכון.
2. כל עובד נדרש לסוגי ידע שונים – לתכנים שונים.
3. על התוכן המנוהל להיות נגיש לעובדים.
4. במיפוי התוכן: יש להתמקד בתוכן בעל הערך הגבוה ביותר לחברה – להשגת מטרותיה העסקיות.