מאמרים נוספים ברשת הידע:
חדשות יוני 2006

אתר בנק הפועלים נבחר שנה שנייה ברציפות למצטיין בתחרות WebAwards של קב' אנשים ומחשבים!

אתר בנק הפועלים זכה גם בקטגוריית "בנקאות מקוונת" (שנה שנייה ברציפות) וגם בקטגוריית "האתר הטוב ביותר מבין כל המצטיינים בכל הקטגוריות" והוכרז כ"אתר האתרים" לשנת 2006.

באתר פעילים כחצי מיליון לקוחות המבצעים למעלה ממיליון שאילתות ביום. מתוך סך פעולות הבנק הניתנות לביצוע גם באינטרנט, למעלה מ-35% מהן מבוצעות באינטרנט.

צוות השופטים בתחרות בחן את האתר על פי קריטריונים שונים כגון: רמת השימושיות, אינטראקטיביות, אבטחה, זמינות ומהירות, תמיכה ועוד ונימק את בחירתו בכך שהאתר מאפשר one stop shop בצורה פשוטה וידידותית המאפשרת שקיפות לגבי התנאים, המחירים והמאפיינים של המוצרים והשירותים המסופקים.

האתר בנוי בחשיבה "מזווית הלקוח" שמתבטאת בהצגת פתרונות המתאימים לצרכיו הייחודיים ויצירת חיים יותר קלים ללקוח על ידי מתן שליטה מלאה ונוחה.


משרד ההגנה האמריקאי "מגלה" את הניהול ידע באמצעות הדור הצעיר

"למשרד ההגנה האמריקאי יש הרבה מה ללמוד מהדור הצעיר", אומר קולנול האל בולוק מחיל האוויר האמריקאי.

על אף שרעיונות ניהול הידע היו קיימים במערך ההגנה האמריקאי כבר שנים, היישום שלהם הואץ רק כששר ההגנה לשעבר דונלד רמספלד עודד חשיבה ופעולה מהפכנית בצבא. מהלך זה היה הקטליזטור להקמת המערך האירופאי למידע ולהקמת דויזית ניהול הידע בשלהי 2003.

לדברי בולוק, ילדים מבינים טכנולוגיות שיתוף ידע הרבה יותר טוב ממבוגרים מכיוון שהם נולדו לתוכן. השימוש בטכנולוגיה ובמתודות רבות בו זמנית, היא טבעית להם.

במשרד ההגנה רוב המידע משותף אלקטרונית ותמיד מחפשים דרכים אפקטיביות לשיפור שיתוף המידע. הם לא יכלו להתעלם מ"תופעת ניהול הידע" בקרב הצעירים.

באומרו "ניהול ידע" מתייחס בולוק בעיקר לפורטלים. לדבריו, הם יותר מלוח הודעות ברשת, אלא מציעים סביבת עבודה ותקשורת ורטואלית שלמה. מקום לניהול ושיתוף מידע וידע. כיום, הפיקוד האירופאי מציע פורטל כאחד ממרכיבי שיתוף הידע בין משרד ההגנה ובני בריתו.

בולוק מדגים שתי תועלות לשיתוף ידע בפורטל: שיתוף אנסנכרוני המתרחש ב-off line . לדוגמא, מסמך מועלה לפורטל וארגונים שונים ישתמשו בו בזמנים שונים ולפי צרכיהים. שיתוף סנכרוני המתקיים בזמן אמת בפגישות וירטאליות ב- online בכל רמות הסיווג ובין כל הדרגים, החוצות אוקינוסים, מתגברות על מגבלות זמן ומרחק ושלא היו מתאפשרות באף דרך אחרת.

לדברי בולוק, משימתם העיקרית היא להסביר, להדריך, ולהלהיב לשימוש בטכנולוגיות ולהדגים כיצד ניהול ידע אינו רק "לא מפריע" לעבודה, אלא תורם לה.

בולוק מסכם ואומר שהדור הצעיר מתלהב מהטכנולוגיה החדשה. העובדים הוותיקים יותר סקפטיים ורוצים הוכחה לתועלת בטרם ישנו את הרגליהם. סקפטיות זו מתקבלת בברכה היות והיא מסייעת למפתחים לשמור על ערנות ולענות על צרכים אמיתיים בפתרונות מתאימים.

ניהול ידע הוא לא בשביל הטכנולוגיה, אלא בשביל לשפר הבנה, שיתוף והגברת מודעות. המפתח הוא לשתף מידע שיוצר הבדל, ובשפת הצבא- מידע היוצר פעולה.

פורסם במאגזין של משרד ההגנה האמריקאי ב 12/5



 
מאמרים נוספים ברשת הידע: