מאמרים נוספים ברשת הידע:
חדשות יוני 2004

ועידת KM 04 פורטלים וניהול ידע

ב – 31 במאי התקיימה ועידת ניהול הידע השנייה בחסות אנשים ומחשבים ו- ROM Knowledgeware. הועידה היתה בסימן פורטלים וניהול ידע מנקודת מבטו של המשתמש. בועידה השתתפו כ- 800 אישוכמו בשנה שעברהכך גם השנה: ועידת ניהול הידע היתה לאירוע המרכזי השנתי בנושא ניהול ידע בישראל.

את ההופעה כיבדו בנוכחותם מנכ"ל רפאלמר גיורא שלגישסיפר על ניהול הידע ברפאל וכן סמנכ"ל טבע לבטיחותמר יהודה ארד שפרספעם ראשונה בציבוראת עקרונות תוכנית ניהול הידע בטבע.

בכנס הכריזה חברת אנשים ומחשבים על פתיחת מועדון ניהול הידע הישראלי. המועדוןמטרתו לשלב את כל הכוחות הפועלים בתחום ניהול הידע בישראלפרטים וקבוצותארגונים וספקים למינוף התחום והובלתו. הרשמה למועדון מתבצעת דרך חברת אנשים ומחשבים.

בנוסףפורסמו במסגרת הכנס תוצאות סקר פורטליםהראשון מסוגו שנערך בישראל. הסקרשפורסם במשך שלושה חודשיםבחן את התכונות החשובותבעיניו של המשתמשברוכשו תוכנת פורטל. בכנס הוצגו תוצאות הסקרבו השתתפו 435 אישונציגי החברות הגדולות המחישו איך עונות הןעל התכונות הנבחרות. תוצאות הסקר הצביעו על כך שחמשת התכונות החשובותבעיני המשתמש (מהגבוה לנמוך) הנן:

1. מנוע חיפוש: מנוע היודע לאתר ולאחזר פריטים בתוך הפורטלבמסמכיובקהילות ואפילו בתוך היישומים הקשורים.

2. ידידותיות התפעול: קלות ופשטות ההפעלה ע"י המשתמש.

3. ניהול קהילות: היכולת לשתף ידע בין בעלי הידע: דיוניםמסמכיםמסרים מיידייםFAQלוח מודעותחדשותיומן ועוד.

4. קישור ליישומים: היכולת להכליל חלוניות המפעילות מסכים של המערכות התפעוליות והניהוליות בארגוןלרבות כניסה עם סיסמאקבלת פרמטרים ועוד.

5. ניהול מסמכים: ניהול מסמכים המאוחסנים בתוך הפורטל.

לאחר פרסום התוצאות עלו לבמה ספקי הפורטלים המובילים בישראל (MSIBMOraclePlumtree) והמחישו כיצד הם נותנים מענה לצרכי המשתמשבתכונות שהועלו.

עוד היו בכנס סיפורי ספק-לקוח המייצגים היבטים שונים של מימוש ניהול ידע החל מכלים לאחזור ידע מתועדדרך פורטלים וכלה בתפיסת "ידע בקליק אחד".

בפאנל מנהלי הידע סיפרו שבעה מנהלי ידע מובילים בישראל על פעילות ייחודית שביצעו לניהול ידע בארגונם.פאנל משתמשים שנערךהראשון מסוגו בישראלסיפר על חווית ניהול הידע ממבטם של מובילי ומקצועני קהילות בארגונים שונים.

ונסכם במשפט שאמר אחד ממובילי קהילת המיתוג בבזק. "...סיפרתי למה זה חשוב לנהל ידע בהסתכלות הארגונית. אך ישנה גם נקודת מבט אישית: אני צברתי ידע במשך שנים רבות. תמיד פנו אלי בשאלות. תמיד עניתי לפונים. עכשיוכשיש קהילהגיליתי עד כמה ידע הנו כוח. גיליתי שיש לי במה לספר על כל הידע שצברתי. ובין לביןגיליתי שאם אני עונה פעם אחת בפורטלולא לכל אחד בעל פהנשאר לי הרבה יותר זמן לניהול והרבה יותר זמן להמשיך להתמקצע ולפתח את הידע".

ועל כךלנו אין עוד מה להוסיף.

ועוד בחדשות....

לפני כשבועיים הגיעה לסיומה אליפות מיוחדת במינה – תחרות אליפות ישראל בחיפוש מידע באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש. את התחרות יזם מר צבי שוורצמן. במסגרת התחרות הגישו מועמדותם 235 מחפשי מידע מקצוענים וחובבנים כאחד. התחרות נמשכה מספר חודשים וכללה שלבים שונים. לשלב הגמר הגיעו 4 מועמדים. בשלב זה הוגשו למועמדים הסופיים מספר שאלות ועל המועמדים הוטל להשיב עליהן תוך פרק זמן של כשעתיים וחצי. בין השאלות שנשאלו היו:

1. "איזה פטנט שנרשם בארה"ב ב – 21 ביוני בשנת 1995 מוזכר באחד הפרסומים של מתמטיקאי בטכניון?" (הערה חשובה: בשנה זו נרשמו 2400 פטנטים בארה"ב).

2. "מהי מימרה בלשון ציווישמאפייניה הם צירוף האותיות "דו" בתחילה ובסוףובאמצע מופיעה המילה "Say" ?"

בתחרות זכה יואב נחוםסטודנט לרפואה מירושלים אשר קיבל את מלוא 896 הנקודות וגם זכה בגביע וכרטיס טיסה ללונדון.

ראוי לציין כי מתוך בדיקת העדפות המחפשים לגבי שימוש במנועי חיפוש – עולמיים וישראלייםהתגלה כי מנוע החיפוש Google לא היה הכי פופולארי.



מאמרים נוספים ברשת הידע: