מאמרים נוספים ברשת הידע:
חדשות- מרץ 2004

מה מספרך ב - Google?

טרנד חדש של מנוע החיפוש Google המאפשר עוד פן של חיפוש מידע ברשת – חיפוש מידע על אנשים. אפשרות זו משמשת את משאבי אנוש - מנהלים יכולים לחפש מידע על מי שהם עומדים לגייס והם יכולים לחפש מידע על מי שעומדים להיות מנהליהם. אך לא רק עבור משאבי אנוש חיפוש זה מסייע – ניתן לעשות שימוש פנימי ארגוני גם כאשר מחפשים יועציםמומחים ויזמים אשר המוניטין והניסיון שלהם חשובים בשיקולי הבחירה בהם. החיפוש נעשה ע"י הקלדת השם תחום במירכאות כפולות כאשר מספר התוצאות מהווה את מספר Google המציין עד כמה האדם מפורסם. מספר יועצים לניהול ידע הציעו טבלת דירוג למספרי Google:

100 ופחות - שים בצד את עבודתך היומית והתחל לפרסם;

400 – בנה אתר אינטרנט יפה והתחל לפרסם;

800 – נראה שזה בטוח לתלות את השלט שלך;

1000 – אתה מתחיל לקבל תשומת לב אמיתית;

2000 – אתה מוכר היטב בתחומך;

5000 – לעיתים אתה מצוטט כמומחה בתחומך... מעבר למספר זה כבר נרשמים אנשים מפורסמיםתלוי בתחום הנמדד.

שימוש בחיפוש זה נעשה גם לגבי שותפים פוטנציאליםספקים ולקוחות. אם נסתכל מהיבט ניהול הידע – חיפוש מידע על לקוח יכול לספק מידע חשוב ולאפשר להגיע מוכן יותר לפגישה.שימוש בחיפוש זה נעשה גם לטובת קשרים – למשל קשר בין ספק ללקוחקשר בין מומחה א' ומומחה ב' ועוד.

טרנד זה של חיפוש יצר פועל חדש – Googling Somebody . סקרנים? אז קדימה Go Google Someone.

ועוד בחדשות

התפתחות חברה ישראלית בתחום מנועי חיפוש

חברת הסטארט אפ הישראלית אטומיקה (היום GuruNet)העוסקת בפיתוח תוכנת חיפוש ושירותי מידעהשלימה סבב גיוס הון רביעי בסך של חמישה מליון דולר. עד כה גייסה החברה בשלושת גיוסי ההון האחרונים סכום של כ – 37 מליון דולר.

התוכנה אותה מפתחת אטומיקה הינה סוג של מנוע חיפוש. התוכנה פועלת כאשר המשתמש מחובר לרשת ומחפש מידעהצבעה על מילה בדף אינטרנט ולחיצה על עכבר ימני תגרום לתוכנה לשלוף מהרשת את משמעות המושג ונתונים הקשורים בו. תוצאות החיפוש הן הפניות למילוניםאנציקלופדיות וכל הפנייה הרלוונטית למילה המבוקשת.

בגיוס הנוכחי לקחו חלק הן קרנות הון מקומיות והן קרנות הון זרות. הכסף שגויס עתיד לשמש לקידום מאמצי השיווק והמכירות של החברה. בהצלחה!


 
מאמרים נוספים ברשת הידע: