למצוא רעיון אחד טוב שייקח את העסק שלך קדימה הוא מהדברים הקשים ביותר לעשות.
בין אם זה להמציא פטנט, למכור שירות או מוצר חדשני או אפילו להשתלב בשוק קיים עם שיטות ניהול חדשות, הרעיון הטוב הזה הוא לעיתים עמוד התווך עליו ייפול או יקום הארגון.
אולם, אחרי שהגלגל החל לנוע והרעיון הוכיח את עצמו, קשה אפילו יותר למצוא את הדרך להתחדש ולהמשיך במומנטום של הצלחה.
חברות רבות צלחו בכניסה לשוק עם רעיון מבריק, אך התמוטטו אחרי שהוא מיצה את עצמו או הפך לנחלת הכלל והן לא השכילו להתפתח.
איך נמנעים מדעיכה זו? איך שומרים על הצלחה?
התשובה היא במילה חדשה- ישנה: חדשנות!
אחרי שפיתחנו מוצר או שירות, מכרנו אותו לקהל היעד שלנו, השתמשנו בשיטות מכירה ושירות מסוימות ואנו חשים שהגיע הזמן לרענון. נוכל לחשוב על הכיוונים הבאים:
המי?- האם מיצינו את קהל היעד? האם יש קהל יעד אחר, אולי כזה שלא חשבנו עליו תחילה היכול להתעניין במסר שלנו? קחו לדוגמא את האגודה למלחמה בסרטן השד, אחרי שהם חשו כי הפניה לנשים חילוניות מיצתה את הפוטנציאל, הם החלו לפנות למגזר ייחודי- נשים במגזר החרדי. דוגמא נוספת: החברות המפתחות משחקים לסלולרי ידעו שקהל היעד שלהן נשלט ע"י בני נוער בנים. קהל יעד שלם פוספס- הבנות, התאמת משחקים קיימים לבנות ע"י שינוי שמות הדמויות ו/או המטרה (להציל את נסיך החלומות במקום את נסיכת החלומות) פתחו בפניהם שוק חדש לחלוטין ולא מזמן פורסם שמגמת השליטה במשחקי מחשב השתנתה והרוב השולט כיום בעולם הן בנות.
אותו מוצר, קהל יעד חדשני.
לפעמים גישה חדשה לקהל היעד או התאמת קהל יעד הם הפתרון לחדשנות.
המה?- האם המוצר/שירות שלנו עוד רלוונטי? האם הגיע הזמן לנסות עמו כיוונים חדשים? קשה לנטוש רעיון מצליח ולקחת סיכון עם מוצר חדש, אולם לא תמיד חייבים. אחת השיטות לחדשנות היא להשתמש ב "לא" כדרך ל "כן": עלינו לחשוב מהן המגבלות שלנו? מה עוצר אותנו מלהתקדם ולהתפתח? הצפת מגבלות עשויה להוליד רעיונות חדשים ומבריקים, חברות נעלי הספורט עשו זאת כשהבינו שנעלי הספורט שלהן כבדות מדי, הן חיפשו חומרים חדשים ויצרו נעליים קלות יותר, חברות המחשבים מצאו דרך לקחת מחשב בגודל של חדר מגורים ולהכניס אותו ואף יותר למחשב נייד.
איתור סיבות ומגבלות להתפתחות יכולות להיות המנוף הדרוש לנו לחדשנות.
האיך ?- כולנו מכירים שיטות מכירה שעובדות ושיטות שכדאי להתרחק מהן כמו מאש. אבל כדי לשמור על רעננות עלינו לחשוב בחדשנות: הדוגמא המובהקת היא השיפור בתפיסת השירות ללקוח והדגשה פרסומית לכך כמינוף למכירות. דרכים חדשניות אחרות הן המיזוג בין מותגים ורענון מוצרים, חברות האוכל עושות זאת רבות כשהן משווקות מחדש מוצר ישן באריזה חדשה, חברות הרכב עושות את זה כשהן לוקחות דגם רכב, משנות מעט את צורתו נותנות לו שם חדש ומשווקות אותו כרכב הטוב ביותר של השנה הבאה.
לעיתים, מה שיש לנו הוא מספיק, אולם לשפר את האיך מציגים אותו הוא הביטוי לחדשנות.
חדשנות היא לא רק מילה. חדשנות היא קונספט בעל ערך הישרדותי היכול להיות ההבדל בין הצלחה של חברה לפשיטת הרגל שלה. אם שומרים על אווירה חיובית המקדמת רעיונות, החדשנות יכולה להיות גם מסעירה ומלאת פלפל בחיי השגרה בארגון שלנו.
תתחדשו!