עודף שיתוף בידע
בתחילת חודש אפריל יצאה Google בהכרזה על שירות חדש בין שירותיה הרבים – שירות ה- Emails הנקרא GMAIL.
לכאורה נשמע עניין של מה בכך. אך לא כך הדבר. העניין עורר סערה רבה ועורר קבוצות רבות לצאת נגד השירות המוצע. הסיבה לכך היא ש- Google אומנם הציעה נפח אחסון גדול (לכל משתתף המבקש לשמור דואר דרכה) ברמה שאין שני לו – 1 Giga – ובחינם אין כסף. אך במקום הכסף היא ביקשה לסרוק את כל ה- Emails המגיעים לתיבת המשתמש ולהציע לו פרסומות בהתאם לתוכנם. למשלאם המשתמש קיבל Email בנושא רפואהתקפוץ למסך פרסומת (Pop-up) של יצרנית תרופות. כפי שקורה כיום במנוע החיפוש של Googleכשמבצעים חיפוש מקבלים פרסומות המקושרות למילות החיפוש שרשמו..
ההתנגדות העזה בעולם שעוררה Google נובעת מכך שהמתנגדים רואים בכך חדירה בוטה לפרטיות וכי השירות דומה להצבת לוח מודעות ענק באמצע הבית. בינתיים עובדים המתנגדים על טיוטת חוק שתגביל את GMAIL.
מסקנה: שיתוף בידע הינו דבר חיובי אבל צריך לדעת להציב גבולות.
בשולי החדשות
עסקאות ניהול ידע מתרבות וגדלות גם בהיקפן. דוגמה לכך ניתן לראות מתוך חוזה ייעוץ עסקי שנחתם בין חברת האחסון הבינלאומית ECM לבין חברת הייעוץ העסקי והשירותים הטכנולוגיים הגלובלית אקסנצ'ר. במסגרת ההסכם יתוכנן פורטל גלובלי כלל ארגוני ופתרון לניהול ידע ותכנים. הפורטל יוטמע בקרב מעל 50000 משתמשים ב – 52 מדינות ברחבי העולם. הטריגר להסכם היה הצורך של ECM בסיוע התמודדות עם חוסר עקביות גובר של מידע בקרב קבוצות הקהל המגוונות שלה. הפרויקטשנקרא WorkSpaceהינו שילוב ניהול תכנים ופורטל במסגרת ניהול הידע ומטרתו להשיג בסופו של דבר יתרון תחרותי חזק בשוק.