מאמרים נוספים ברשת הידע:
חדשות אפריל 2006

סקירה- KM Expert Summit 2006

גם השנה, כמו כל שנה, אנו שמחים לסקור את הועידה השנתית לניהול ידע KM Expert Summit 2006, עבור אלו מכם שלא השתתפו בה, ואלו שהשתתפו ורוצים לשתף אחרים. הכנס, המתקיים זו השנה הרביעית, בשיתוף אנשים ומחשבים ו- ROM Knowledgeware, היה גם השנה הכנס הגדול בהיקפו בארץ בנושא, ובין הכנסים הגדולים בעולם (אם לא הגדול שבהם). בכנס השתתפו 700 איש!!!

אז מה היה בכנס...



נשיא הודו ממליץ לקהילה המדעית בארצו לנהל ידע

נשיא הודו עבדול קאלאם, ממליץ למרכז המדע בעיר Bangalore, ליצור קהילת ידע שיתופית שתשמש פלטפורמה למדענים, חוקרים ומכובדים אחרים לחלוק ידע עם סטודנטים הודים ופקולטות באוניברסיטאות השונות.

בהרצאתו הצהיר הנשיא, שבאמצעות שיתוף וניהול ידע, ברצונו ליצור מרכזי אקדמאי וירטואלי כדי שהחינוך האיכותי שבמרכזים המדעיים הגדולים יגיע לכל שאר חלקי המדינה".

לדעתו, בזכות הכלכלה המשתפרת, הודו בשלה כעת למהפכת ידע שבאמצעות 540 מליון הצעירים בה תהפוך למדינה מפותחת ומקום טוב יותר לחיות בו.

100 החברות המשפיעות בעולם בניהול הידע

כל שנה עורך המגאזין KMWORLD סקר עולמי לזיהוי 100 החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום ניהול ידע שלפיו מיישמות באופן האמיתי ביותר את עקרונות ניהול הידע ויוצרות מהפכה באופן שבו ארגונים עובדים.

תהליך המיון מתחיל בכל שנה בדצמבר ונמשך עד דצמבר הבא. פרסום התוצאות הוא בחודש פברואר /מרץ. במהלך הסקר, מתפעל המגאזין קהילות ידע בלתי פורמאליות ה"פוקחות עיניים" על ארגונים "מבטיחים" ובתהליך איטי מצמצם רשימה של למעלה מ- 1,000 ארגונים ל- 100.

בין שמות הארגונים הזוכים, לא כולם מוכרים בארץ, אך מרביתם כגון IBM, KANA, Google, Plumtree, Oracle ואחרים, חלקם מוכרים, אחרים פחות.

המאפיין המרכזי של כל ארגונים אלו הוא ההקשבה ללקוחות! מקבלי ההחלטות מבינים יותר מתמיד שערכו האמיתי של הארגון הוא לא המוצר, אלא בלקוחות.

תהליך איתור החברות המשפיעות לשנת 2006 כבר החל.

השקת Office 2007 לקראת סוף השנה

במאמרו "Office 2007 כמאפיין תהליכי עבודה וכלים לשיתוף פעולה" סוקר Aaron Ricadela את ההשקה המתוכננת של Office 2007.

המערכת מאפשרת התאמה אישית של מערכת ההפעלה ומשלבת יישומים התומכים בניהול ידע, כגון כלים לניתוב מסמכים בתוך חברות ובין צוותי עבודה, פרסום תיקים של קבוצות עבודה וכלי לניהול קבוצות מוצרים גדולות עבור מפתחים שעובדים מרחוק.

המערכת נועדה לשקף מגמות חדשות במקום העבודה ולתמוך בשיתוף הפעולה המתרחב בין עובדים בחברות שונות וגידול במספר העובדים הניידים. באמצעות ממשק משתמש חדש לתוכנות הקיימות, המערכת מאפשרת חווית משתמש ברמה אחרת לגמרי.

אכן אנחנו מתחילים לראות שעקרונות ניהול ידע נכנסים יותר ויותר גם לעולם פיתוח התוכנות.

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: