והפעם על Personalization
בעולם של עודף מידע וידע, יש צורך באמצעים להפחתת
הכמות, על מנת להבטיח אפקטיביות מינימלית של המידע
והידע. לא ליזום את ההעברה למשתמש (Push) אינו פתרון טוב, שכן הוא מחזיר אותנו לעולם שבו אנחנו כמשתמשים צריכים לבקש (Pull), ולא תמיד אנחנו יודעים מה חסר לנו.
פתרון המשלב ייזום של Pull עם מנוע חיפוש חזק אינו טוב דיו שכן המאגרים כה גדולים, וכמות ה- False Alarms גדולה בהתאם.
פתרון ה- Personalization, או בשמו העברי "התאמה אישית" מתמודד עם בעיית האיזון בין ה- Pull ל- Push:
א. הוא מבצע Push מסונן בהתאם לפרופיל האישי שלנו.
ב. הוא "זוכר" פעולות / מקומות / פריטים שכיחים ו/או אחרונים ומקצר את הגישה אליהם.
שיטת ה- Personalization נפוצה למדי ביישומי אינטרנט, אך ניתן לראותה במקומות רבים נוספים, דוגמת גרסת Office 2000.