מאמרים נוספים ברשת הידע:
עשרת הדיברות לחדשנות
מאת: יהודה קומפורט, אנשים ומחשבים

3 שנות המיתון שמסתיימות כעת, העמידו בדילמה קשה את המנמ"רים של הארגונים. לא פעם תשמע ממנמ"רים את המשפט השגור הבא: 'נמאס לנו לרכוש טכנולוגיות חדשות. הטכנולוגיה לה אנו זקוקים נמצאת ברשותנו, אבל איננו מצליחים להשתמש בה בצורה חדשנית – זה החלק הקשה באמת'.

ואכן, חדשנות היא האתגר השני בחשיבותו, העומד כיום בפני המנמ"רים בארגונים. שאלת מיליון הדולר היא 'כיצד מטפחים תרבות ארגונית בחברה בה אתה מכהן'.

המגזין CIO פרסם לא מכבר את עשרת הדיברות של החדשנות כפי שניסח אותן סטפן וורן,  מנמ"ר ה – FTC. הוא הביא זאת לידיעת חבריו למועצה, והם החליטו לאמץ אותן. מצאנו לנכון להביא זאת לידיעתכם. נשמח לקבל הערות והארות.

1.      האצל את סמכויות כיבוי השריפות. "אינך יכול להוביל חידושים כשאתה עסוק בכיבוי יום יומי של שריפות". אומר קראל אסנזו, מנהל המידע הראשי של בלו קרוס בלו שילד ממסצו'סטס. "שכור את אנשי הביצוע הטובים ביותר, והנח להם לעשות את מלאכתם".

2.      צור אוירה של אמון. אמון מזין חדשנות, ותקשורת פתוחה יוצרת אמון. "כונן תוכנית תקשורת רשמית", אומר ג'ים בורדיס, מנהל המידע הראשי של סמרפיט סטון קונטיינר. "בחברה שלנו אחראי המשרד לשיפור מתמשך של התקשורת הפנימית בנושאים הטכנולוגיים. אם קיימת הפסקת חשמל במפעל מסוים, כל החברה יודעת על כך מיד. כך קל יותר להגיע לחידושים". 

3.      דע לקבל ביקורת, ואף חפש אותה. "לא כל רעיון הוא מוצלח, וכמה רעיונות הם אפילו גרועים מאוד", אומר דייב קלארק, סגן הנשיא ומנהל הטכנולוגיה הראשי של אמריקן רד קרוס. "כדי לשפר את הרעיונות חובה לקבל ביקורת. אם אינך מסוגל לשמוע שהרעיון שטיפחת גרוע, לא תוכל להוביל לחידושים גדולים באמת".

4.      ספק הוכחות. הרעיון יחסוך לחברה כסף? יגביר את התפוקה? הוא מסוגל בכלל לעבוד? "שום דבר לא יפגע באמינות שלך יותר ממודל עסקי מנוקב ככברה", אומר קלארק. "לפני שתתחיל לשווק את הרעיון הכן שיעורי בית וקבל משוב".

5.      הסתכל מסביב. בתקופת שפל מקובל להישאר במשרד עד שעות מאוחרות, אך אם עושים זאת קשה לחדש. "עליך לבדוק מה עושים במקומות אחרים", אומר קנט קושאר, מנהל המידע הראשי של יקב J & E גאלו. "אינך רוצה להיות שפן הניסיונות, אבל אינך רוצה גם לפגר אחרי כל השאר".

6.      אל תעריץ את הטכנולוגיה לכשעצמה. כדי שפרויקט יהיה חדשני הוא לא חייב לכלול טכנולוגיות חדשות לחלוטין. "שמור מרחק מחוד החנית", מזהיר ג'ף פיטרסון, מנהל המידע הראשי של UNNICO. "החדשנות האמיתית מתבססת על טכנולוגיות בדוקות ומוכחות".

7.      עקוב אחר חברות הסטארט – אפ. בנוסף להובלת החדשנות הפנים – ארגונית, מחויבים מנהלי הטכנולוגיה הראשיים לקדם את החדשנות גם בתעשיית טכנולוגיות המידע. "כולנו חייבים לפתוח את הדלת לחברות הסטארט – אפ כדי להניע את הגל הבא של החדשנות". אומר סקוט היקאר, מנהל המידע הראשי של מקסטור. " אם כל מנהל מידע ראשי יאמץ חברת סטארט – אפ אחת, תשוב התעשייה לשגשג".

8.      שמור היטב על הארנק. "יד קפוצה מניעה חדשנות", אומר קלראק. "כשהתקציבים זורמים בצורה חופשית מפתה מאוד לשמור על הקיים והמוכר. כשהמשאבים מצומצמים חייבים למצוא דרכים חדשות ויצירתיות לפתרון הבעיות".

9.      שמור על תזמון מדויק. "טכנולוגיות חדשות הן כמו בדיחה: התזמון קובע את ההצלחה", אומרת ג'ין אליאס, מנהלת המידע הראשית של קווקסילבר. "הציפייה שהמחלקות התפעוליות ישמחו להשתתף בפרוייקט החדש היא מתכון בטוח לכישלון".

10. הפוך בעיות להזדמנויות. אל תשקיע בבעיה עד כדי כך שתחמיץ את ההזדמנות הגלומה בה. "אם יישום אינו פועל משום ששרתים הוגדרו בצורה לקויה", אומר וורן, "במקום לעבור על התשתית עד שהבעיה תאותר, קבע כיצד צריכה התשתית להיות מוגדרת מכאן ואילך".

 
מאמרים נוספים ברשת הידע: