והפעם כמה טיפים הקשורים לסקירה המרכזית שתבוא להלן- מימוש הפורטל הארגוני:
כעקרון, עדיף לקנות כלי מוכן, גם אם יש קבוצת אינטרא-נט חזקה בארגון. הכלים כיום מאפשרים עושר אפשרויות שקשה יהיה לחקות ולתת בתוך הארגון. כמה שאתם חושבים שאתם מכירים את הצרכים הפנימיים, פורטל ארגוני הנו נושא שכאשר תופס, "עם האוכל בא התיאבון". קיימים ארגונים לא מעטים, הקורסים תחת נטל התחזוקה של הפיתוח העצמי ופונים לחפש היום את הכלים המוכנים.
אגב, ישנם כלים ברמות תכולה ומחיר שונים, הן פיתוחים ישראליים והן מוצרים המיוצגים בישראל.
הערה: ההצדקה היחידה לפיתוח עצמי הנו פרוטוטייפ מוגבל בתיחומו להצגת יכולת. אל תתפתו לכלום מעבר לכך, וגם על זה חשבו הרבה לפני שתיכנסו להרפתקה שלא ברור איך תצאו ממנה.
ישנם הרבה דברים מפתים שרוצים להכניס לכל פורטל. היזהרו מליפול למלכודת ה- Outlook (פורטל שכל תכולתו מראה חדש משולב של כמה מסכי Outlook). היזהרו מלהפוך לפורטל שיפה אך אינו אפקטיבי ואינו מקדם את הארגון ע"י כך שמסייע בהגעה לנתונים, מידע וידע שכל כך קשה להגיע אליהם, ובגללם הקמנו את הפורטל מלכתחילה.
בניתוח צרכים של תת קבוצה המשוועת לידע מחד; בלימוד יכולת הכלים מאידך.
לצורך לימוד הכלים ישנן דוגמאות רבות חופשיות באינטרנט. החברות ישמחו לאפשר להיכנס ל- Online Demos. היזהרו רק לא להיסחף. למדו, הבינו ורכשו.
ובהצלחה.