ניהול ידע המביא ערך
מאת: ד"ר מוריה לוי

זה קורה גם לנו- אנשי ניהול הידע בשטח. אנחנו רוצים את הטוב ביותר לארגונים אותם אנחנו משרתים, ומשקיעים מאמץ עצום- דם יזע ודמעות, בפעילויות ניהול הידע, ועדיין מגיעים להרבה פחות משציפינו.

יש פרויקטים שמצליחים, אחרים פחות. יש לנו כל כך הרבה הסברים מדוע הארגון אשם, ואנחנו מאמינים בכך באמת ובתמים: פגישות נדחות, כי פעמים רבות מידי, צץ משהו לא צפוי, עניין בהול הדוחה את כל השאר. לוקח זמן עד שאנשים חשים את הערך שבניהול הידע, ואחרי התנעות חגיגיות ההנהלה עוברת לעסוק בנושאים חשובים אחרים, מותירה אותנו לבד ללא תמיכה.

השורה התחתונה: פרויקטים מתארכים, התכולה מצטמצמת וכך גם התוכן.

 

אני חושבת שאנחנו יכולים וחייבים לשנות את הדרך שבה אנחנו מבצעים את ניהול הידע:

  • על ידי הבאת יותר ערך. ניתן לעשות זאת על ידי שינוי האיזון ומתן יותר תשומת לב לתחומים הספציפיים שם ניהול הידע הוא קריטי לארגון כעת. על ידי עבודה יותר אג׳ילית בדרך שמוכוונת למרכזיות תוצרי לקוח (מה יוצר לו מזה).
  • על ידי יותר מאמץ לדאוג שהלקוחות לא ידחו פגישות ויחתכו במשאבים. ניתן לעשות זאת על ידי התחייבות מוקדמת למשל להשקעת מאמצים יום בשבוע באופן מלא וקבוע (ימי שלישי עליזים), על ידי הוספת תבלינים (משחוק וניהול ידע רדיקלי) שיגרום ללקוחות גם ליהנות מהמסע, ושוב- על ידי הדגמת הערך שוב ושוב. באופן מוחשי, ועכשיו.

 

אנחנו יודעים מה המגבלות של התחום בו אנחנו עוסקים. הגיע הזמן שנפעל בדרך אחרת כדי להתמודד נכוחה עם אתגרים אלו ולא תוך גלגול עיניים לשמיים ותקווה לטוב.

הצטרפו ל ואדים שיריאב מרוסיה, מנפרד בורמן מאוסטריה ואלי בהקאתון הראשון לניהול ידע של KMGN. ההקאתון ייערך ב 12/10/22. יחד, שלושתנו, נוביל את תהליך ה design thinking בהתמודדות עם אתגר זה (רשמו לפניכם- אתגר 3).

להרשמה: https://lnkd.in/dT3eqmVs

מחכים לכם.

נ.ב. בישראל, כמו בעוד 4 מדינות ייערך אירוע פיזי. מוזמנים לקחת חלק. הצטרפו לקבוצת ה whatsapp- https://bit.ly/3fvDoYJ:WhatsApp-n