מתי כדאי לבנות פתרונות ניהול ידע מבוססי WEB APPLICATIONS?

ניהול ידע הנו מינוח "חם" כיום בשוק. טכנולוגית אינטרא-נט הנה מדוברת לא פחות. האם אומנם יש קשר בין השניים, כפי שמתיימרים רבים להציג?

ישנן שתי סיבות עיקריות לחיבור בין ניהול ידע לפתרונות אינטרא-נט, חלקן ענייניות, חלקן פחות:

א. ניהול ידע, מבוסס מחשוב, מצריך במקרים רבים, חיבור למנוע חיפוש חזק אך ידידותי. האינטרנט, הנו סביבה עתירת מנועים ואמצעי חיפוש. הרי עיקר (ובודאי המקור הראשוני עליו התבסס האינטרנט כולו) הנו חיפוש במאגר ידע ענק שאינו מאורגן בשום דרך שהיא. טכנולוגית האינטרא-נט, מתאימה על כן, לניהול מאגרים שכאלה.

ב. ניהול ידע יכול להתמקד בידע הקיים בתוך הארגון. עם זאת, יש מקרים, כשידע זה כבר מאורגן, כאשר עוסקים במודיעין עסקי, במו"פ או בבניית תשתיות ידע חדשות, שניהול הידע מתרכז באיתור וקניית ידע חיצוני. במקרים שכאלו, החיבור לאינטרנט (בגלל תוכנו) הנו קריטי, ובניית פתרון משלים מבוסס אינטרא-נט הוא אך טבעי, כי זו סביבת העבודה בה נמצאים ממילא.

ג. פתרונות אינטרא-נט הנם כיום "IN". כאשר באה קבוצה ומבקשת פתרון מחשובי חדש, שאינו סובל מקישור למערכות ישנות, ישנם מעט ארגונים שלא יתפתו לבנות את הפתרון בסביבה החדשנית, בין אם היא מתאימה, ובין אם לאו. פתרונות אינטרא-נט הפכו בשנה האחרונה ל"פתרון מחפש בעיה", ולצערנו, לא תמיד האינטרא-נט הנו הפתרון האופטימלי. יש לזכור שניהול ידע חייב להתבצע במקום בו מייצרים את הידע או נדרשים לו. אם סביבה זו הנה סביבת האינטרא-נט - אזי זו הסביבה האידיאלית. אך, אם הידע נדרש לאיש משאבי האנוש המצוי במערכת ה- ERP, או הידע נדרש בסביבת ה- Outlook, אזי שם צריכים להינתן הפתרונות. מעטים המקרים בהם הידע ילך לחפש את הידע.